دوشنبه، 30 خرداد 90 - 01:58

 

IMG_5115

گفتگو با مسعود نژادستاری رئیس هیئت مدیره شرکت داناک.

– نمایشگاه کامتکس اصفهان با چه اهدافی برگزار شد؟

نمایشگاه کامتکس یک نمایشگاه تخصصی است که با هدف ارتقاء جایگاه صنعت مخابرات استان و ارائه خدمات بهتر به مشترکین خدمات مخابراتی برگزار گردید. مهمترین محور برگزاری این نمایشگاه، ارتباط مستقیم سرویس دهندگان و اپراتورهای مخابراتی با تولید کنندگان و ارائه کنندگان تجهیزات و خدمات مخابراتی از یک طرف و اطلاع مشترکین و کاربران سرویس های مخابراتی از خدمت های جدید و آینده مخابراتی می باشد.

– در راه برگزاری نمایشگاه کامتکس در اصفهان با چه موانعی روبرو بودید؟

مهمترین مسئله برگزاری نمایشگاه همزمانی تاریخ معین شده آن با رویدادهای مهم دیگری در کشور بود که برگزاری باشکوه آنرا تحت تاثیر قرار می داد. این موضوع با مساعدت شرکت نمایشگاه های استان اصفهان و تغییر تاریخ به ۲۸ خرداد ماه برطرف گردید. چالش دیگر، جلب اعتماد دستگاه های قانونگذار و بزرگان صنعت مخابرات کشور برای همراهی و حضور در اصفهان بود که به همت شرکت مخابرات استان اصفهان و با تایید وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و حمایت و پیگیری سازمان فن آوری اطلاعات کشور، خوشبختانه محقق گردید. مسئله دیگر، وضعیت اقتصادی و مسائلی است که امروزه بخش خصوصی با آن دست و پنجه نرم می کند.

– چه محدودیت هایی فشار برگزاری کامتکس اصفهان را سنگین تر کرد؟

محدودیت زمانی و عدم برگزاری نمایشگاه در سال گذشته و همچنین جوان بودن این نمایشگاه.

– برای رفع این موانع از چه حربه هایی استفاده کردید؟

رایزنی با متولیان و بزرگان صنعت مخابرات استان و کشور

– در این نمایشگاه جای چه کسانی خالیست؟

اپراتور سوم موبایل کشور که اتفاقاً در آستانه ارائه خدمات است که البته گویا به دلیل مشغله ایجاد و راه اندازی شبکه در نمایشگاه حاضر نشدند. علاوه بر این برخی شرکت های بخش خصوصی که به دلائل اختصاصی امسال در نمایشگاه شرکت ننمودند.

– انتظارات شما از بخش های دولتی و خصوصی که در این نمایشگاه جایشان به وضوح خالیست چیست؟

از بخش دولتی همراهی و همکاری برای ارتقاء سطح مخابرات انتظار می رود. برای بخش خصوصی می توان آرزوی بازاری پر رونق و با نشاط و حضور موثر در رویدادهای تخصصی آرزو می کنیم.

– در کل با توجه به دسته بندی دولتی،خصوصی و نیمه دولتی چه کسانی در این نمایشگاه شرکت کردند؟

با نگاهی بر پیکر فیزیکی نمایشگاه به وضوح حضور همگی گروه های مذکور مشهود است . از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور گرفته تا شرکت های مخابرات استان و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و تالیا و نیز نهادهای صنفی و شرکتهای بخش خصوصی در حوزه تولید و خدمات مخابراتی همه و همه حضور پر رنگ داشته و هرکدام به سهم خود در دعوت مردم و مسئولین و متخصصین به نمایشگاه نقش ایفا نمودند.

 

– آیا دفتر فناوری اطلاعات استانداری در این مورد شما را حمایت کردند؟

انتساب مدیرکل محترم فعلی دفتر فناوری اطلاعات استانداری حدود یکماه قبل از برگزاری نمایشگاه صورت گرفت که طبیعتا در این زمان اکثر فعالیتهای نمایشگاه انجام شده بود و این دفتر نیز به دلیل تغییر مدیریت مشغول تدارک امور مربوطه بود. لیکن از زمان اطلاع یافتن این دفتر، بلافاصله از کمکهای این عزیزان بهره مند شده و در مراسم افتتاحیه و بازدید نیز شاهد حضور پررنگ مدیرکل محترم و کارشناسان معزز ایشان بودیم.

 

– آیا شرکت داناک سابقه اجرای برگزاری نمایشگاهی دارد؟

محوریت اصلی فعالیت داناک ایجاد فرصت و توسعه دانش تخصصی در کشور است که از طریق برگزاری دوره ها و کمپ های تخصصی کوتاه مدت، دعوت از متخصصین و مدرسین معتبر، برگزاری تورها و بازدید های تخصصی از نمایشگاه ها و مراکز فنی مهم جهانی و همچنین برگزاری سمینارها و نمایشگاه هایی از این دست محقق می گردد.

– با توجه به برگزاری دومین کامتکس در اصفهان برگزاری در سال آینده هم به شما و مجموعه داناک واگذار می شود؟

البته شروع و فرمت بندی هر کار از ابتدا نیاز به مقابله با برخی موانع و شکست بعضی اینرسی ها دارد. متصوریم که اکنون این اتفاق افتاده و کار برای سالهای آتی ساده تر و شاکله آن مشخص تر شده است .لیکن برای سالهای آینده واقعا نظر شرکت نمایشگاه نظر قطعی است اما چنانچه داناک برای خدمت برگزیده شود قطعا مانند امسال و با تلاش بیشتر حضور و حمایت بخشهای دولتی ، خصوصی ، حاکمیتی ، مطبوعاتی ، دانشگاهی و صنفی را در سرلوحه کارخود قرارداده و مشارکت گرو ههای فوق را جلب خواهد نمود.

– در برگزاری نمایشگاه فکر می کنید موفق بوده اید؟

قضاوت موفقیت نمایشگاه با غرفه داران، متخصصین و بازدید کنندگان است. امیدواریم که تلاشمان موثر بوده باشد.

– چرا استان اصفهان را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کردید؟

تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه تخصصی در حوزه مخابرات با توجه به جایگاه این صنعت در استان اصفهان و پتانسیل های این استان به عنوان یکی از مهمترین استان های کشور توسط شرکت نمایشگاه های بین المللی گرفته شده است.

– همکاری شرکت نمایشگاه ها با شما به چه نحوه ای بوده است؟

به بهترین نحو

– آیا رسانه های جمعی و تخصصی این نمایشگاه را حمایت کردند؟

بله. در مراسم افتتاحیه و در طول نمایشگاه از پوشش خبری ده ها رسانه تخصصی و عمومی برخوردار بودیم. علاوه بر اینکه مجموعه تخصصی عصر ارتباط به صورت ویژه حامی رسانه ای نمایشگاه ما را همراهی نمود که در اینجا دست شما عزیزان را صمیمانه می فشاریم. علاوه بر این کمیته خبر ستاد برگزاری نمایشگاه در داناک انعکاس مستمر اخبار قبل و بعد از برگزاری نمایشگاه و کنفرانس را در وب سایت اختصاصی نمایشگاه www.comtex.ir به عهده داشته است.

– به عنوان سوال پایانی چه اتفاقی باید در برگزاری نمایشگاه کامتکس اصفهان می افتاد که نیفتاد؟

به نظر ما در یک رویداد چند بعدی با ابعاد نمایشی ، علمی و تجاری ، حوزه بسیار قابل گسترش است. پتانسیل و لیاقت استان اصفهان همیشه سرآمد بوده و هست و متناسب با این شان میبایست به نمایشگاه به عنوان رویداد تخصصی مخابرات قوام بخشید. لذا جای آن است که همچنان ابعاد علمی و تجاری نمایشگاه تقویت شود با رجوع به سوابق ، مجموعه های بسیاری در سال اول نمایشگاه ریسک حضور و سرمایه گزاری را نمی پذیرند، لیکن امید آن میرود که در سالهای آتی نمایشگاه با توجه به اثبات وجود خود در سال فعلی حامیان و مشارکت کنندگان بیشتری را با خود همراه نماید.

 

logo-samandehi