دوشنبه، 20 تیر 90 - 02:13

 

چندی پیش در خبرها آمده بود کامرانی مشاور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات اعلام کرد: برنده مناقصه ارائه خدمات عام مخابراتی(USO)در۵۵۰ روستای کشور مشخص شدوکنسرسیوم فن آوا به عنوان برنده از بین سه شرکت مخابرات ایران،کنسرسیوم ضحی کیش و کنسرسیوم فن آوا اعلام شد و براساس مفاد مناقصه، برنده تلفن خانگی را در مناطق محروم ارائه خواهد کرد و علاوه بر این باید تضمین کند که تلفن سیار در آن مناطق پوشش داشته باشد و همچنین دسترسی به اینترنت با نرخ منطقی را نیز در آن منطقه فراهم کند.در این مناقصه حدود۵۵۰ روستا وجود دارد که با احتساب۱۰۰شماره برای هر روستا،۵۵ هزار شماره ایجاد خواهد شد.قرارداد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با این کنسرسیوم با رقمی حدود ۶۰ میلیارد تومان منعقد شدکه طی مراحل پیشبرد کار به پیمانکار پرداخت می شود.

کنسرسیوم فن آوا از چه شرکت هایی تشکیل شده است؟

شرکت ارتباطات کوه نور (سهامی خاص) وابسته به گروه فن آوا یکی از هلدینگ های مطرح در حوزه فن آوری ارتباطات در سال۱۳۷۹ تأسیس و با اخذ مجوز اپراتور دومی تلفن ثابت در سال ۱۳۸۱ از سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور و وزارت فن آوری ارتباطات و اطلاعات کشور آغاز به ارائه خدمات تلفن ثابت نموده است.چشم انداز ایجاد بزرگترین شبکه اپراتور تلفن ثابت در بخش خصوصی در کشور را در اهداف خود پیش بینی نموده است. اپراتور دوم در حال حاضر به صورت فعال اقدام به واگذاری خط تلفن ثابت در اصفهان می نماید.شرکت ارتباطات کوه نور موفق به اخذ پروانه ایجاد شبکه و اپراتوری دوم تلفن ثابت از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با ظرفیت ۱۰۰هزار شماره در استان اصفهان و مرکزی گردید.در کشور ۶ شرکت دارای مجوز اپراتور دومی تلفن ثابت هستندکه یکی از آنها کوه نورمی باشد.

ارتقای سطح خدمات USO به چه معناست؟

ارایه خدمات عمومی به مناطق محروم از الزاماتی است که اتحادیه بین المللی مخابرات (itu) مقرر کرده و از مقدمات ورود به سازمان تجارت جهانی (WTO) نیز محسوب می شود که دولت ها موظف هستند برای شکل گیری آزادسازی و خصوصی سازی نسبت به انجام آن اقدام کنند. واگذاری خدمات عمومی اجباری که تاریخچه آن به سالهای ۱۹۶۰ میلادی باز می گردد، از جمله پارامترهایی است که سازمان تجارت جهانی آن را رصد کرده و میزان پایبندی کشورها به آن را ارزیابی می کند.مطابق آنچه که ارایه خدمات عمومی به مناطق محروم نامیده می شود، مناطق مورد مخاطب این طرح لزوما روستاها نخواهد بود بلکه با توجه به سطح سرویس تعریف شده ، شامل جاده ها و شهرها نیز می شود. USO دارای سطوحی است که هر سال نسبت به قبل با توجه به منابع مالی موجود نیز سطوح آن ارتقا می یابد. به طوری که ابتدا با پوشش تلفن خانگی برای روستاها آغاز شده سپس به پوشش تلفن همراه در روستاها، پوشش جاده های اصلی و فرعی، ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و نصب و راه اندازی وب کیوسک ها نیز ادامه خواهد داد. این روند در دنیا به گونه ای است که برخی کشورها اتصال مدارس به اینترنت را نیز جزو خدمات USO قرار داده اند.

سهامداران کوه نور را نام ببرید.

کوه نور دارای سهامداران بزرگی همچون گروه بهمن،سازمان سرمایه گذاری تأمین اجتماعی،سازمان صندوق بازنشستگی کشور و تعاونی افقا می باشد. شرکت ارتباطات کوه نور وابسته به گروه فن آوا (سهامی عام) در سال ۱۳۷۹ به منظور فعالیت در حوزه ارتباطات تأسیس و در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ پروانه ایجاد شبکه و اپراتوری دوم تلفن ثابت از وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات با ظرفیت ۱۰۰ هزار شماره در استان اصفهان و مرکزی گردید.

خدمات قابل ارائه به مشتریان خود را ذکر کنید.

این شرکت قادر است خطوط تلفن ثابت و ارتباطات تلفنی شرکت ها، کارخانجات صنعتی، مجتمع های تجاری اداری و مسکونی و شهرک های اقماری را بر بسترهایADSL،WIFI،Radioدر استان اصفهان به روز و با حجم زیاد و با استفاده از یکی از برترین تکنولوژیهای روز دنیاNGNهمراه با خدمات ارزش افزوده و نوین در مدت زمان کوتاهی تأمین نماید

مزایای تکنولوژی NGN راتیتروار بیان کنید؟

۱- تحرک پذیری: مشتری سرویس موردنظر خود را در هر مکانی که بخواهد خواهد داشت.
۲- هزینه های کم بابت بستر انتقال
۳- زمان پایین تر برای ارائه سرویس
۴- لایه ای بدون سیستم که اگر سرویس جدیدی به سیستم اضافه شود نیازی نیست تمام دستگاهها عوض شود و فقط با اضافه کردن server یا یک کارت سرویس موردنظر اضافه خواهد شد.
۵- با تکنولوژی های قبلی تناقض ندارد.
۶- سرویسهای ارزش افزوده و نوین و هوشمند
روشهای واگذاری خط ثابت دراپراتور دوم به چه صورت است؟
واگذاری با استفاده از بستر مخابراتی ADSL،Radio و وایرلس و دستگاههای تجمیع AMG و دایورت

روش های پرداخت هزینه مکالمه به چه صورت می باشد؟

۱- روش پیش پرداخت (Prepaid)
در این روش مبلغ ۲۶۴۰۰۰ ریال به عنوان هزینه اتصال دریافت شده و پالس محاسبه شده در این سرویس دارای تخفیف ۲۰ و ۵۰ درصد به صورت افزودن به میزان مکالمه محاسبه می شود، پرداختها می تواند غیرحضوری و اینترنتی با کمک اپراتور صورت پذیرد. قیمت پالس مکالمات مطابق تعرفه دولتی می باشد، که در صورت استفاده از روشهای پرداخت تخفیف دار به میزان مبلغ واریز شده به صورت ماهیانه محاسبه می گردد.
۲- روش صدور قبض (Postpaid)
در این روش مبلغ ۵۲۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه اتصال از متقاضی دریافت شده و مشترک متناسب با میزان مکالمه خود در طی دو ماه صورتحساب خود در محل مشخص نموده در فرم درخواست تحویل میگیرد.

در مورد سرویس های ویژه شرکت خود توضیحاتی دهید

تلفن تصویری، ایجاد شبکه داخلی، تلفن نرم افزاری، امکان جابجایی محل خطوط بدون عوض شدن شماره و ده ها سرویس ارزش افزوده دیگر.بسترهای ارائه، بستر IP می باشد که هر کجاIP Valied موجود باشد خطوط کانیتر در آنجا می تواند ارائه شود.

با توجه به توسعه شبکه های نسل آینده که شرکت های مخابراتی را قادر به کسب منابع درآمد جدید از یکپارچگی Voice ، دیتا و ویدئو می سازند  چه راه حل هایی جهت یکپارچه نمودن  برای ایجادیک شبکه نسل آینده وجود دارد؟

برای رسیدن به چنین شبکه هایی نیاز به یک استراتژی مهاجرتی است که براساس نوع و شبکه خاص می تواند متفاوت باشد.
یکی از این روش ها باقی نگاهداشتن سرویس ها و زیر ساخت شبکه PSTN موجود و در کنار آن ایجاد یک شبکه NGN به صورت Overlay برای ارائه سرویسهای جدید می باشد و در نهایت گذار شبکه PSTN به این شبکه NGN تکمیل کننده مهاجرت موردنظر خواهد بود. در روش دیگر می توان اجزای شبکه PSTN را به یکباره با اجزای معادل آن در شبکه NGN جایگذاری کرده و از همان ابتدا ساختار شبکه PSTN را از بین برده و به جای آن NGN ایجاد نمود.
این روش برای کشور در تطابق کامل با سناریو ۱ از سناریوهای تکاملی برای شبکه PSTN به سمت NGN از دیدگاه (GNGN) ITU – T می باشد. در کشور ما نیز به دلیل وجود تمایل بسیار به حفظ شبکه موجود PSTN در سالهای گذار به NGN بهترین روش همین سناریوی ۱ خواهد بود در واقع روش اصلی و نکته غالب حفظ ساختار شبکه PSTN در سالهای گذار و تکامل تدریجی یا مهاجرت آن به NGN می باشد.

آیا شما با مخابرات رقابت می کنید؟

خیر. ما جزئی از خود مخابراتیم و وظیفه هردومجموعه خدمت رسانی بهتر به مشتریان می باشد.اکثر مدیران ما از مدیران ارشد مخابرات هستند که هم اکنون در این شرکت مشغول به کار هستند.ما برای تعامل به بازار می رویم نه تقابل.در مورد پروژه USOکنسرسیوم فن آوا شامل گروه فن آوا،کوه نور و تعاونی فرا استانی افتا برندۀ مناقصه مخابراتی خدمات به۵۵۰ روستای محروم کشور شدند.

بعنوان اپراتور دوم چرا در نمایشگاه مخابرات شرکت نداشتید؟

ما درگیر پروژۀUSOهستیم با اینکه تیم فنیUSOدر تهران این وظیفه را بر عهده دارد اما ناخواسته تیم اصفهان درگیر این پروژه شده اند و ما نیز در کنار آنها فعالیت می کنیم.هدف مجموعه ما رضایت مشترکین است اما مواردی پیش می آید که به خاطر ناهماهنگی با مخابرات می باشد.مثلاً کابل برگردان کردن مخابرات، که چندین روز طول می کشد.ما دوست نداریم مشترکین از ما کوچکترین نارضایتی داشته باشند چون هدف مارضایت مشتریان ازنحوه مطلوب سرویس دهی مجموعه ماست  و خوشبختانه مشترکین فهیم ما آنقدر متوجه هستندکه مشکلاتی که مربوط به ما می باشد را می دانند و مشکلاتی را که از عدم هماهنگی مخابرات می باشد را نیز می دانند.در سازمانها بایستی دید مقصریابی به دید مسأله یابی تبدیل شود.توجه داشته باشید جایی که مخابرات نتوانسته سرویس دهی داشته باشد ما باید با صرف هزینه زیادی برای تجهیزات جهت سرویس دهی داشته باشیم و نباید انتظار این را داشت که هزینه خط  به همان قیمت مخابرات باشد.در تغییرات بازار ما مجبوریم تغییر کنیم و روشهای فروش را عوض کنیم اما همه مشترکین قبلی،فعلی و آینده بایستی راضی باشند.بقول مهاتماگاندی مشتری کسی است که ما با انجام کار برای او، لطفی در حق او نمی کنیم بلکه اوست که با فراهم کردن این فرصت به ما لطف می کند.نمایندگان شرکت کوه نور خود به صورت مستقیم در اصفهان مشغول اجرای پروژه میباشند.

آیندۀ شرکت را چگونه می بینید؟

با توجه به خصوصی شدن مخابرات و اینکه در بعضی مکان ها برای مخابرات به صرفه نیست که پروژه هایش را به اجرا بگذارد و در مکان هایی که مخابرات نمی تواند خط تلفن ثابت ارائه کند،آیندۀ این شرکت را مسلماً خوب می بینیم.

آیا با توجه به توسعه این تکنولوژی جدید  و این مواردی که گفتید قبول دارید اطلاع رسانی شما ضعیف است؟

به نظر من بهترین تبلیغ در شهر اصفهان ارائه سرویس خوب به مردم است که این مشتری خود برای ما مبلغ می شود.

درخصوص رفع نواقص و ارائه بهتر تکنولوژی چه اقداماتی انجام داده اید؟

ما منتظر پیشنهادات همه هستیم می دانیم نقاط ضعف زیاد است سعی در برطرف کردن آنها راداریم اما توجه داشته باشید این مرکز اولین مرکز تلفنNGNدر کشور است که ما در واقع به اشکال زدایی وdebogکردن دستگاه ها و نرم افزارها می پردازیم.همیشه تکنولوژیهای جدید مشکلات جدید دارند.

logo-samandehi