چهارشنبه، 07 تیر 91 - 01:47
مجتمع علوم و فن آوری داناک

 

مجتمع علوم و فن آوری داناک

مجتمع علوم و فن آوری داناک

 

مجموعه داناک را بطور اجمال معرفی نمائید.

مجتمع علوم و فن آوری داناک، یک مجموعه آموزشی است که با محوریت برگزاری رویدادهای ویژه در حوره های فن آوری اطلاعات و ارتباطات و مدیریت فعالیت می نماید. تمرکز اصلی این مجموعه بر موضوعاتی است که به دلیل نو بودن عموما در آموزش های رایج نمی گنجند ولی در بخش یا بخش هائی از کشور به طور جدی و وسیع مورد نیاز متخصصین و کارشناسان هستند. شرکت با شناسائی این موضوعات از یکطرف و دسترسی به مجموعه وسیعی از مدرسین که عموما ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند سعی می کند دوره هائی را به صورت سمینارها و کمپ های آموزشی کوتاه مدت برگزار نماید و شکاف های مذکور را با انتقال تجربه و تخصص این مدرسین پر کند. از جمله فعالیت های این مجموعه برگزاری بیشتر از ۳۰ عنوان سمینار در طی سالهای گذشته است که مورد استقبال بسیاری از متخصصین و کارشناسان از سازمان های دولتی، بانک ها، دستگاه های اجرائی، صنایع بزرگ و شرکت های خصوصی قرار گرفته است. زمینه دیگر فعالیت این مجموعه برگزاری تورهای تخصصی ویژه بازدید از مراکز داده، آزمایشگاه ها و شرکت های شناخته شده در کشورهای دیگر  و همچنین برگزاری رویدادهای تخصصی مانند نمایشگاه ها و همایش هاست که می توان به این کنفرانس به عنوان یکی از آنها اشاره نمود.

سوابق برگزاری داناک را در برگزاری همایشها وکنفرانسهای تخصصی ذکر نمائید.

داناک تا کنون افتخار برگزاری بیش از ۵۰ سمینار تخصصی با موضوعات مورد توجه در دوره های مختلف بوده است. از جمله عناوین این دوره ها می توان به اولین دوره های طراحی مراکز داده و استاندارد Bicsi 2010 & 2011 در سالهای ۸۷ و ۸۸، سمینار آشنائی با اصول مجازی سازی، دوره ترافیک سنجی، دوره معماری سرویس گرا و … اشاره کرد. علاوه بر این، این شرکت تا کنون دوره های اختصاصی ویژه ای را برای ارگان ها و شرکت ها برگزار کرده که می توان به برگزاری دوره مهاجرت به شبکه های IPv6، بررسی و سنجش ترافیک اینترنت، استاندارد COBIT و … برای بدنه بانکی کشور، وزارت ارتباطات و ارگان های دیگر اشاره نمود. این شرکت همچنین در سال گذشته برگزار کننده دو همایش مهم امنیت و اعتماد، و همایش سرویس های الکترونیک و دولت الکترونیک در مجموعه وزارت ارتباطات بوده است.

دومین کنفرانس تخصصی داناک در اصفهان با چه رویکردی برگزار می شود؟

این کنفرانس با رویکرد آشنائی و اطلاع متخصصین صنعت ارتباطات از آخرین دست آوردها و رویکردهای این صنعت در جهان و در ایران برگزار می گردد. هدف کنفرانس به غیر از آموزش و انتقال دانش، ایجاد یک فضای هم اندیشی و تقویت ارتباط متخصصین، مدیران و کارشناسان صنعت در کنار نمایشگاه تخصصی مخابرات اصفهان است که خوشبختانه امسال هم مثل سال گذشته با استقبال روبرو گردید.

مخاطبین کنفرانس فن آوریهای نوین ارتباطی چه قشری هستند؟واین کنفرانس بااستقبال چه کسانی روبرو شد؟

مخاطبین کنفرانس عموما مدیران فن آوری اطلاعات و ارتباطت استان، بدنه کارشناسی و تخصصی مخابرات، مسئولین مخابرات و فن آوری اطلاعات صنایع و مشتریان بزرگ این صنعت هستند که از طریق اطلاع رسانی مستقیم جذب و ثبت نام می شوند.

اساتید و سخنرانان این کنفرانس چه کسانی هستند و چگونه انتخاب شدند؟

با توجه به محوریت کنفرانس، تلاش می شود موضوعات سخنرانی منطبق با نیازها و تحولات صنعت در کشور و جهان باشد. به همین دلیل سعی می کنید از سخنرانانی استفاده کنید که به غیر از تسلط بر مسائل علمی و آکادمیک، از وضعیت بازار مخابرات مطلع بوده و در این صنعت حضور اجرائی داشته باشند تا از تجربه ایشان به بهترین نحو استفاده شود.

نحوه انتخاب مقالات این کنفرانس چگونه بوده وطی چه مراحلی به تائید رسیده است؟

انتخاب موضوعات با مشورت اساتید و تحت سرپرستی کمیته علمی کنفرانس انجام می شود. در اینجا جا دارد از اساتید محترم، اعضا کمیته علمی، جناب آقای دکتر خادم زاده، مدیر آموزش و همکاری های بین المللی موسسه تحقیقات ارتباطات و فن آوری اطلاعات، جناب آقای مهندس زمانی، رئیس انجمن برق و الکترونیک شاخه اصفهان و خصوصا از جناب آقای دکتر امیدی، رئیس گروه مخابرات دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان که مسئولیت دبیر علمی کنفرانس و نظارت بر محتوای کنفرانس را به عهده داشته اند تشکر ویژه نمایم.

چه کسانی می توانند در این کنفرانس شرکت کنند؟ شرایط پذیرش وثبت نام چگونه بوده است؟

شرکت در کنفرانس برای عموم آزاد است ولی بیشتر شرکت کنندگان از شرکت های بزرگ، صنایع  و دستگاه های اجرائ معرفی می شوند. ثبت نام شرکت کنندگان توسط ستاد اجرائی کنفرانس تا یک هفته قبل از کنفرانس انجام و برای شرکت کنندگان دعوت نامه ارسال شده است.

به شرکت کنندگانی که موفق به حضور در این کنفرانس تخصصی شوند چه مدرکی اعطاء می شود ؟واین مدرک مورد تائید چه مراجع رسمی می باشد؟

مدرک حضور در این کنفرانس با توجه به نظارت مستقیم بر محتوا و نحوه برگزاری، توسط موسسه تحقیقات ارتباطات و فن آوری اطلاعات یا همان مرکز تحقیقات مخابرات ایران صادر می گردد.

چه مجموعه هائی شما را در برگزاری این کنفرانس تخصصی یاری دادند؟ نحوه و نوع همکاری به چه صورت بوده است؟

نمایشگاه و کنفرانس امسال با همکاری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، سازمان فنآوری اطلاعات کشور، شرکت مخابرات استان اصفهان، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان تنظیم مقررات برگزار گردید. دانشگاه صنعتی شریف، موسسه تحقیقات ارتباطات و فن آوری اطلاعات، دانشگاه آزاد اسلامی، انجمن مهندسین برق و الکترونیک شاخه اصفهان و انجمن فن آوری اطلاعات ایران حمایت علمی کنفرانس را بر عهده داشته اند. از این میان دانشگاه صنعتی شریف و موسسه تحقیقات ارتباطات و اساتید محترم دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت ویژه در تامین محتوای علمی نیز همکاری داشته و گروه علمی تحلیلی طیف و هفته نامه عصر ارتباط نیز در اطلاع رسانی کنفرانس همکاری اخصاصی کرده اند که جا دارد صمیمانه از همراهی این مجموعه ها تشکر نمائیم. در پایان از همکاری نزدیک شرکت مخابرات استان اصفهان و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان که ما را در برگزاری هرچه بهتر این رویداد یاری کرده اند تشکر ویژه داریم.

 

logo-samandehi