چهارشنبه، 07 تیر 91 - 00:55
مجید کرباسچی دبیر اجرایی نمایشگاه کامتکس 2012 در استان اصفهان

 

مجید کرباسچی دبیر اجرایی نمایشگاه کامتکس 2012 در استان اصفهان

مجید کرباسچی دبیر اجرایی نمایشگاه کامتکس ۲۰۱۲ در استان اصفهان

گفتگوی صمیمانه با دبیر اجرایی نمایشگاه کامتکس ۲۰۱۲ در استان اصفهان

– اهداف اصلی جهت برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی مخابرات ، اطلاع رسانی وصنایع وابسته را در اصفهان عنوان بفرمائید.

اصفهان به عنوان استانی که از نظر جغرافیایی در مرکز کشور قرارداشته و به لحاظ علمی دارای بیش از ۳۰ دانشگاه و دارای مراکز علمی متعدد و پارک فن آوریست و نیز از دیدگاه صنعت دارای بیش از ۱۱ قطب صنعتی  مهم است بازار تولید ، مصرف و ترانسپورت و به ویژه تحقیق است. از این منظر حوزه مخابرات نیز سهم بسیار مهمی در این استان داشته و واحدهای فعال در این استان مولد بسیاری از محصولات و خدمات مخابراتی و ارتباطی میباشند. همچنین پارامترهای جمعیت ، حجم تجارت و البته صنایع موجود در استان بازار مصرف بزرگی برای خدمات ارتباطس محسوب میشوند .این استان با توجه به موارد فوق واجد شرایط برای برگزاری چنین رویدادی تلقی میگردد.

– جایگاه این رویداد مخابراتی در استان ودر سطح کشور چگونه جایگاهی ست؟

با مطالعه و دقت در سایر نمایشگاههای استانها به نظر میرسد تهران به عنوان پایتخت ، سایر استانها نمایشگاه مخابرات را عمدتا در دل سایر نمایشگاهها نظیر برق و کامپیوتر گنجانده و بطور مستقل به ندرت این برنامه دیده میشود . از دیگر سو عنایت خاص وزارت ارتباطات ، سازمان  فن اوری اطلاعات کشور ، مرکز تحقیقات مخابرات کشور ، دانشگاهها ی مهم کشور و نیز شرکت مخابرات ایران موید این نکته است که رویداد مخابراتی اصفهان اهمیت ویژه در کشور پیدا کرده و مورد عنایت مراجع مذکور قرار گرفته است.

–  سومین نمایشگاه کامتکس بصورت استانی ، فرا استانی ویا سراسری برگزار می شود؟

از نظر لغوی و عنوانی نمایشگاه فعلا” استانی تلقی میشود. لیکن با توجه به درصد مشارکت شرکتها و سازمانهای سایر استانها به ویژه پایتخت فرااستانی خواندن آن بی مورد نیست.

–  میزان استقبال بخش خصوصی ودولتی چگونه بوده است؟ اطلاعاتی از شرکت کنندگان این رویداد مخابراتی ذکر بفرمائید

اگرچه یک نمایشگاهی که برای سومین سال اجرا میشود را با نمایشگاههای بیش از پانزده ساله نمیتوان مقایسه نمود لیکن با نظر داشتن اوضاع اقتصاد و رکود در تعریف شدن پروژه های بزرگ و مسایلی از جنس تحریم ها و مشکلات مرتبط بر این حوزه که عمدتا بر پایه واردات استوار است ، نمایشگاه نمره قبولی دارد. استقبال بخش خصوصی مقبول بوده و سازمانهای بزرگی نظیر سازمان فن آوری کشور ، شرکت مخابرات ایران ، شرکت مخابرات اصفهان ، وزارت فناوری اطلاعات ، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، سازمان تنظیم مقررات رادیویی منطقه مرکز ، شرکت زیرساخت ، دانشگاه صنعتی شریف ، مرکز تحقیقات مخابرات کشور و پلیس فضای تبادل اطلاعات همکاری شایانی در برگزاری برنامه های این رویداد تخصصی ارتباطی کشور داشته اند که از همگی این عزیزان جای تشکر صمیمانه دارد.

۶٫ تفاوتهای شاخص سومین نمایشگاه کامتکس با دوره های قبلی وکامتکس سال گذشته .

حضور افزون شرکتهای فعال در حوزه امنیت ، حضور انجمن های فعال مرتبط از جمله انجمن فن آوری اطلاعات کشور و انجمن برق و الکترونیک شاخه اصفهان ، حضور توانای مطبوعات تخصصی ارتباطی استان و کشور نظیر هفته نامه عصر ارتباط ، روزنامه فناوران ، مجله عصر شبکه ، مجله شبکه ، اصفهان زیبا ، اصفهان امروز و مجله تخصصی طیف  همچنین حضور پلیس فضای تبادل اطلاعات وجوه شاخص در فیلد نمایشگاهیست.در برنامه های جانبی نیز شاهد برگزاری دومین کنفرانس تخصصی فناوریهای نوین ارتباطی با حضور اساتید برجسته کشور در این حوزه خواهیم بود. میز گرد خبری با عنوان << تحولات ارتباطاتی کشور و سهم استان اصفهان>> با حضور فعالان و متولیان و دست اندرکاران حوزه ارتباطات با حضور ریاست محترم سازمان فناوری اطلاعات کشور جناب آقای مهندس حکیم جوادی و مدیر کل محترم فناوری اطلاعات و ارتباطات استان ، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ، پلیس فتا ، سازمان تنظیم مقررات رادیویی ، و مدیر کل ارتباطات وزارتخانه در استان و دیگر مقامات دانشگاهی و مرتبط برگزار میگردد.

از دیگر برنامه های رویداد تخصصی مخابراتی کشور بایستی به نشست مدیران شرکتهای توزیع اینترنت استان و ریاست پلیس فتای استان ، کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه استان و دیگر مقامات استانی در خصوص مسایل و قوانین جدید این حوزه اشاره نمود.

– شرکت مخابرات ایران و به خصوص شرکت مخابرات اصفهان چه همکاری برای برگزاری این نمایشگاه  داشته اند؟

شرکت مخابرات اصفهان که بایستی بعنوان یکی از متولیان این رویداد به حساب آید. حقیقتا برپایی برنامه ها بدون همت و حمایت این عزیزان میسر نیود. مدیرعامل محترم ، مدیر محترم روابط عمومی ، اعضای هیئت مدیره و سایر زحمتکشان در این شرکت سهم حداکثری در اجرای برنامه ها را داشته اند.مخابرات ایران نیز دعوت ستاد را لبیک گفته و با حمایت خود قوام بیشتری به برنامه ها داده است.

– چه موانعی بر سر راه برگزاری نمایشگاه کامتکس ۲۰۱۲  سختی راه را دشوارتر کرد؟

جناح گیری پرسنلی برخی شرکتهای اپراتور موبایل که نمود فرض ورزی به خود گرفت بسیار عجیب و باور نکردنی بود. این سوال برایم باقی ماند که آیا اعضای هیئت مدیره اینگونه شرکتها که دارای بودجه های مناسب جهت حضور در اینگونه برنامه ها هستند از بهانه جویی های پرسنل زیر دست خود مطلعند؟ البته بودند شرکتهایی که هنوز برنامه هایشان برای اجرا در اصفهان آماده نبود و ایشان از این مقوله مستثنی هستند لیکن کم لطفی بعضی دوستان و خالی کردن عرصه آن هم به دلیل حضور رقبایشان نشان از ضعفی عجیب داشت.

– با توجه به تخصصی بودن این نمایشگاه و بازدید اندک مخاطبان و حضور بازدیدکنندگان خاص ازرویداد مخابراتی که از نقاط ضعف کامتکس سال گذشته نیز محسوب می شد ،چه تدابیری جهت حضور پررنگ تر قشر مخاطب و بالا بردن بازدیدکنندگان اندیشیده شده است؟

آنگونه که در سوال نیز مستتر است ، نمایشگاه رویدادی تخصصی است که مخاطبان خاص را به دعوت میطلبد. امسال اطلاع رسانی عمومی وسیعتری صورت گرفته لیکن مخاطبان خاص از مجرا های اطلاع رسانی خاص و بصورت دقیق دعوت شده اند اما بایستی خاطرنشان کرد فضای این نمایشگاه با نمایشگاههای عمومی مثل رایانه متفاوت است و قرار نیست شاهد بازدید جمعیت زیاد و عموم مردم باشیم. ستاد نیز در این راستا فعالیت نمیکند اگرچه اطلاع رسانی وسیع از طریق رادیو ، جراید، پیامک ، فکس ، ایمیل، تابلوهای محیطی و غیره صورت گرفته است.

– در خصوص ستاد برگزاری وستاد اجرائی این رویداد مخابراتی توضیحاتی بفرمائید.

ارگانایزر نمایشگاه شرکت آرمان پژوهان داناک بوده که با حمایت مستقیم مخابرات اصفهان و شرکت نمایشگاه های اصفهان رسالت خود را انجام می دهد. ریاست شورای سیاست گذاری برعهده جناب آقای مهندس زفاضل زمانی است. آقایان مهندس خردمند و سیاوشی نیز در این ستاد نقش سیاست گذاری به سزایی داشته اند.

– پیام ودیدگاه های خود را بعنوان دبیر اجرایی رویداد تخصصی مخابراتی اصفهان بفرمائید؟

مخابرات ، ارتباطات و اطلاع رسانی ارکان رشد همه حوزه های علمی ، پزشکی ، صنعتی و تجاریست. این حوزه در حال تحولی شگرف در جهان و بویژه در میهن عزیز است. برهمه مرتبطین این حوزه اعم از دانشگاهیان ، صنعتگران ، تجار و دولتمردان واجب است که به تقویت این حوزه پرداخته و قدرت تولید و تدافع کشور را در این ناحیه قوام مضاعف بخشند.بنا به فرموده رهبر معظم امسال سال تولید و حمایت از ارزشهای تولیدات داخل است. حوزه ارتباطات حوزه بسیار حساس و گذرگاه نفوذ به هر سیستمی است. هرآنچه در این حوزه بودجه و امکانات صرف شود بی نیازی از بیگانه و استقلال و نتیجتا” اقتدار بیشتری به ارمغان خواهد داشت. لذا برخود لازم میدانم از کلیه دست اندرکاران برای حضور و هم اندیشی در رویدادهای تخصصی این مقوله دعوت به مشارکت نمایم.امید که گام برداشته شده به عنوان رویداد تخصصی مخابراتی comtex2012  بتواند در نیل به رسالت های تعریف شده خود موثر واقع شود. در خاتمه از وزیر محترم و معاونین ، شرکت مخابرات اصفهان ، شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان و کلیه حامیان عزیز خالصانه سپاسگزارم.

ماندانا داودی mis.davodi@gmail.com

ماندانا داودی
mis.davodi@gmail.com

logo-samandehi