سه شنبه، 07 خرداد 92 - 06:24
اینترنت لاک پشتی در ایران

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

اینترنت لاک پشتی در ایران

اینترنت لاک پشتی در ایران

آنقدر موضوع تكراري “اینترنت لاک پشتی در ایران ” پيش كشيده شده و به نتيجه نرسيده كه همان بهتر كه درباره آن صحبتي نشود زيرا نه شركت ارتباطات زيرساخت موضوع قطعي و محدود كردن ارتباطات را برعهده مي‌گيرد و نه شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده.اختلالات اينترنت كشور كه ظاهرا هيچ منبع مشخصي ندارند طي ماه‌هاي گذشته به حدي بود كه نارضايتي‌هاي فراواني را به دنبال داشت و موجب شد كه برخي اظهارنظرهاي غيركارشناسانه‌ و بي‌ربط مطرح شود.افت و خيزهاي سرعت و كيفيت اينترنت كه در كشور ما داستاني بلند و بالا دارد و هر از چند گاهي به دلايل مختلف مثل قطع شدن كابل فيبر نوري و يا مسايلي از اين قبيل چهره‌اي نشان مي‌دهد.افت شديد در مسير كيفيت اينترنت طي هفته‌هاي گذشته باعث بروز گله‌هاي بسياري از سوي كاربران اين شبكه در كشور شد و حتي به دنبال آن بسياري از فعاليت‌ها در پاره‌اي از مقاطع زماني معطل ماندند.كارهايي همچون پشتيباني از راه دور كه معمولا از طريق شبكه اينترنت محقق مي‌شود به قدري در آذر،دي و بهمن ماه گذشته با مشكلات اتصال و پهناي باند روبرو مي‌شد كه بسياري حاضر شدند عطايش را به لقاي آن ببخشند.قطع و وصلي‌هاي مكرر كه ركورد آن طي چند ماه اخير، دي  و بهمن ماه زده شد، به ميزاني بود كه اختلال در ارسال بسته‌هاي داده‌اي در بازه‌هاي ۱۵ تا ۲۵ ثانيه برخي ارتباطات را قطع و كاربران را به تلاش مجدد فرا مي‌خواند.اين رويه در شرايطي است كه حدود بيش از ۸۰ درصد (طبق آمار سال ۸۹) كاربران از طريق DialUp به اينترنت متصل مي‌شوند.اما عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس چندي پيش در گفت‌وگويي اختلالات شبکه اينترنت را موقتي اعلام کرده و گفته بود برخي کنترل‌ها باعث ايجاد مشکلات در اين شبکه شده است.البته نادر قاضي‌پور با اشاره به اينكه وضعيت شبکه اينترنت به طور پيوسته توسط مجلس و کميسيون صنايع بررسي مي‌شود، تاكيد كرده بود: اين اختلالات موقتي است و تا چندي ديگر بر طرف مي‌شوند.

شركت‌هاي PAP به عنوان ارايه‌كننده اينترنت پرسرعت مي‌گويند كه پهناي باند با كيفيت به دست ما نمي‌رسد اما مدير روابط عمومي شركت ارتباطات زيرساخت در گفت‌وگو با يكي از رسانه‌ها مي‌گويد كه خبرنگاران مي‌توانند به بازديد از شبكه زيرساخت بپردازند تا ادعايشان را ثابت كنند.در هر حال آنقدر موضوع تكراري “مقصر كيست؟” پيش كشيده شده و به نتيجه نرسيده كه همان بهتر كه درباره آن صحبتي نشود زيرا نه شركت ارتباطات زيرساخت موضوع قطعي و محدود كردن ارتباطات را برعهده مي‌گيرد و نه شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده اين خدمات و گاهي هم وزير ارتباطات قطعي كابل‌هاي فيبر بين‌المللي را دليل اين موضوع عنوان مي‌كند.

مهدی قربانی

مهدی قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi