سه شنبه، 07 خرداد 92 - 00:41
شریک تجاری

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

شریک تجاری

شریک تجاری

همانطور که شما به جمع آوری اطلاعات مشتریان خود مشغول هستید و روشهایی نیز در جهت تبلیغات محصولات خود در راستای فروش بیشتر دارید شرکتهای همکار و رقیب شما نیز به همین کار مشغولند.با اشتراک گذاشتن مشتریان یکدیگر و تنظیم یک طرح مشارکتی که در آن سود و حیطه اختیارات و نوع محصولات و خدمات قابل ارایه هر طرف مشخص شده باشد و توجیه اقتصادی دو طرفه داشته باشد می توان با رقبا مذاکره نمود و آنان را متقاعد ساخت که با معرفی مشتریانی که از آنان خرید نمی کنند بتوانند سود ببرند.این نوع افراد شاید حاضرباشند محصولات و خدمات شما را خریداری نمایند.اینکه این نوع مشتریان از شما و رقبای شما خرید نمی کنند دلایل متعددی می تواند داشته باشد.(نوع برند تجاری،نارضایتی از سازمان،نوع برخورد فروشندگان،بالا بودن قیمت،کیفیت پایین و …)مهم ترین بخش مشارکت برای شما، علاوه بر کسب سود ، مورد تایید قرار گرفتن یک شرکت دیگر می باشد. این آیتم ارزش بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.هرشرکتی با کوشش فراوان توانسته اعتماد مشتریان خود را به جلب نماید. شاید شما نتوانید به آسانی به مشتریان آن شرکت محصولی بفروشید، ولی آن شرکت با استفاده از اعتبار خود محصولات شما را معرفی می کند. یکی از نکات مهم در بازاریابی  ، همواره توصیه اشخاص می باشدکه از قدرت فوق العاده ای برخوردار است. اگردر حال حاضر محصولات مورد نیاز خود را از شرکتی می خرید وآن شرکت تامین کننده دیگری را به شما معرفی می نماید، به احتمال زیاد به توصیه آن شخص عمل خواهید کرد.چرا که به شرکت معرف اعتماد دارید.شرکت های غیر رقیب در زمینه ICT نیز می توانند برای سازمان شما به شریک انتفاعی تبدیل شوند:در این راستا می توان شرکتهایی را انتخاب نمودکه مشتریان آنان طوری هستند که می توانند مشتریان شما شوند.از طریق مشورت با مشتریان،خریداران،کارمندان و فروشندگان خود ،شرکت در سمینارها،نمایشگاههای مختلف و نیز اینترنت وروزنامه ها می توان شریک تجاری جدید پیدا کرد.با تهیه فهرست افراد و شرکت های مناسب جهت همکاری با آنهامی توان تماس برقرار کرد ولی در این تماسها می بایست کاملا با انگیزه صحبت کرد و توجیه نمودکه چگونه با همکاری باشما سود خواهند برد.وسعی بر این باشد که بطور مستقیم با شخص تصمیم گیرنده(صاحب کسب و کار) صحبت شود.پس از مدتی خواهید دید که تاکنون چه فرصت بزرگی را برای همکاری و افزایش فروش و خدمات در زمینه ICT از دست داده اید.

شهرام شفیعی مسؤل کمسیون توزیع و فروش سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان

شهرام شفیعی مسؤل کمسیون توزیع و فروش سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi