یکشنبه، 12 خرداد 92 - 12:26
بهترین برنامه‌های اندرویدی

 

بهترین برنامه‌های اندرویدی

بهترین برنامه‌های اندرویدی

روزگاری گوشی‌های اندرویدی ابزاری حرفه‌ای در دست خوره‌های کامپیوتری بود و آنها می‌توانستند از آن استفاده کنند، اما امروزه در دست هر کودک و بزرگسالی می‌توانید محصولی را بیابید که نشان سبز رنگ دوست‌داشتنی اندروید را یدک می‌کشد. حال چطور می‌توان از این گجت‌ها کمال بهره را برد و تمام پتانسیل‌های آن را به کار گرفت؟

برنامه MINT؛ حسابداری با طعم نعنا!

برنامه MINT

برنامه MINT

Mint برنامه‌ای است که چوب خط حساب و کتاب بانکی، کارت‌های اعتباری، بدهی‌ها، مطالبات و سرمایه‌گذاری‌های شما را در خود نگه می‌دارد. این برنامه که توسط شرکت Intuit تهیه و تولید شده است تمامی اطلاعات مالی شما را به صورت خصوصی در خود نگهداری کرده و آنها را به طور خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهد؛ به طوری که با یک نگاه می‌توانید از چند و چون اوضاع اقتصادی‌تان مطلع شوید. از همه اینها گذشته این برنامه رایگان است و می‌توانید از این به بعد آمار و ارقام هزینه‌کردهای خود را داشته باشید.

مرورگر کروم؛ گوگل در گوگل!

مرورگر کروم

مرورگر کروم

بدون شک استفاده از مرورگر محبوب گوگل کروم در سیستم‌عامل محبوب این کمپانی لذت خاص خود را دارد و بسیاری از گیک‌های رایانه‌ای آن را به هر مرورگر دیگری ترجیح می‌دهند. مرورگر کروم مخصوص اندروید قادر به همگام‌سازی صفحات وب علامت‌گذاری شده و محبوب کاربر بین ابزارهای مختلف است؛ از این گذشته این برنامه می‌تواند حتی زبانه‌های باز در مرورگر را تشخیص داده و در ابزار موبایل نیز به همان‌ها دسترسی پیدا نمایید. نمایش صفحات وب در این برنامه بسیار عالی است. تنها مشکل اینجاست که باید از اندروید ۴ و بالاتر استفاده نمایید تا قادر به نصب کروم باشید. جالب اینکه سرعت بارگذاری کروم اندرویدی برخلاف نسخه رومیزی، کمی کندتر از مرورگر پیش‌فرض اندروید است (!)که شایسته است به همین خاطر از برادران مهندسمان در گوگل تقدیر و تشکر ویژه‌ای صورت گیرد!

بازی الکس شگفت‌انگیز، زیبا و حیرت‌انگیز!

بازی الکس شگفت‌انگیز

بازی الکس شگفت‌انگیز

یکی از مصارف عمده‌ی انواع تبلت و گوشی‌های اندرویدی وقت گذرانی با آنهاست. از جمله بازی‌های اعتیارآور اندرویدی می‌توان به Amazing Alex اشاره کرد که طرفداران زیادی در سراسر جهان به خود مشغول کرده است. در این بازی قرار است به کمک هوش، استعداد و نبوغ ذاتی خودمان به الکس در تمیز و مرتب کردن اتاقش کمک کنیم و دستگاه‌های عجیب و غریبی بسازیم! این بازی دوست داشتنی هم از تولیدات شرکت روویوو است که پس از پرندگان خشمگین توانسته نظر مساعد کاربران و منتقدان بسیاری را به خود جلب نماید. هزینه تهیه این بازی در دنیای متمدن ۹۹ سنت است!

Swiftkey / Swype؛ صفحه‌کلیدهای حرفه‌ای و راحت!

Swiftkey / Swype

Swiftkey / Swype

از مزیت‌های انکارناپذیر سیستم‌عامل اندروید می‌توان به تغییر صفحه‌کلید مجازی آن اشاره کرد، مزیتی که هنوز iOS اپل – جدی‌ترین رقیب – از آن غافل است! به همین خاطر شاهدیم که صفحه‌کلیدهای متنوعی برای اندروید سبز دوست‌داشتنی تهیه شده است که از آن بین Swype به کاربر اجازه می‌دهد تا نوک انگشت خود را بر روی کلیدها کشیده و به سادگی تایپ نمایید. برنامه‌ی Swiftkey نیز از قدرت بالایی در تصحیح لغات و پیشنهاد بهره می‌برد.

Falcon Pro؛ توئیتر در دستان شما

Falcon Pro

Falcon Pro

علی‌رغم تغییرات اخیر در رویه‌ی کار سرویس توئیتر و محدود کردن دسترسی برنامه‌های ثالث، هنوز بعضی از موارد جدیدی از این دست وجود دارند که بسیار بدرد بخور و کاربردی هستند. Falcon Pro، جدیدترین برنامه‌کاربردی از این خانواده است که با قیمت ۹۹ سنت عرضه می‌شود. این نرم‌افزار اندرویدی دارای ظاهری زیبا و دسترسی ساده به تمامی قابلیت‌های توئیتر – به خصوص فهرست‌ها – است که اکثر ما به دنبال آن هستیم. متاسفانه Falcon Pro فاقد قابلیت اعلانات پوش (PUSH) است اما سرعت بسیار بالایی در به روز کردن اطلاعات داشته و همیشه جدیدترین تایم‌لاین‌ها در پیش روی شما می‌گذارد.

Pocket؛ بعداً مرا بخوان!

Pocket

Pocket

در اندک زمانی پس از نصب برنامه‌ی ‌Pocket، شما هم عاشق و شیدای آن خواهید شد. این نرم‌افزار اندرویدی ابزاری عالی برای مطالعه‌ی آفلاین خبرها و مطالب گوناگون است. به کمک ‌Pocket می‌توانید مقالات دلخواه را به صورت آفلاین ذخیره کرده و هر زمان که وقت و حوصله داشتید – حتی بدون اتصال به اینترنت – به مطالعه‌ی آن بپردازید. ‌Pocket برنامه‌ای رایگان است که از ظاهری زیبا و بروزرسانی خودکار مطالب بهره می‌برد. می‌توانید با استفاده از قابلیت «اشتراک‌گذاری» که در وب سایت‌های گوناگون وجود دارد، استفاده و مقالات را در گجت اندرویدی خود ذخیره نمایید. از این گذشته می‌توانید مطالب جالبی که در رایانه رومیزی نیز مشاهده می‌کنید را ذخیره و به ‌Pocket منتقل نمایید و مطمئن باشید هرآنچه که مایل به مطالعه‌اش هستید درست همان جا در دستان شماست!

napseed؛ عکاسخانه‌ای تمام عیار در اندروید!

napseed

napseed

Snapseed یک برنامه‌ی فوق‌العاده جذاب و رایگان برای ویرایش تصاویر و عکس‌ها است که پا را از برنامه‌هایی نظیر اینستاگرام و فیلترهای معمول آن فراتر می‌گذارد. گر چه اخت شدن با Snapseed قدری زمان نیاز دارد، اما پس از آشنایی با آن می‌توانید به راحتی کنتراست، اشباع رنگ و.. تصاویر خود را تنظیم کرده و آنها را آنطور که می‌خواهید کادره کنید و در کنار دیگر قابلیت‌های این عکاسخانه‌ی اندرویدی از آنها بهره ببرید. اخیراً نیز شرکت گوگل این برنامه را خریداری کرده است، پس می‌توانید در کنار تمامی قابلیت‌های برنامه از یکپارچه‌سازی همیشگی محصولات این جستجوگر اینترنتی نیز منتفع شوید.

Eye in the Sky؛ گزارش آب و هوای اندرویدی

Eye in the Sky

Eye in the Sky

اگر قصد مسافرت آخر هفته به خارج از شهر را دارید یا برنامه‌ی یک پیک‌نیک خوشمزه در دامان طبیعت را می‌چینید، مطمئناً اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی برای شما مهم است. Eye in the Sky برنامه‌ای اندرویدی است که از ظاهر زیبا و دوست داشتنی، همچنین ابزارک‌هایی با قابلیت شخصی‌سازی بهره می‌برد. این نرم‌افزار کاربردی رایگان به خوبی خود را با محیط سیستم‌عامل اندروید اخت کرده است و انتخابی هوشمندانه در این حوزه به شمار می‌رود.

Rdio یا Spotify؛ تجربه‌ای تازه از شنیدن موسیقی

Spotify

Spotify

بالاخره گوگل دسترسی به فایل‌های موسیقی در سرویس کلاد خود را برای علاقمندان فراهم کرد، با این حال هنوز سرویس‌های پخش برخط موسیقی نظیر Rdio یا Spotify طرفداران بسیار زیادی دارند. اگر هنوز از این دو بر بستر گجت اندرویدی‌تان استفاده نکرده‌اید، بهتر است همین امروز دست به کار شوید و ببینید که کدامیک با سلیقه و نیاز شما هماهنگی بیشتری دارد. Rdio کارایی بهتری دارد و می‌تواند فایل‌های موسیقی دوستان شما را نیز نشان دهد، در حالی که تجربه‌ی رادویی شنیدن به موسیقی، بیشتر در Spotify وجود دارد. فرقی نمی‌کند که از کدامیک از این سرویس‌های رایگان بهره می‌برید، اگر واقعاً مایلید تا تجربه‌ی موسیقایی خود را حرفه‌ای کنید می‌توانید با پرداخت مبلغی جرئی به تمامی امکانات آنها دسترسی داشته باشید.

Flick Note؛ پاک یادت نره!

Flick Note

Flick Note

اگر هنوز از برنامه‌های یادداشت‌برداری اندرویدی استفاده نکرده‌اید یا برنامه‌ی بدردبخوری را در این حوزه نیافته‌اید، همین حالا Flick Note را نصب نمایید. این نرم‌افزار رایگان اندرویدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادداشت‌برداری در سیستم‌عامل سبز قبای گوگل به شمار می‌رود. Flick Note دارای ظاهری بسیار ساده و سر راست است و کارایی تر و فرضی دارد و کلاً کار با آن بسیار راحت است. از این گذشته Flick Note می‌تواند یادداشت‌های شما را به صورت خودکار با برنامه‌های رومیزی یا تحت وب همگامسازی نماید؛ درست مانند یک حرفه‌ای تمام عیار!

Light Flow؛ اینجا چراغی روشن است!

Light Flow

Light Flow

اگر در جلوی گوشی اندرویدی‌تان چراغ LED کوچکی وجود دارد می‌توانید با نصب برنامه‌ی Light Flow از تمامی پتانسل‌های این چراغ کوچک رنگی برای بهره از قابلیت‌های اندروید استفاده کنید. Light Flow برنامه‌ای کاربردی است که می‌تواند در مواقع گوناگون رنگ‌بندی چراغ فوق را با توجه به رویدادهای گوشی‌تان نمایش دهد. می‌توانید رنگ خاصی را به امور کاری، پیامک‌های دریافتی، تلفن‌های از دست رفته یا حتی ایمیل‌های شرکت، نامه‌های شخصی، توئیتر و… اختصاص دهید. البته برای استفاده از همه‌ی قابلیت‌های Light Flow باید ۲٫۴۹ دلار بپردازید تا نسخه حرفه‌ای برنامه شما را رنگی‌رنگی کند!

Any.Do؛ یادم تو را فراموش!

Any.Do

Any.Do

از مزایای سیستم‌عامل iOS اپل می‌توان به سادگی ابزار یادآوری (ریمایندر) آن اشاره کرد. خوشبختانه برنامه‌ی کاربردی Any.Do موفق شده تا قابلیت‌های مشابهی را به بستر اندروید هدیه کند. Any.Do در حقیقت نرم‌افزاری برای مدیریت رویدادها و یادآوری کارهای مهم است که با این برنامه مجانی می‌توانید مطمئن شوید هیچ کار مهمی انجام نداده باقی نخواهد ماند. Any.Do بسیار منعطف و کاربردی است و به خوبی با تمامی جنبه‌های اندروید اخت شده است به گونه‌ای که حتی می‌تواند به صورت خودکار تمامی تلفن‌های از دست رفته‌تان را به یک یادآوری جدید بدل نماید. Any.Do نه تنها رایگان است، بلکه برای پلتفرم‌های گوناگونی تهیه شده است که نسخه‌ی اندرویدی‌اش کاملترین نسخه آن به شمار می‌رود. از این گذشته این برنامه می‌تواند با لیست وظایف گوگلی شما همگام شده و همه‌ی امور شخصی‌تان را مدیریت نماید.

logo-samandehi