سه شنبه، 14 خرداد 92 - 05:26
فایرفاکس

 

فایرفاکس

فایرفاکس

اضافه کردن افزونه های فایرفاکس مشابه اضافه کردن لوازم جانبی و کیت های مختلف به اتومبیل است. با انتخاب صحیح افزونه های فایرفاکس می توانید امکانات بسیار کاربردی و جالبی را به مرورگر وب خود اضافه کرده و علاوه بر افزایش امنیت اطلاعات خود، از امکانات جدید این افزونه ها بهره مند شوید اما پیدا کردن افزونه مناسب از بین هزاران افزونه فایرفاکس کار آسانی نیست. خواندن مقاله را ادامه دهید تا با ۱۰ افزونه مفید و کاربردی فایرفاکس آشنا شوید.لازم است بدانید که اکثر افزونه (Add-ons های) معرفی شده در این مقاله در مرورگر Google Chrome نیز قابل نصب هستند.صفحات وب را راحت تر و بهتر مشاهده کنید

Evernote

معمولا هنگام مشاهده صفحات وب مطالب و یا نکاتی را مشاهده می کنید که دوست دارید آنها را در یک جا یادداشت کنید تا بعدا به راحتی به آنها مراجعه کنید. افزونه بسیار محبوب Evernote که در تمام مرورگرهای وب از جمله فایرفاکس قابل نصب است به شما این امکان را می دهد تا هر زمان که خواستید بخشی از یک وب سایت، عکس، متن، یک آدرس اینترنتی و یا یک متن کوتاه (Note) را برای هر صفحه وب ذخیره نموده و هر زمان که به آن نیاز داشتید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. از آنجایی که Evernote در تلفن های اندرویدی و iPhone و مرورگرهای مختلف وب قابل نصب است. محتوایات آن به راحتی بین وسایل مختلف، همگام (Sync) می شوند.

 دریافت افزونه Evernote برای فایرفاکس

Greasemonkey

افزونه Greasemonkey فایرفاکس به شما این امکان را می دهد تا اسکریپت بسازید تا امور مورد نظر خود را با آن انجام دهید. می توانید از اسکریپت هایی که دیگران نوشته اند نیز استفاده کنید بعنوان مثال با این اسکریپت می توانید فایل های صوتی را مستقیم در مرورگر وب گوش کنید یا با اسکریپت Gmail FullScreen می توانید صفحه مربوط به Gmail را بصورت تمام صفحه (Full Screen) مشاهده نمایید. اسکریپت های بسیار متنوعی برای Greasemonkey وجود دارد بعنوان مثال یکی از راه های دانلود تریلیرهای سینمایی سایت Apple نیز از طریق اسکریپت های همین افزونه است.

دریافت افزونه Greasemonkey برای فایرفاکس

XMarks

Xmark به شما کمک می کند تا لیست Favorite ها، History و سایت هایی که به تازگی از آنها بازدید کرده اید را بین مرورگرهای مختلف و ابزارهای مبتنی بر اندروید و iOS همگام (Sync) کنید. علاوه براین ها می توانید نام کاربری و رمز عبور سایت های مختلف را نیز در آن ذخیره نموده تا مجبور به ورود مکرر آنها در زمان بازدید از وب سایت های مختلف نباشید.

دریافت XMarks برای فایرفاکس

Speed Dial

آیا هر روز به صورت روتین از ۹ وب سایت مورد علاقه خود بازدید می کنید؟ با Speed Dial به راحتی می توانید به وب سایت های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید و با یک کلیک وارد سایت مورد نظر خود شوید. تصویر کوچک هر وب سایت در محل هر شماره نمایش داده می شود تا راحت تر به وب سایت مورد نظر دسترسی داشته باشید.

دریافت Speed Dial برای فایرفاکس

مشاهده صفحات وب و کلیه محتویات آنها بصورت Offline

اگر قرار است که با هواپیما سفر کنید و یا به محل مراجعه کنید که به اینترنت دسترسی ندارید با افزونه Read it Later می توانید کل محتوایت یک صفحه را ذخیره نموده و بعدا بدون نیاز به اینترنت آن را مشاهده کنید.

دریافت Read it Later برای فایرفاکس

دانلود ویدیو از سایت های به اشتراک گذاری

اکثر وب سایت های به اشتراک گذاری ویدیو مانند Youtube به کاربران اجازه دانلود فایل های ویدیوی را نمی دهند و کاربران تنها می توانند ویدیو مورد نظر خود را در این وب سایت ها مشاهده نمایند. با افزونه Easy YouTube Video Downloader می توانید فایل ویدیوی YouTube و سایت های دیگر ویدیویی را دانلود کنید.

دریافت Easy YouTube Video Downloader برای فایرفاکس

Awesome Screenshot

با این افزونه هر زمان که نیاز داشتید می توانید از یک صفحه عکس بگیرید. این نرم افزار بسیار ساده و خوب عمل می کند زمانی که این افزونه را نصب می کنید یک آیکان دوربین در نوار ابزار اضافه می شود که با کلیک کردن برروی آن یک عکس از کل صفحه وب و یا بخشی از آن گرفته می شود. پس از گرفتن عکس از صفحه، یک ویرایش گر ساده باز می شود که به شما امکان می دهد اضافه کردن خطوط، متن و موارد دیگر را به تصویر میسر می کند.

دریافت Awesone Screenshot برای فایرفاکس

امنیت و حریم شخصی

Ghostery

Ghostery بخش مخفی صفحه های وب را به شما نمایش می دهد بعنوان مثال زمانی که از وب سایت CNN بازدید می کنید لیست ۷ کمپانی که بصورت مخفی شما را دنبال می کنند مشاهده خواهید کرد. این افزونه به شما کمک می کند تا اسکریپت مختلف را پیدا کرده و مانع اجرای آنها شوید.

دریافت Ghostery برای فایرفاکس

NoScript

جاوا و فلش، فناوری های بسیار خوبی را به صفحات وب اضافه کرده اند انیمشن های زیبایی که در وب سایت های مختلف نمایش داده می شوند نیز از همین فناوری ها استفاده می کنند. بسیاری از قابلیت های وب سایت ها بدون جاوا و فلش کار نمی کنند. اما تبلیغات آزاردهنده و برخی ابزارهای مخرب اینترنتی نیز از همین اسکریپت ها استفاده می کنند. با NoScript می توانند مانع لود شدن Flash و JavaScript ها در وب سایت مورد نظر خود شوید.

دریافت NoScript برای فایرفاکس

Adblock Plus

این افزونه یکی از محبوب ترین Add-ons های فایرفاکس است دلیل آن نیز مشخص است چون امروزه تبلیغات آزاردهنده در انواع مختلف وجود دارند. Adblock Plus تبلیغات آزاردهنده را مسدود می کند. تنظیمات این افزونه بسیار ساده است و به راحتی می توان به کمک آن از شر تبلیغات آزاردهنده رها شد.

logo-samandehi