یکشنبه، 30 تیر 92 - 09:26
درایوهای SSD سامسونگ

 

درایوهای SSD سامسونگ

درایوهای SSD سامسونگ

سامسونگ حافظه SSD مدل ۸۴۰ EVO را کوچک‌ترین در دنیا می‌داند. حافظه ۱۲۸ گیگابایتی این سری ۱۰ نانومتری است و از تراشه NAND با سرعت فوق العاده بالا در آن استفاده شده است. جالب اینجاست که حافظه‌های XS1715 نسبت به نسل قبل ۱۰ برابر سریعتر شده اند.

این حافظه‌ها از درگاه PCIe 3.0 برای انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا بهره می‌برند. شاید باور کردنش سخت باشد، اما حافظه‌های XS1715  تا سرعت ۳۰۰۰ مگابایت در ثانیه را پوشش می‌دهند. این بدین معناست که انتقال ۵۰۰ گیگابایت اطلاعات از طریق این حافظه‌ها تنها ۱۸۰ ثانیه طول می‌کشد. میزان IOPS این حافظه‌ها نیز به ۷۴۰,۰۰۰ می‌رسد. IOPS (بخوانید آی-اپس) واحد اندازه گیری بازده حافظه‌های ذخیره سازی از جمله SSD و HDD است که در آن تعداد عملیات ورودی/خروجی در ثانیه محاسبه می‌شود.

درایوهای SSD سامسونگ

درایوهای SSD سامسونگ

XS1715 در ظرفیت‌های ۴۰۰، ۸۰۰ و ۱۶۰۰ گیگابایت عرضه خواهد شد. اما هنوز قیمت و زمان دقیق ورود آن به بازار مشخص نشده است. اما حافظه‌های سری ۸۴۰ EVO در ظرفیت‌های ۱۲۰، ۲۵۰، ۵۰۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ گیگابایت عرضه خواهد شد. این داریو نیز مجهز به حافظه NAND ده نانومتری است و سرعت انتقال اطلاعات در آن تا ۴۱۰ مگابایت در ثانیه قابل افزایش است. میزان IOPS آن نیز حداکثر ۹۸,۰۰۰ خواهد بود.

مدیر بخش حافظه سامسونگ گفته که با توجه به رشد بازار SSDها آنها سال گذشته چندین مدل SSD را در رده میانی و رده بالای بازار ارائه نمودند و حالا قصد دارند محصولات جدید را با سرعت به مراتب بالاتری عرضه کنند تا سهم بازار خود را بیش از پیش افزایش دهند.

logo-samandehi