دوشنبه، 31 تیر 92 - 07:03
سونی و معرفی از کتابخوان الکترونیک در اندازه A4 برای دانشگاهیان

 

سونی و معرفی از کتابخوان الکترونیک در اندازه A4 برای دانشگاهیان

سونی و معرفی از کتابخوان الکترونیک در اندازه A4 برای دانشگاهیان

شرکت سونی به تازگی دستگاه کتابخوانی را معرفی کرده است که می ‌تواند جایگزین مناسبی برای کتب فنی و تخصصی دانشگاهی شود. این ترکیبی از یک دفترچه الکترونیک و کتابخوان است که تمام نیازهای یک دانشجو را در دانشگاه برآورده می کند. فناوری صفحه نمایش موبیوس که حاصل همکاری مشترک سونی و ای ‌اینک (E Ink) می ‌باشد، برای اولین بار در این کتابخوان به کار گرفته شده است. اگر چه تعدادی از منتقدین این حرکت سونی را بازگشت به گذشته ذکر کرده‌اند، اما به نظر می ‌رسد این کتابخوان‌ نسبت به تبلت‌ها در مطالعه متون تخصصی مزایایی دارد که براحتی قابل صرف نظر نمی باشد.

کتابخوان‌ها عموماً سبک ‌تر از تبلت‌ها هستند. وزن این تبلت ۱۳٫۳ اینچی ۳۵۸ گرم است. این وزن تنها ۵۴ درصد وزن آیپد چهار ۶۶۲ گرمی است، حتی با وجود آن‌ که مساحت صفحه نمایش این کتابخوان ۸۸ درصد بزرگتر از آیپد ۴ است. سنگین‌تر بودن آیپد به دلیل استفاده از شیشه و آلومینیم در بدنه و نیاز به باتری سنگین‌تر است. ضخامت این کتابخوان نیز تنها ۶٫۸ میلیمتر است.

صفحه نمایش

۱۳٫۳ اینچ با قابلیت تفکیک ۱۶۰۰*۱۲۰۰

وزن دستگاه

۳۵۸ گرم

وزن صفحه نمایش

۶۰ گرم «حدود ۵۰ درصد سبک‌تر از صفحه نمایش ال‌سی‌دی»

قابلیت اتصال

WiFi

حافظه

۴ گیگابایت با قابلیت ارتقا بوسیله میکرو اس‌دی

ضخامت

۶٫۸ میلیمتر

قابلیت صوتی

ندارد

این کتابخوان در یک ماراتن سه هفته‌ای شما را از دسترسی به شارژر بی ‌نیاز می‌کند. دلیل مصرف پایین‌تر این دستگاه‌ها این است که هیچ نوع انرژی برای تاباندن نور به صفحه لازم نیست. بعلاوه فقط در هنگام بارگذاری صفحه انرژی مصرف می‌شود و پس از آن‌که جوهر الکترونیکی وارد سلول‌ها شد، دیگر تا زمانی که صفحه ثابت بماند، برای صفحه نمایش انرژی مصرف نخواهد شد. البته این محصول فعلا تنها به صورت آزمایشی ارائه شده و قرار است در سال تحصیلی آینده در سه دانشگاه ژاپن به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین برنامه‌ریزی‌های اولیه برای ساخت محصول تجاری در سال جاری انجام شده است.

logo-samandehi