چهارشنبه، 20 شهریور 92 - 06:48
آنچه هنگام مسافرت باید همراه داشته‌باشید

 

آنچه هنگام مسافرت باید همراه داشته‌باشید

آنچه هنگام مسافرت باید همراه داشته‌باشید

مسافرت یکی از گزینه‌های بسیار خوب برای پرکردن اوقات فراغت، دیدن مکان‌های جدید و تجربه چیزهای تازه است. با این حال، از آنجا که ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم، به ناچار هریک از ما تعدادی وسایل الکترونیکی نیز همواره به همراه داریم و بخشی از زندگی ما (از جمله بخش سرگرمی) تحت تأثیر این وسایل قرار گرفته‌است. هنگام مسافرت نیز همیشه زمان‌هایی وجود دارد که جز نشستن و انتظار کشیدن هیچ کار دیگری از ما برنمی‌آید (مانند زمان‌هایی که در هواپیما یا قطار منتظر رسیدن به مقصد هستیم). خوشبختانه وسایل دیجیتالی متعددی وجود دارند که می‌توانند به خوبی ما را در طول سفر سرگرم کرده و اوقات خوشی را برای ما رقم بزنند.

  تلفن هوشمند

  تلفن هوشمند

تلفن هوشمند

بدیهی‌ترین وسیله‌ای که می‌تواند شما را در طی سفر سرگرم کند، تلفن هوشمند است. صفحه‌نمایش بزرگ و قابلیت پخش انواع فایل‌های موسیقی و فیلم این امکان را فراهم می‌کند، بتوانید به خوبی از انواع محتویات دیجیتال و بازی‌ها و ابزارهایی که روی آن‌ها نصب شده، لذت ببرید. وجود دوربین نیز به شما کمک می‌کند، وقایع اطراف خود را ثبت کنید. همچنین قابلیت Flight Mode به شما امکان می‌دهد، سیم‌کارت را خاموش کرده و در سفرهای هوایی نیز بتوانید از گوشی قدرتمند خود بهره ببرید.

درجه اهمیت: یک گوشی هوشمند می‌تواند نقش یک Media Center سیار را برایتان ایفا کند. پس داشتن آن بسیار عالی است!
حدود قیمت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Apple iPhone 4S
•    Samsung Galaxy S III
•    LG Optimus 4X HD

هدفون

هدفون

هدفون

به‌طور حتم، قرار نیست اطرافیان شما در تفریحات دیجیتال شما سهیم شوند. در هواپیما، اتوبوس و قطار سکوت را باید رعایت کرد و در عین حال باید برای سرگرم کردن خودمان نیز یک هدفون خوب داشته‌باشیم. سه ویژگی در انتخاب هدفون برای مسافرت بسیار مهم است. اول این‌که، صدای در حال پخش به بیرون درز نکند و صدای محیطی نیز به کمترین میزان ممکن به گوش شما برسد. دوم این‌که، در حد امکان هدفون دارای پوشش، کیف یا قابی برای حمل و نقل راحت‌تر و مطمئن‌تر باشد و سوم، هدفون برای استفاده‌های طولانی مدت به اندازه کافی راحت باشد.

درجه اهمیت: به نسبت بالا. یک هدفون خوب و باکیفیت می‌تواند تأثیر زیادی در میزان سرگرم شدن داشته‌باشد.
حدود قیمت: از ۲۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Sennheiser PX200-II
•    Creative EP-830
•    Klipsch Image One

پخش‌کننده دیجیتال

 پخش‌کننده دیجیتال

پخش‌کننده دیجیتال

ممکن است شما نیز جزء معدود افرادی باشید که هنوز به سمت گوشی‌های هوشمند نرفته‌اند. یک دلیل می‌تواند قیمت بسیار بالای سری حرفه‌ای این محصولات باشد که خود توجیه خوبی به شمار می‌آید. با این حال، یک راه‌حل جایگزین و مناسب وجود دارد که می‌تواند تقریباً تمامی امکانات گوشی‌های هوشمند پیشرفته را در اختیارمان قرار دهد و آن راه‌حل چیزی نیست جز خرید یک پخش‌کننده دیجیتال. این محصولات با داشتن سیستم‌عامل پیشرفته و صفحه‌نمایش بزرگ و امکانات متنوع، تقریباً قادر به انجام هرکاری که یک تلفن هوشمند انجام می‌دهد، هستند.

 درجه اهمیت: اگر یک تلفن هوشمند پیشرفته ندارید، این وسایل می‌توانند یک گزینه بسیار خوب برای شما باشند.
حدود قیمت: بالای ۳۰۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Apple iPod Touch
•    Samsung Galaxy Player YP-G70
•    Archos 32

کتابخوان الکترونیکی

کتابخوان الکترونیکی

کتابخوان الکترونیکی

اگر جزء معدود افراد اهل مطالعه هستید و در هر جایی که بیکار می‌شوید، دلتان می‌خواهد کتابی برای خواندن در اختیار داشته‌باشید، باید به سراغ کتابخوان‌های الکترونیکی بروید. این دستگاه‌های سبک‌وزن و با عمر باتری طولانی، دارای صفحه‌نمایشی با ساختار جوهر الکترونیکی هستند که محیطی مشابه صفحات کتاب را در اختیارتان قرار می‌دهند که هم مانع آزار چشم می‌شود و هم فضای کافی برای ذخیره هزاران جلد کتاب دارد. جابه‌جایی این وسایل نیز بسیار آسان است و اگر مسافرت شما چندان طولانی نیست، می‌توانید شارژر را نیز در خانه بگذارید!

درجه اهمیت: فقط برای آن‌ها که اهل کتاب و کتابخوانی هستند.
حدود قیمت: بالای ۴۵۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Amazon Kindle WiFi
•    Sony PRS-350
•    Barnes & Noble Nook

تبلت

تبلت یکی از گزینه‌های قدرتمند در سفر است و می‌تواند شما را به خوبی سرگرم کند. صفحه‌نمایش بزرگ می‌تواند امکان خواندن کتاب و مجلات را فراهم کرده و در ضمن برای دیدن فیلم و عکس نیز گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. اندازه کوچک و وزن کم نیز حمل و نقل آن را بسیار ساده می‌سازد. همچنین می‌توانید تعدادی بازی چندنفره نیز روی آن نصب کرده و با همسفران خود به انجام بازی‌های گروهی بپردازید.
درجه اهمیت: دارندگان تبلت دارای امتیاز ویژه‌ای هستند اما نداشتن آن نیز مصیبت‌بار نخواهدبود.
حدود قیمت: بالای ۴۵۰ تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Apple iPad
•    Asus Transformer TF300TG
•    Samsung Galaxy Tab 2 7.0 Inch

 کنسول بازی

 کنسول بازی

کنسول بازی

اگر جزء افرادی هستید که به‌طور جدی به انجام بازی‌های ویدئویی می‌پردازید و بازی‌های موبایل به هیچ‌وجه شما را راضی نمی‌کنند، راهی ندارید جز این‌که به سراغ کنسول‌های بازی دستی بروید. به کمک این دستگاه‌ها می‌توانید با جدیدترین عناوین بازی‌های عرضه‌شده در بازار در هر جایی که باشید، حسابی خود را سرگرم کنید. همچنین بیشتر این دستگاه‌ها قابلیت پخش فیلم و موسیقی را دارند و به این ترتیب بخشی از وظایف یک گوشی هوشمند یا دستگاه پخش چندرسانه‌ای را نیز ایفا می‌کنند.

درجه اهمیت: برای گیمرها از نان شب هم واجب‌تر است!
حدود قیمت: بالای ۲۰۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Sony PS Vita
•    Sony PSP
•    Nintendo 3DS

 بلندگو

 بلندگو

بلندگو

قبلاً گفتیم، برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دیگران باید هدفونی بخریم که صدا از آن به بیرون درز نکند و تا حدودی بتواند جلوی نویز اطراف را نیز بگیرد. اما ممکن است شرایطی ایجاد شود که بخواهید با گروهی از دوستانتان به‌طور دسته‌جمعی از موسیقی لذت ببرید. بلندگوهای سیار، هم به صورت مجزا به فروش می‌رسند و هم محصولاتی هستند که با وجود کارت‌خوان و پورت USB، توانایی پخش فایل‌های موسیقی را از انواع وسایل ذخیره‌سازی دارند.

درجه اهمیت: به این بستگی دارد که همسفران شما تا چه حد اهل موسیقی باشند.
حدود قیمت: بالای ۵۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Energy Sistem Music Box Z250
•    Enzatec SP 101
•    Trekstor Multi Speaker

 باتری

 باتری

باتری

تمامی دستگاه‌های دیجیتال به برق نیاز دارند. باتری داخلی آن‌ها هرقدر هم که حجم بالایی داشته‌باشند، باز هم زمانی می‌رسد که چراغشان شروع به چشمک‌زدن کرده و خبر از اتمام تفریح می‌دهند. اغلب اوقات در طول سفر و تا رسیدن به مقصد دسترسی به منبع برق وجود ندارد. پس به همین دلیل یکی از موارد ضروری که می‌توان تهیه کرد، باتری‌های جانبی هستند. البته منظورمان خرید یک باتری دوم برای موبایل نیست. باتری‌های جانبی وسایلی هستند که می‌توانند هر وسیله دیجیتال همراهی را شارژ کنند و کاربر را برای مدت بیشتری خوشحال نگه دارند!

 درجه اهمیت: اگر وسیله دیجیتالی شما نقش مهمی در سرگرم کردن شما دارد، حتماً یکی تهیه کنید.
حدود قیمت: بالای ۳۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Sony CP-ELS
•    HuntKey PBA2000
•    HuntKey PBA3500

 شارژر

شارژر

شارژر

داشتن باتری جانبی یک راه‌حل‌خوب در هواپیما، اتوبوس، قطار و خلاصه هر جایی است که دسترسی به منبع برق امکان‌پذیر نیست. با این حال، در نهایت باید یک منبع برق پیدا کرده و دستگاه خود را شارژ کنید. خوشبختانه سازندگان مختلف برای موقعیت‌های مختلف شارژرهای متنوعی ساخته‌اند و گاهی اوقات وسایلی را طراحی کرده‌اند که بتوانند انواع و اقسام وسایل را شارژ کنند (مانند محصول Soyntec Laptop Power 95 که توانایی شارژ نوت‌بوک و لوازم جانبی USB را دارد).

 درجه اهمیت: بسیار حیاتی. می‌خواهیم تا آخر سفر، وسایل دیجیتال نیز ما را همراهی کنند.
حدود قیمت: بالای ۱۰ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    Soyntec Laptop Power 95
•    Griffin Car Charger
•    Solar Charger 9267

 مبدل

مبدل

مبدل

مبدل‌ها وسایلی هستند که می‌توانند کار با وسایل دیجیتالی را در سفر لذت‌بخش‌تر کنند. برای مثال، زمانی که سوار هواپیمایی می‌شوید که دارای پانل پخش فیلم و موسیقی است، به احتمال زیاد باید از مبدل مخصوص Daiyo MA281 استفاده کنید تا بتوانید هدفون خود را به خروجی صدای مخصوص هواپیما متصل کنید یا برای مثال، مبدل‌های کارت‌خوان این امکان را به شما می‌دهند، عکس‌هایی را که با دوربین دیجیتال گرفته‌اید، روی تبلت همراه خود ذخیره کنید. برخی مبدل‌ها مانند Daiyo MA80 نیز به شما امکان می‌دهند، دو هدفون به یک خروجی صدا وصل کنید.

درجه اهمیت: شرایط را سنجیده و برحسب نیاز خود خریداری کنید.
حدود قیمت: بالای ۳ هزار تومان
پیشنهاد سخت‌افزار:
•    مبدل پانل هواپیما Daiyo MA281
•    مبدل یک به دو هدفون Daiyo MA80
•    کارت‌خوان مخصوص محصولات اپل و مخصوص سامسونگ

logo-samandehi