چهارشنبه، 20 شهریور 92 - 06:17
هفت ابزار مورد نیاز برای ورود به دنیای اینترنت

 

هفت ابزار مورد نیاز برای ورود به دنیای اینترنت

هفت ابزار مورد نیاز برای ورود به دنیای اینترنت

امروزه دیگر نیازی به حضور در بانک و صف طولانی مشتریان یک فروشگاه برای پرداخت هزینه کالای خریداری شده نیست. حتی نیازی به خروج از منزل برای خرید و گشت و گذار در بازار نیست و فروشگاه های اینترنتی می توانند حال و هوای یک بازار را به صورت رایگان و الکترونیکی در اختیار شما قرار دهند. اگر فکر می کنید در سال ۱۳۹۲ برای انتقال وجه به حساب دوستان یا آشنایان باید به بانک مراجعه و ساعت ها در صف بمانید، سخت در اشتباه هستید. برای انتقال وجه یا پرداخت قبض های تلفن، برق، گاز و … تنها کافیست به سرویس بانکداری الکترونیک بپیوندید. در این مقاله می خواهیم شما را با هفت ابزار مورد نیاز شما برای صرفه جویی در هزینه و زمان و سرعت بخشیدن به کارهای روزمره آشنا سازیم تا شاید شما از همین امروز به جمع کاربران هوشمند جهان ملحق شوید.

ابزار مناسب برای وبگردی

mac book pro

 اولین قدم برای ورود به دنیای الکترونیک، در اختیار داشتن یک ابزار مناسب برای وبگردی و گشت گذاری در محیط اینترنت است. این تجهیزات شامل نوت بوک (لپ تاپ)، اولترابوک، کامپیوتر شخصی یا تبلت می شود که شما باید بر اساس بودجه و نیاز خود یکی از آنها را خریداری کنید. اگر مدت زیادی از زمان روزانه خود را خارج از خانه و در محیط کار سپری می کنید، بهترین گزینه برای شما نوت بوک و اولترابوک است که در این بین اولترابوک به دلیل وزن و ضخامت کمتر می تواند بهترین گزینه برای شما به شمار آید. برای خرید یک نوت بوک با کیفیت و کارایی مناسب وبگردی باید حدود ۱/۲۰۰/۰۰۰ تومان و برای اولترابوک نیز باید حدود ۲/۵۰۰/۰۰۰ تومان هزینه کنید. اگر محل کار شما ثابت نیست و همواره در حال تغییر مکان هستید، بهترین گزینه برای شما تبلت است که یک نمونه مجهز به صفحه نمایش ۱۰ اینچی از برند های معتبر در حدود ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان در بازار به فروش می رسد. تبلت ها در بخش ارتباط به اینترنت دارای دو نمونه مجهز به رابط بی سیم (WiFi) و ارتباط نسل سوم یا چهارم (سیم کارت) هستند که به طور معمول تبلت هایی که از هر دو روش ارتباطی بهره می برند، قیمت گران تری دارند.

ابزار مورد نیاز برای اتصال به اینترنت

tplink modem

اکنون که ابزار مناسب برای وبگردی تهیه کردید، نیاز به اتصال اینترنت دارید که باید بر اساس محدودیت های موجود در محل زندگی خود، سرویس دهنده و روش اتصال به اینترنت را انتخاب کنید. از روش های اتصال به اینترنت می توان به سرویس ADSL و Wimax اشاره کرد که البته روش های قدیمی و با سرعت کمتری نیز وجود دارد، اما راه های مرسوم برای حضور در دنیای مجازی به همین دو مورد خلاصه می شود. برای اتصال به اینترنت پرسرعت نیاز به یک مودم (سیمی یا بی سیم) و یک سرویس اینترنتی دارید که باید از سرویس دهنده های حاضر در منطقه خود، یکی را انتخاب کنید که خدمات، قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشند.

مرورگر مناسب

mozilla firefox

برای گشت و گذار در اینترنت، نیاز به یک مرورگر مناسب دارید که در این بین باید به فاکتورهایی مانند سرعت، استفاده بهینه از تجهیزات سخت افزاری و ارائه به روز رسانی توجه کنید. مرورگر یک نرم افزار است که برای وبگردی به آن نیاز دارید و از میان مرورگر ها می توان به IE ،FireFox ،Chrome و Opera اشاره کرد که هر کدام از آنها نکات مثبت و منفی خود را دارند. در حال حاضر دو مرورگر موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم به عنوان محبوب ترین مرورگرها به شمار می روند. به طور پیش فرض، مرورگر IE همراه با سیستم عامل ویندوز نصب می شود و با توجه به نسخه سیستم عامل ویندوز، نسخه مرورگر IE شما نیز متفاوت خواهد بود.

سرویس پست الکترونیک (E-Mail)

this is my email

 اکنون که به اینترنت متصل شده اید، باید حضور خود را به صورت رسمی در یک فضای اختصاصی اعلام کنید. این فضای خصوصی که پست الکترونیک یا E-Mail نامیده می شود، قابلیت تماس با سایر دوستان و افراد حاضر در محیط مجازی را دارد و شما پس از ایجاد یک حساب کاربری در این سرویس ها، یک آدرس منحصر به فرد نیز خواهید داشت. این آدرس منحصر به فرد، نشان دهنده فضای خصوص شماست که می توانید از این طریق با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید. از سرویس دهنده های پر طرفدار پست الکترونیک می توان به Yahoo ،Gmail و Outlook اشاره کرد. باید به این نکته نیز توجه کنید که برای ثبت نام در وب سایت ها و سرویس های اینترنتی، نیاز به سرویس پست الکترونیک دارید و به طور حتم به E-Mail نیاز خواهید داشت.

حساب بانکی الکترونیکی (E-Banking)

ebanking-2

 یکی از بهترین و مهم ترین خدمات هوشمند، بانکداری الکترونیکی است که به شما امکانات فراوانی مانند انتقال وجه، خرید کارت شارژ، پرداخت قبض و دریافت صورتحساب گردش حساب شما ارائه می دهد. برای فعالسازی حساب الکترونیکی، افتتاح حساب در بانکی است که خدمات بانکداری الکترونیک به شما ارائه دهد. البته بهتر است قبل از افتتاح حساب، کاملا روی بانک مورد نظر خود تحقیق کنید تا خدمات سرویس این بانک با خواسته های شما در تناسب باشد. پس از افتتاح حساب باید به اپراتور بانک اعلام کنید تا شناسه کاربری و رمز عبور سرویس بانکداری الکترونیکی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با استفاده از موارد از سرویس مورد نظر استفاده کنید. البته برای استفاده از این سرویس باید برخی مسائل امنیتی را رعایت کنید تا از سو استفاده احتمالی جلوگیری به عمل آورید.

خرید از فروشگاه های اینترنتی

online-shop

اگر شما به یک زندگی سنتی عادت کرده اید، شاید در نگاه اول با بی میلی نسبت به خرید اینترنتی واکنش نشان دهید و ترجیح بدهید همچنان به صورت حضوری به بازار بروید. اما باید شلوغی بازار، ترافیک در مسیر رفت و برگشت، هزینه رفت و آمد، ریسک آسیب به محصولات در اثر حمل و نقل شخصی، جستجو برای یافتن محصول مورد، جستجو برای یافتن یک فروشگاه با قیمت مناسب و مواردی دیگر را نیز در نظر بگیرید که در صورت انتخاب خرید حضوری، تمامی این موارد را به شما تقدیم خواهیم کرد (خب خودتان خواستید!). برای اینکه بتوانید خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین انجام دهید به دو ابزار مهم نیاز دارید، مورد اول در اختیار داشتن رمز مخصوص خرید اینترنتی برای کارت الکترونیکی بانک و مورد دوم نیز در اختیار داشتن یک پست الکترونیکی برای ثبت نام در این فروشگاه ها از موارد مورد نیاز است. البته باید به طور مفصل در خصوص فروشگاه های آنلاین تحقیق کنید تا به مورد اطمینان بودن آنها پی ببرید و بتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

money

دانش کافی برای جلوگیری از سو استفاده احتمالی

 تاکنون از خوبی ها و نکات مثبت استفاده از اینترنت برای شما مطرح کردیم، اما در این بین از احتمال سو استفاده نیز برای شما نکاتی را عنوان کردیم. مهم ترین دلیل سو استفاده، اطلاعات و دانش پایین شما در خصوص استفاده از سرویس های اینترنتی است و شما به همین دلیل، ابزار و امکانات مورد نیاز برای سو استفاده را در اختیار دیگران قرار می دهید. در صورتی که شما با کمی تحقیق از دوستان و حتی وب سایت ها، اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید، می توانید از سو استفاده احتمالی جلوگیری به عمل آورید. البته سرویس های آنلاین به طور معمول در هنگام ثبت نام، نکاتی در خصوص امنیت استفاده از سرویس ها را در اختیار شما قرار می دهند.

logo-samandehi