سه شنبه، 17 دی 92 - 08:13

 

Chevy AppShop

سوای موتور، چرخ‌ها، صندلی‌ها و تفاوت‌ بسیار در اندازه، شورلت‌های ۲۰۱۵ تقریبا از تلفن‌های هوشمند غیرقابل تشخیص خواهند بود! جنرال موتورز در CES اعلام کرد که تولیدات سال آینده‌ی آن به همراه LTE و اپ‌استور داخلی ارائه خواهند شد.

سوای موتور، چرخ‌ها، صندلی‌ها و تفاوت‌ بسیار در اندازه، شورلت‌های ۲۰۱۵ تقریبا از تلفن‌های هوشمند غیرقابل تشخیص خواهند بود! جنرال موتورز در CES اعلام کرد که تولیدات سال آینده‌ی آن بهمراه LTE و اپ‌استور داخلی ارائه خواهند شد. این اپ‌استور که به آن شورلت اپ‌شاپ می‌گویند نتیجه‌ی نهاییِ محصول آزمایشی جنرال موتورز در CES سال گذشته می‌باشد که برای اولین بار یک اپ SDK به توسعه دهندگان نرم‌افزار ارائه داد، همچنین آنها از معرفی ماه فوریه سال گذشته بر روی LTE کار می‌کنند.

اپ‌شاپ مانند نسخه‌ی ناقص اپ‌استور iOS یا گوگل‌پلی بوده و لیستی از اپلیکیشن‌های در دسترس را با فشردن آیکون آن روی صفحه‌ی لمسی خودرو ارائه می‌دهد. برنامه‌های دانلود شده می‌توانند به اختیار کاربر به صورت خودکار آپدیت، در صفحه‌ی اصلی نمایشگر چیده و یا پاک شوند. بعنوان راه‌اندازی اپلیکیشن‌های بسیاری برای انتخاب وجود نخواهد داشت و تقریباً ده الی دوازده عدد تا کنون برای آن معرفی شده است. تیم نیکسون، رئیس اداره‌ی تکنولوژی جنرال موتورز، می‌گوید:

من می‌خواهم روی این نکته تاکید کنم که ما اینجا قصد نداریم که هزاران اپلیکیشن داشته باشیم. موضوع تعداد اپلیکیشن‌ها نیست. ما معتقدیم برخی از اپلیکیشن‌ها هستند که هم برای تجربه‌ی رانندگی و هم در زمینه‌ی مالکیت بسیار مفید می‌باشند.

اپلیکیشن‌هایی که تا کنون معرفی شده‌اند شامل The Weather Channel، Slacker Radio، NPR و چند نرم‌افزار دیگر می‌باشند و جنرال موتورز تلاش می‌کند تا پایان امسال اپلیکیشن سلامت خودرو که به راننده جزئیاتی در مورد عیب‌یابی خودرو ارائه داده و می‌توان از طریق آن وقت سرویس تعیین کرد را راه‌اندازی کند. در آزمایش این سیستم بر روی مدل ابتدایی کوروت استینگری ۲۰۱۵ در همین هفته، اپلیکیشن‌ها ( و همچنین خود اپ‌شاپ) کند و واکنش لمسی مربوطه ضعیف بودند. به طوری که هر کسی که با یک تبلت مدرن کار کرده باشد، حس خواهد کرد که این سیستم یک گام کامل عقب می‌باشد. این سیستم کارا است ولی یک پردازنده‌ی سریع‌تر می‌تواند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کند.

همانند گوگل‌پلی برنامه‌نویسان نمی‌توانند بطور مستقل و بدون تایید جنرال موتورز اپلیکیشن‌های خود را بر روی اپ‌شاپ قرار دهند، چراکه افزایش پیچیدگی داشبورد یکی از واضح ترین زمینه‌های پرت شدن حواس راننده می‌باشد. اپلیکیشنی که به توجه دائم راننده نیاز داشته باشد تایید نخواهد شد: در واقع جنرال موتورز به در دسترس بودن SDK برای ویژگی‌هایی نظیر text-to-voice برای کمک به توجه راننده به جاده و عدم نیاز به نگاه کردن به صفحه نمایش، در خبرهای منتشر شده در مورد اپ‌شاپ اشاره کرده‌است. اپلیکیشن‌ها همچنین قابلیت این را دارند که در هنگام حرکت خودرو حالت خود را عوض کنند. آنها می‌توانند به حالتی با نوشته‌های کمتر، دکمه‌های بزرگ‌تر و غیرفعال کردن خودکار ویژگی های پیچیده تغییر شکل دهند.اپ‌شاپ و تمام اپلیکیشن‌های درون آن از ارتباط داده‌ استفاده می کنند که اینجا نقش LTE جنرال موتورز مشخص می‌شود. این شرکت برای توسعه در ایالات متحده با شرکت AT&T شراکت می‌کند. به نظر می‌رسد که مالکان خودرو قادر خواهند بود که خودروی خود را به طرح پرداخت موبایل خود اضافه کنند یا در یک طرحِ داده‌، احتمالاً از طریق سرویس OnStar جنرال موتورز به جای خودِ AT&T، ثبت نام کنند.منتظر راه‌اندازی اپ‌شاپ و LTE در مدل‌های سال آینده‌ی کوروت، مالیبو، ایمپالا و ولت در اواخر سال جاری باشید.

جهت دسترسی به تمامی اخبار مربوط به رویداد CES 2014 اینجا کلیک فرمایید.

logo-samandehi