چهارشنبه، 18 دی 92 - 01:41

 

Nikon

کمپانی Nikon هم از سازندگان رده اولی دوربین‌های عکاسی است که مثل سایر دوربین‌سازان، در نمایشگاه CES امسال شرکت کرده و از دوربین‌های عکاسی جدید خود رونمایی کرده است. در ادامه‌ی مطلب با دوربین‌های معرفی شده توسط این سازنده آشنا می‌شویم.مهم‌ترین خبری که امروز از نیکون به دستمان رسیده، رونمایی از یک دوربین مگازوم رده‌ی معمولی است. دوربین مگازوم L820 در سال ۲۰۱۳ معرفی شده بود و حالا L830 با قابلیت‌های بهتر برای جایگزینی آن رونمایی شده است.

nikon-coolpix-l830-1
لنز ۲۲٫۵-۷۶۵ میلی‌متری این دوربین قادر به بزرگنمایی آپتیکال ۳۴ برابری است و یک نمایشگر LCD به قطر ۳ اینچ روی آن تعبیه شده است. ویژگی جدید L830، بزرگنمایی ظریف پویا یا Dynamic Fine Zoom است که در واقع بزرگنمایی دیجیتالی برای افزایش فاصله‌ی کانونی تا حدود ۱۵۳۰ میلی‌متر کاربرد دارد. نیکون برای تأمین توان مصرفی Coolpix L830 از ۴ باتری قلمی استفاده کرده است. قیمت این مگازوم ۲۹۹ دلار است که از ماه فوریه یعنی حدود ۱ ماه بعد وارد بازار خواهد شد.۴ دوربین دیگری که نیکون رونمایی کرده همگی از کلاس کامپکت یا کوچک هستند. Coolpix S6800 دوربینی با بزرگنمایی آپتیکال ۱۲ برابری است. کولپیکس S5300 مدل دیگری است که قادر به عکاسی با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل است و امکاناتی مثل بزرگنمایی ۸ برابری، حسگر BSI CMOS، قابلیت بزرگنمایی ظریف پویا و وای‌فای داخلی را در خود جمع کرده است.

nikon-coolpix-l830-2
مدل بعدی کولپیکس S3600 است که همان لنز ۲۸-۲۰۰ میلی‌متری S5300 با بزرگنمایی ۸ برابر را به همراه دارد ولیکن از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی CCD استفاده می‌کند.آخرین مدل L30 است که باتری‌های قلمی دارد و لنز ۲۶-۱۳۰ میلی‌متری آن بزرگنمایی ۵ برابری را ارایه می‌کند. حسگر آن هم یک CCD با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل است.قیمت S6800، S5300، S3600 و L30 به ترتیب ۲۱۹٫۹۵، ۱۷۹٫۹۵، ۱۳۹٫۹۵ و ۱۱۹٫۹۵ دلار است و همگی در ماه آتی میلادی روانه‌ی بازار می‌شوند.

جهت دسترسی به تمامی اخبار مربوط به رویداد CES 2014 اینجا کلیک فرمایید.

logo-samandehi