پنجشنبه، 08 اسفند 92 - 09:34

 

 pheed-logo-604x272

Pheed جدیدترین شبکه اجتماعی است که پا به دنیای اجتماعات آنلاین گذاشته است و می خواهد تغییری اساسی در زندگی اینترنتی کاربران به وجود بیاورد. این شبکه تلفیقی از فیس‌بوک، توئیتر، اینستاگرام و تامبلر است.

Pheed یا شبکه اجتماعی فید ، یک شبکه اجتماعی با امکانات بسیار بالا و در حال حاضر بدون فیلتر می باشد . در این شبکه ،می توانید همانند شبکه های دیگر ” دیوار ” اختصاصی داشته باشید و هر آنچه می خواهید را برای دوستانتان بروی آن قرار دهید . کمپانی های بزرگ نیز در این شبکه در حال فعالیت می باشند . بوسیله فید ، متن ، ویدئو ، صدا و عکس های خود را به اشتراک بگذارید تا دوستانتان نیز آنها را ببینند .

به طور خلاصه باید گفت Pheed نوعی شبکه اجتماعی است و کاربران می توانند عکس، ویدئو، متن و فایل های صوتی را با یکدیگر با اشتراک بگذارند. به گزارش فوربس، فید نخستین شرکتی است که سیستم پرداخت پول برای هر بازدید در گوشی های موبایل را عرضه کرده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ میلادی شکل گرفت و در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۲ اپلیکیشن خود را به طور رسمی معرفی کرد.

Pheed-LOGO

تولیدکننده های فید عقیده داشتند که اینستاگرام بسیار ساده است و به همین دلیل امکانات و ویژگی های بیشتری به آن اضافه کردند و یک محصول چهل‌تکه تولید کردند تا بتواند همه نیازهای کاربر اجتماعی را برطرف کند.این شبکه به کاربران اجازه می دهد همچون توئیتر و تامبلر، دوستان خود را فالو و پست های آنها را لایک یا دیس‌لایک کند. همچنین می تواند فعالیت های هم گروهی های خود را بوک‌مارک کند. برخلاف توئیتر، Pheed به کاربر اجازه می دهد تا زیر پست های دیگران نظر بنویسد و حتی برای آنها برچسب تعیین کند.
چشم‌انداز و هدف اصلی شرکت Pheed این است که چهره های سرشناس و ستاره های هنری، استفاده از این شبکه را آغاز کنند و کاربران دیگر بتوانند به صورت پولی مشترک فعالیت های آنها بشوند. به طور مثال، یک هنرمند فعال در زمینه موسیقی می تواند آهنگ جدید خود را به اشتراک بگذارد. اما این شبکه چندان جالب به نظر نمی رسد و امیدی هم به موفقیت آن نیست.شاید بتوان فید را به فیس‌بوک تشبیه کرد که با انواع روش های بازاریابی احاطه شده است. تعریف دیگری که می توان از فید داشت این است: توئیتر با اهداف تجاری! شاید به همین دلیل است که این شبکه همچون دیگر شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار نگرفته است. این شبکه در روزهای نخست فقط ۳۵۰ هزار بازدیدکننده داشت.ایده این شبکه به هیچ عنوان جالب نیست. چند نفر از ۹ میلیون دنبال کننده پاریس هیلتون در توئئیتر یا ۳۵ میلیون دوست دیوید گاتا در فیس‌بوک حاضر هستند برای بازدید فعالیت های اجتماعی هنرمندان مورد علاقه خود پول پرداخت کنند وقتی می توان این کار را رایگان انجام داد؟!

logo-samandehi