جمعه، 23 اسفند 92 - 08:51

 

266572_858

به صورت ساده تر, هشتگ ها باعث ایجاد ارتباط بین پست های ما در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو شده اند. برای یوزر ها هشتگ ها وسیله ای برای نشان دادن واکنش و جواب آنها و حتی شروع یک گفتگو و یا ترند می باشد. آنها می توانند شوخی و یا جدی باشند ولی چیزی که مهمه اینه که حالا حالا تو زندگی ما خواهند بود.اولین سوشیال مدیایی که از هشتگ استفاده کرد توییتر بود که در تابستان ۲۰۰۹ این تکنولوژی را به دنیا معرفی کرد و در ادامه اینستاگرام Tumblr, فیس بوک و … از هشتگ استفاده کردند. اما مزایایی که استفاده از هشتگ دارد:

۱- هشتگ باعث User engagement یا درگیری یوزر با پست ها می شود.

فیس بوک آخرین سوشیال وب سایتی بود که سیستم خود را با هشتگ اداپت کرد و دلیلش تحقیقی بود که نشان می داد که هش تگ ها باعث می شوند تا کاربرها بیشترین درگیری را با پست ها داشته باشند. حتی اگر توییت های بدون هش تگ را با توییت های با هش تگ مقایسه کنید به اهمیت آنها بیشتر پی خواهید برد. اما نکته ای که باید به آن اشاره کنم این است که هش تگ نه تنها باعث User Engagement می شود بلکه Conversions (تبدیل مشتری) را نیز بالا می برد.

۲- هشتگ بهترین راه برای ارزیابی مسایل اجتماعی است.

نمونه بارز آن هشتگ  Freeiraniansoldiers بود که برای آزادی و حمایت از سربازان در بند اسیر توسط ایرانیها به ترندی در توییتر تبدیل شد.

۳- هشتگها باعث ارتباط تمام سوشیال مدیاها می شوند.

در حال حاضر در دنیایی زندگی می کنیم که هر روز صبح سوشیال مدیای جدیدی وارد بازار می شود و مارکتر ها باید هر روز با این تکنولوژی ها خود را بروز نگه داشته تا از رقبا عقب نمانند. تعدد سوشیال مدیاها چنان کار را سخت می کند که مدیریت تمام آنها تبدیل به دغدغه ای برای تمام افراد شده است. اما نکته کار این است که هشتگ ها باعث می شوند که با یک پست مدیران سوشیال وب سایتها بتوانند در تمام سوشیال مدیاها حضور داشته باشند و انسجام خود را حفظ کنند. مولتی چنل بودن برندها و بودن آنها در فیس بوک, توییتر, یوتیوب و دیگر شبکه های اجتماعی باعث شده تا اهمیت هشتگ ها بیشتر ملموس باشد و با هشتگ به راحتی می توان به این چنل ها دست یافت

۴- هشتگ برای شرکتهای کوچک

با توجه به اینکه خیلی از شرکتهای کوچک توان رقابت با شرکتهای بزرگ و برندها را در فضای بازاریابی Offsite ندارند هشتگ این فضا را قابل رقابت کرده به طوریکه خیلی از استارت آپ بیزنس ها می توانند در فضایی عادلانه با شرکتهای بزرگ قابت کنند

۵- دسترسی به افراد بیشتر با هشتگ

در بعضی از کمپین ها, یک هشتگ باعث شده که در چند دقیقه ابتدایی ده ها هزار بار توسط کاربرها ذکر بشود. و در اینجاست که می توان فهمید که چگونه می توان از هشتگ برای تبلیغات به افراد بیشتری دسترسی پیدا کرد

logo-samandehi