چهارشنبه، 28 اسفند 92 - 05:26

 

www-name

انتخاب، خرید و فروش دامنه اینترنتی به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های تجاری در قرن بیستم و یکم به حساب می آید. اگر می خواهید وبلاگی داشته باشد و یا برای شرکت خود وب سایتی تهیه کنید، نیاز دارید تا دامنه مناسبی را پیدا کنید. مطمئنا انتخاب یک دامین خوب آسان نیست، اما با ابزار های آنلاینی که در این پست به شما معرفی می شود می توانید خودتون از عهده انتخاب و مدیریت یک دامنه بر آیید.پیشنهاد می کنم مشخصه های تمامی موارد را کامل بخانید.

۱) Domain Name Soup

مجموعه کاملی از ابزار های جستجوی دامین است. دامنه تصادفی، تغییرات بر روی دامنه ورودی شما و جستجو بر حسب تعداد حرف های دامین مشخصات این سایت است.

۲) SaveSpell

این سایت به شما مجموعه از دامین ها را پیشنهاد می دهد که تاریخ اعتبارشان تمام شده است و یا در حال تمام شدن اعتبار زمانیشان هست و به زودی می توان آن ها را خرید. در صفحه اصلی جدید ترین دامنه های منقضی شده قابل مشاهده هست که می توان میان آن ها بر حسب هر کی وردی جستجو کرد.

۳) StuckDomains

همان طوری که هر روز صدها دامین اینترنتی ثبت می شوند کم یا بیشتر از این مقدار هم دامین بعد از پایان تاریخشان دوباره ثبت نمی شوند و قابل خرید محسوب می شوند. برحسب هر نوع طبقه بندی شما در این سایت میشه به اطلاعات چنین دامنه هایی دسترسی داشت.

۴) Wordoid

این وبسایت جالب به شما چندین اسم مشابه با تقاضایتان برای جستجوی دامنه می دهد. از دامین های پیشنهادی به خصوص می توان برای نام شرکت ها استفاده کرد.

۵) Instant Domain Search

در اینجا هم می شه به جستجوی دامنه های قابل خرید پرداخت و کلی ابزارهای مشابه به آن

۶) Ajax Whois

یک ابزار جستجوگر دامنه دیگر است تقریبا شبیه به قبلی عمل می کنه اما با مشخصه های بیشتر. این وب سایت اپلیکیشن آیفون، افزودنی فایرفاکس و برنامه سیستم عامل مک هم دارد!

۷) Psychic Whois

این وب سایت در جستجوی دامنه خود با وارد کردن هر حرفی لیست پیشنهادی رو به کاربر ارائه می دهد.

 ۸) Domize

مثل بقیه عمل می کنه اما تفاوت مهمش اینه که هر دامنه ای را که درش سرچ بدیم اونو می شکنه و فرمت های شکسته را هم بررسی می کنه که آیا موجود است و یا نه. مثلا دامنه marketing به عنوان مثال تبدیل میشه به mark، mar، marke،  market، marketi و marketing با پسوند هایی مثل دات کام، نت، اورگ و بیز.

۹) BustAName

یکی از بهترین ابزار های جستجوی دامنه ست. کافی است هر کاراکتری را که می خواهید وارد کنید از عدد و حرف گرفته تا علامت و این ابزار متشابه ترین دامین موجود رو در اختیارتون می ذاره.

۱۰) AptDomain

تقریبا مثل قبلی است.

۱۱) NameBoy

بسیار ساده است و با وارد کردن حداکثر دو کلمه خاص براتون لیست دامین های مشابه قابل دسترس را مشخص می کند.

۱۲) Xona Domain Hacks

روشی خاص برای مشخص کردن دامین هست که عنوان دامین را با پسوند ها مخلوط می کنه و در نتیجه معرفی می کنه مثل blo.gs برای blogs یا del.icio.us برای delicious و یا mohand.es برای mohandes خودمون و …

۱۳) Domain Typer

ابزار خاص وب ۲ محسوب میشه یعنی دامنه هایی مشابه وب سایت های وب دویی تنها دیتابیس این وب سایت هست.

۱۴) DomainsBot

بعد از هر جستجو دامین های مشابه و قابل دریافت را مشخص می کند. با امکان اضافه کردن کی ورد و هر چه تعداد کی ورد های اضافه شده بیشتر باشه یقینا نتیجه ی جستجو مورد قبول تر خواهد بود.

۱۵) Dot-o-mator

ترکیب دو کلمه و پیدا کردن دامین موجود از ویژگی این سایت است.

۱۶) Domain Tools Suggestions

دامنه های پیشنهادی بسیار زیاد مطابق با سلیقه شما و عنوان مد نظرتان از نتایج استفاده از این سایت می باشد.

۱۷) Shout Domains

ترکیبی هایی از دامنه مورد نظر شما می سازد که می تواند جالب باشد.

۱۸) EuroDNS

مش مشخصه میشه در آن به جستجوی دامین های موجود با پسوند های اروپایی و یا سایر قاره ها و کشورها پرداخت.

۱۹) Domain Fellow

به سادگی و انتخاب یک موضوع و یا هر کلمه ای نتایجی را برایتان نشان می دهد.

۲۰) dyyo.com

دامنه های کوتاه هوادار زیادی دارند دامین های سه حرفی دات کام خیلی وقت ها پیش تموم شده اند اما دامین های ۴ حرفی همچنان جای خالی دارند با این سایت می تونید از دامین های ۴ حرفی موجود اطلاع پیدا کنید.

۲۱) Readable Domains

اینجا هم دامین های ۵ حرفی و قابلیت جستجو در آن تعبیه شده است.

۲۲) Domain Pigeon

این وبسایت بسیار جالب است. شما اگر بخواهید برای وب سایت و دامنه جدید خود حساب تویتر باز کنید با استفاده از این وبسایت می توانید بفهمید که آیا دامین مورد نظر شما مشابه با آن امکان داشتن حساب توییتری دارد یا خیر؟ یعنی علاوه بر دامین های موجود شما دنبال عنوان کاربری خالی در توییتر هم می گردید!

۲۳) Company Name Generator

از اسمش مشخصه و یکی دیگر از وب سایت های وب دویی است و تنها لازمه تا جنریت را کلیک کنید بعد اسم خاصی به شما معرفی می شود و در عین حال می توانید بفهمید آیا دامین های آن موجود است یا خیر

۲۴) NIC.ir

ایرنیک مخصوص دامین های ایرانی از جمله دات آی آر هست میشه دنبال دامنه های موجود گشت و یا از اطلاعات whois این پایگاه استفاده کرد. برای خرید دامین های ایرانی می بایست از همین سایت اقدام کرد و یا از نمایندگی ها خرید، به همراه امکانات دیگری که این سایت محیا می کند.

logo-samandehi