سه شنبه، 05 فروردین 93 - 11:59

 

بیل گیتس نقش یک پل را دارد. هر شب ظرف ها را شسته و ترجیح می دهد که در خارج از خانه همبرگرهای مکدونالد را امتحان کند. این صحبت ها درباره رییس بنیاد گیتس است، سایت engadget توانسته گفتگوی ۱ ساعته با وی داشته باشد. با خلاصه ای از این گفتگو همراه باشید.جازه دهید وضعیت مایکروسافت را ببینیم. رییس جدید این شرکت مشخص شده که نامش ساتیا نادلاست. او از گیت به عنوان مشاور این شرکت دعوت به عمل آورده و گیتس هم گفته که یک سوم وقتش را صرف این کار خواهد کرد. مسئولیت پیچیده ای است، اما رییس بنیاد در گفت و گو، ما را با مسائل روشن می کند.

“من مطمئن هستم که ما سناریو بلند پروازانه ای خواهیم داشت و با یک معماری قوی برای رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد. من کار خوب را تشویق می کنم. “صحبت از نادلا، گیتس از این تغییر به عنوان یک پیشرفت برای مایکروسافت یاد می کند، در عصری که دسکتاپ ها رو به مرگ و اسمارت فون ها در اولویت قرار گرفته اند. استراتژی استیو بالمر بر این بود که دستگاه ها و تجهیزات باید به دست مشتری و مصرف کننده می رسید، اما به نظر می رسد که نادلا تصمیم دارد تا این روند را تغییر دهد.

“یک مسئله سخت این است که دولت شما را به کاری مجبور می کند که تمایلی به انجام آن ندارید.”، او حتی در مورد کارهای اخیرش اینگونه می گوید:” بهتر بود که این کارها انجام نمی شُد.”گیتس از سوالات سخت، هیچ هراسی ندارد. وقتی که از وی پرسیدیم دوباره حاضر است که بر مسند ریاست بنشیند یا نه؟ وی کاملا شفاف گفت: ” به هیچ عنوان نمی توانم این کار را انجام دهم.”

چیزی که مشخص است، او هنوز هم می تواند بر روی صندلی کوچک خود، کارهای بزرگی انجام دهد.

logo-samandehi