سه شنبه، 26 فروردین 93 - 11:26

 

تولید انرژی الکتریکی راه‌های بسیاری دارد که اکثراً در مقیاس کوچک مقرون به صرفه نیستند. شاید به جز باتری‌های خورشیدی و پاوربانک‌ها نتوان وسایل دیگری برای تأمین انرژی الکتریکی لازم برای یک گوشی یا تبلت، با قیمت مناسب پیدا کرد. به همین منظور کمپانی Power Practical دست به کار شده و با استفاده از یک راه حل ساده‌ی قدیمی در یک محصول کاربردیبه یاری کاربران در مسافرت‌ها آمده است. در ادامه‌ی مطلب با ظرفی که می‌تواند گوشی شما را شارژ کند، آشنا می‌شویم.

در روزهای تعطیل و مسافرت‌ها، یکی از ناگوارترین اتفاقات، تمام شدن شارژ گوشی همراه است. علاوه بر اینکه نمی‌توان تماس تلفنی برقرار کرد، عکاسی از مناظر و لحظات مهم و خاطره‌انگیز هم غیرممکن می‌شود. کمپانی پاور پِرَکتیکال برای حل مشکل ظرفی به نام PowerPot رونمایی کرده که با داشتن یک پورت USB، می‌تواند وسایل مختلفی که از این طریق شارژ می‌شوند را شارژ کند. روش کار این ظرف بسیار ساده است. الکتریسیته به دلیل تفاوت دمای بین آب داغ داخل ظرف و آتشی که آن را گرم می‌کند، تولید می‌شود. هر چه تفاوت بیشتر باشد، الکتریسیته‌ی تولیدی هم بیشتر است. بنابراین علاوه بر شارژ، آب جوش و حتی یک سوپ داغ هم نصیب دارنده‌ی آن می‌شود. اگر ۲۰ دقیقه با پاور‌پات، ابزار همراه خود را شارژ کنید، برای ۲ ساعت استفاده، کافی خواهد بود.

قیمت محصول ممکن است نظر شما را عوض کند چرا که ۱۴۹ دلار برای یک شارژر، مبلغ کمی نیست. با این حال مارک کیوبن در نشستی که در Venture Capital برگذار شده می‌گوید «پاورپات یک راه حل عالی برای بازار جدید شارژرها است».

نظر شما در مورد این شارژر ۱۴۹ دلاری چیست؟ ما فکر می‌کنیم این ابزار خلاقانه برای استفاده در مسافرت‌های سختی مثل کوه‌نوردی و حتی مسافرت‌های عادی، ممکن است فروش خوبی داشته باشد؟

logo-samandehi