یکشنبه، 14 اردیبهشت 93 - 04:56

 

ICE Unlock

یکی از دلایل فروش خوب محصولاتی همچون آیفون ۵s و HTC One max مجهز بودن آن‌ها به حسگر تشخیص اثر انگشت است. این تلفن‌ها برای شناسایی اثر انگشت کاربر از حسگرهایی استفاده می‌کنند که مخصوص این کار طراحی شده اند. شرکت Diamond Fortress Technologies برای پاسخ به نیاز کاربرانی که تلفن همراهشان به چنین حسگرهایی مجهز نیست راه حلی را در استفاده از طریق دوربین تلفن به عنوان حسگر مطرح کرده است و اپلیکیشن ICE Unlockرا برای اندروید منتشر کرده است. به کمک این اپ می‌توانید قفل تلفن اندرویدی خود را با اثر انگشتتان و تنها به کمک دوربین باز کنید.

کاربران برای استفاده از این اپ و قابلیت هایش ابتدا باید اثر انگشت خود را به برنامه بشناسانند و سپس برای باز کردن قفل تلفن انگشت اشاره و میانی خود را در فاصله‌ی ۷ تا ۱۳ سانتی متری دوربین پشتی دستگاه بگیرند تا برنامه پس از فوکوس کردن بر روی انگشتان و تطبیق عکس آن با نمونه‌های از پیش گرفته شده قفل دستگاه را باز کند.

بنابه گفته‌ی سازندگان حتی انگشتان تاحدی کثیف یا زخمی نیز تاثیری بر شناسایی اثر انگشت نخواهند داشت و البته در صورتی که اپ قادر به تشخیص اثر انگشت شما نباشد می‌توانید با استفاده از یک پین کد قفل دستگاه را باز کنید.یکی از مزیت‌هایی که این روش بر اسکنرهای جاسازی شده درون دستگاه، این است که برخلاف اسکنرها که ممکن است با چربی دست آلوده شوند و عملکرد خود را از دست بدهند در این روش چنین اشکالی وجود ندارد. ضمن اینکه کاربر نگرانی از بابت میزان فشار لازم برای شناسایی صحیح توسط حسگر ندارد. البته بدون شک این روش دقت کمتری نسبت به سنسورهای اختصاصی اثر انگشت خواهد داشت.

ICE Unlock هم اکنون در فروشگاه نرم افزاری گوگل به رایگان در دسترس قرار گرفته است و به گفته سازندگان آن با طیف وسیعی از دستگاه‌های اندرویدی سازگاری دارد.این اپ را می‌توانید از اینجادانلود کنید.

logo-samandehi