جمعه، 26 اردیبهشت 93 - 11:25

 

اگر بخواهیم این مساله را که، باید از محتویاتتان در دنیای دیجیتالی پشتیبان بگیرید از اول بسط دهیم کار اشتباهی کرده ایم چرا که همه ما به عنوان یک شهروند دنیای مجازی و کاربر دنیای دیجیتالی از این موضوع اطلاع داریم که هر لحظه ممکن است کل فایل های مان را از دست بدهیم!

نرم افزارهای بک آپ گیری

چه بسا فایل ها و محتویات سیستم های ما هم چیزی باشد که بسیار منحصر به فرد و شخصی است! خب برای این مشکل شما می توانید از بک آپ گیری بهره ببرید. گوشی های اندرویدی اغلب خود دارای امکانات بک آپ گیری اند اما این بک آپ ها گاهی تمام فایل ها را پشتییانی نمی کنند به همین دلیل نیاز به برنامه های شخص ثالت و جداگانه ای است که بتواند بدون کم و کاست تمام فایل هایتان را ذخیره کند! راهش هم این است که یکی از این ۵ اپلیکیشنی که امروز به شما معرفی می کنیم روی گوشی تان نصب کنید و بک آپ گیری کنید و هر چند مدت یک بار بک آپ را تازه کنید!

Helium

نرم افزارهای بک آپ گیری

برنامه Helium یکی از برنامه های بک آپ گیری است که تقریبا کمتر از یک سال است که پا به دنیای تکنولوژی نهاده است و به عنوان یکی از نرم افزارهای مورد علاقه ی حرفه ای ها خود را غالب کرده است! روش کار این برنامه بدین صورت است که شما می توانید محتویات گوشی خود را بر روی حافظه داخلی یا حافظه ها و هارد ها و بستر های مجازی نظیر گوگل درایو و اسکای درایو و دراپ باکس، ذخیره کنید . این برنامه در واقع به این صورت است که شما هر بار هم که تغییراتی روی اطلاعات خود ایجاد کنید به صورت همزمان در فایل های ذخیره شده اش هم این تغییرات را اعمال می کند و این کار را کمتر نرم افزاری انجام می دهد. با استفاده از این برنامه حتی می توانید به راحتی، پیام هایتان را هم بک آپ گیری کنید!

Titanium Backup

نرم افزارهای بک آپ گیری

این نرم افزار خوش نام که سال هاست دارد نقش یک پشتیبان برای گوشی های اندرویدی بازی می کند محبوب بسیاری از کاربران است. البته این برنامه فقط تحت گوشی های روت شده کار می کند و کسانی که از تجربه کافی برخوردار نیستند و یا اینکه گوشی شان روت نشده است نمی توانند از این برنامه یعنی Titanium Backup استفاده کنند. در حالی که این برنامه از سال ها به طور کامل و حرفه ای توانسته نظر کاربران را به خود جلب کند هم اکنون این برنامه به یک برنامه حرفه ای و زیبا و با رابط کاربری مناسب در فروشگاه  گوگل در حال دانلود است. شاید فکر کنید که چنین برنامه هایی نیازی به زیبا سازی در مورد رابط کاربری نداشته باشند اما به روز رسانی های Titanium Backup این برنامه را کاربر پسند تر کرده است. چه خوب است یک برنامه هم حرفه ای باشد هم دارای رابط کاربری خوب و زیبا باشد!

My Backup

نرم افزارهای بک آپ گیری

یکی دیگر از برنامه هایی که از روزهای اول تولد اندروید پا به پای آن بزرگ شده است و مورد شناسایی کاربران قرار گرفته است، برنامه My Backup است. در واقع این برنامه از قدیمی ترین برنامه های پشتیبان گیری است که این طول عمرش نشان از رضایت کاربران بوده است. روش بک آپ گیری این نرم افزار به این صورت است که شما می توانید به راحتی این برنامه را برای ذخیره سازی، پیامک ها، اطلاعات و فایل های صوتی و تصویری مثل عکس و فیلم، حتی برنامه های اندرویدی که روی گوشی تان نصب شده و… روی حافظه خارجی مورد استفاده قرار دهید! حتی می توانید از این برنامه برای ذخیره سازی اطلاعاتتان بر روی حافظه های مجازی تان هم استفاده کنید اما توجه کنید در نسخه رایگان آم میزان محدودی از فایل هایتان را می توانید ذخیره کنید. به همین دلیل برای اینکه بتوانید از کلیه فایل ها بک آپ بگیرید خوب است که نسخه pro آن استفاده کنید. نا گفته نماند در نسخه pro این برنامه امکان ذخیره سازی نقاط دسترسی، اس ام اس ها و زنگ ها و آلارم ها و سایر تنظیمات و داده های جزیی هم وجود دارد که در نسخه اولیه نیست! این برنامه هم یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که می توانیم به شما ارائه دهیم اما باید برای نسخه کامل آن ۵ دلار هزینه کنید!

Ultimate Backup

نرم افزارهای بک آپ گیری

شاید بتوان گفت یکی از کامل ترین برنامه هایی که امکان بک آپ گیری را به شما می دهد همین برنامه Ultimate Backup معرفی کرده اند. این برنامه دارای گزینه ها و قابلیت های بسیار زیادی است که امکان پشتیبان گیری تقریبا هر فایلی با هر نوعی را به شما می دهد. این برنامه هم با ذخیره سازی پیامک ها و مخاطبین و کلیه فایل های صوتی و تصویری و … به شما امکان محافظت از داده های تان را می دهد که نسخه پولی آن ۳ دلار قیمت دارد.

App Backup & Restore

نرم افزارهای بک آپ گیری

این برنامه یکی از رایگان ترین برنامه های پشتیبان گیری محسوب می شود که امکان ذخیره سازی تعداد محدودی از انواع فایل ها را به شما می دهد اما در نوع خود دارای رابط کاربری بسیار ساده ای است و به شما این امکان را می دهد که به راحتی فایل هایتان را ذخیره کنید. البته این برنامه نسخه پیشرفته ای ندارد اما اگر به دنبال یک برنامه بسیار ساده و البته رایگان هستید می توانید روی آن حساب کنید!

این ۵ برنامه بک آپ گیری از خوش پتانسیل برنامه هایی بوده اند که تا کنون از طرف کاربران اندرویدی دانلود شده اند و نظرات بسیاری از افراد در مورد آن ها مثبت بوده است از نظر تکنیکی و فن آوری هم این برنامه ها در رده عالی قرار دارند که به شما توصیه می کنیم با توجه به نیازهایتان از یکی از این ۵ مورد استفاده کنید!

logo-samandehi