چهارشنبه، 31 اردیبهشت 93 - 01:19

 

920502342internet

چند روز پیش خواندید که رئیس جمهور روحانی ضمن سخنرانی جالب توجه خود در جشنواره‌ فاوا، اعلام کرد که از وضع پهنای باند و سرعت اینترنت در کشور راضی نیست. حال به نظر می‌رسد در همین راستا و مصادف با هفته‌ی ارتباطات، شرکت مخابرات استان تهران، سرعت اینترنت ده مگابیت بر ثانیه را در اختیار مشترکان تجاری قرار خواهد داد.

 محمدرضا بیدخام معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران همراه با اعلام این مساله گفت: «به منظور ارائه هر چه بیشتر خدمات به مشتریان تجاری، شرکت مخابرات استان تهران اقدام به ارائه ADSL  با سرعت ۵ تا ۱۰ مگابیت برای مشتریان تجاری  (شرکت های کوچک، متوسط و همچنین کسب و کارهای تجاری خانگی) می کند».

از جمله مزایای عنوان شده برای این طرح می‌توان به ارائه سرعت تا ۱۰ مگابیت، ۹۶ گیگابایت حجم دانلود تضمین شده برای مشترکانی که قرارداد یک ساله تنظیم نمایند، مودم رایگان و وایرلس و نیز هزینه‌ی نصب رایگان اشاره نمود. لازم به ذکر است که هزینه‌ی این خدمات بصورت پس‌پرداخت بوده و بر روی قبض تلفن مشترکین اعمال خواهد شد.

چندی پیش نیز شاهد کاهش بیست درصدی هزینه‌ی ترافیک در اغلب اپراتورهای مطرح کشور بودیم. آیا این افزایش اندک در حداکثر سرعت ارائه شده توسط مخابرات می‌تواند قدم اول بهبود وضعیت اینترنت در کشورمان باشد؟

logo-samandehi