چهارشنبه، 31 اردیبهشت 93 - 10:12

 

گوگل

یک شرکت تحقیق و تحلیل بازار که لیست برترین برندها را به صورت سالیانه منتشر می‌کند، می‌گوید که حالا باارزش‌ترین برند دنیا گوگل است. پیش از این کمپانی اپل برای مدت سه سال عنوان ارزشمندترین نام تجاری را از آن خود نموده بود.آخرین نتایج پژوهش‌های آژانس تحقیقاتی میلوارد براون که در قالب لیستی با عنوان «۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۴» (۱۰۰ Top BrandZ) منتشر شده، نشان می‌دهد که گوگل به‌واسطه‌ی توسعه بسیاری از پروژه‌های Google X مثل پروژه لون در زمینه خلاقیت و طرح‌های مبتکرانه از اپل پیشی گرفته است.

بنویت ترانزر، رئیس دپارتمان مدیریت Millward Brown شاخه اروپا در این باره گفت:

گوگل در سال جاری با پروژه عینک هوشمند، سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و بسیاری همکاری‌های دیگر با استارت‌آپ‌های نوپا، در زمینه ابتکار و خلاقیت به یک کمپانی بی‌همتا تبدیل گشته است… همه این فعالیت‌ها باعث شده تا مشتریان و کاربران، ضرورت وجود کمپانی گوگل را بیشتر درک نمایند.

بنا به تخمین این شرکت، ارزش برند گوگل، طی سال گذشته رشدی ۴۰ درصدی داشته و به ۱۵۸٫۸۴ میلیارد دلار یا ۱۱۵ میلیارد یورو رسیده است.

از سوی دیگر اپل با کاهش ۲۰ درصدی ارزش برند خود مواجه بوده و ارزش این کمپانی به ۱۴۷٫۸۸ میلیارد دلار رسیده است. درلیست سال ۲۰۱۳ این شرکت، برند اپل با وجود سقوط یک درصدی ارزش برند خود، همچنان به اندازه ۷۱٫۴ میلیارد دلار با کمپانی دوم لیست، گوگل فاصله داشت.

در لیست میلوارد براون، پس از گوگل و اپل، کمپانی IBM با ۱۴۷٫۸۸ میلیارد دلار، مایکروسافت با ۹۰٫۱۹ میلیارد دلار، مک‌دونالد با ۸۵٫۷۱ میلیارد دلار و پس از آنها کوکاکولا، ویزا، AT&T، مارلبورو و آمازون قرار گرفته‌اند.

متدلوژی BrandZ به شکلی است که ارزش اقتصادی کمپانی‌ها و میزان گرایش به برند را ترکیب کرده و فاکتورهایی چون یکتایی، میزان اشتیاق و اقبال به آن و… را مد نظر قرار می‌دهد.

logo-samandehi