یکشنبه، 25 خرداد 93 - 09:32

 

فاز اول طرح رومینگ ملی

چندی پیش به شما خبر دادیمکه در مرداد ماه دوره انحصاری خدمات نسل سوم رایتل تمام می شود و همراه اول و ایرانسل آماده ورود به این حوزه خواهند شد. با فاصله چند روز هر دو اوپراتور این قضیه را تایید کردند؛ یکی با انتشار سرعت اینترنت ۳G خود در اینستاگرام و دیگری در یک مصاحبه کوتاه. سپس ۴ روز قبل خبر از آغاز رومینگ ملیدر هفته جاری دادیم که به بهبود پوشش شبکه سرتاسر منجر خواهد شد.اما امروز صبح جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات، مدیران عامل سه اوپراتور موبایل، رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، و رییس کمیته مخابرات مجلس برگزار شد و خبر آغاز فاز اول طرح رومینگ ملی اعلام گردید.

با رومینگ ملی کاربران یک اوپراتور قادر به استفاده از خدمات شبکه سایر اوپراتورها خواهند بود و به نظر می رسد هزینه ای هم به آنها تحمیل نخواهد شد. البته گویا خود اوپراتورها باید بر سر هزینه های پرداختی/دریافتی از/به یکدیگر، توافق کنند.

طبق این طرح، هر اوپراتور غالب (اوپراتوری با بیش از ۲۵٪ سهم در بازار تلفن همراه کشور) موظف به ارائه خدمات رومینگ ملی به اوپراتورهای غالب و غیر غالب است. همراه اول در حال حاضر تست رومینگ را در یک استان برای اوپراتور رایتل شروع کرده و با ایرانسل هم در حال مذاکره است. ایرانسل هم در حساب اینستاگرام خود اعلام کرده “مشترکین رایتل از امروز می توانند از پوشش سراسری ایرانسل استفاده کنند.”

با این اوصاف، تابستان امسال انتظار بهبودهای زیادی در شبکه سرتاسری تلفن همراه را داریم، از بهبود پوشش آنتن دهی گرفته تا اضافه شدن خدمات اینترنت ۳G و ۴G به شبکه های گسترده ایرانسل و همراه اول. بالاخره بعد از چند سال ورود مردم دنیا به عصر تلفن های هوشمند، شاهد تکانی در این عرصه هستیم که بسیار لازم بود.

 [button color=”blue” size=”medium” link=”http://alef.ir/vdcdoz0xfyt0s96.2a2y.html?230641″ target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi