یکشنبه، 01 تیر 93 - 10:37

گروه آیسا

شرکت  پویاسازان

سرويس AD در واقع يك ليست است (مانند فاكتور فروش ،ليست تلفن) كه در آن اطلاعات Domain و شبكه (مانند كامپيوترها ،كاربران،چاپگرهاو…) گنجانده شده است. اگر اين اطلاعات را به شكل ليست تهيه كنيد ،مي توانيد راحت تر به آنها دسترسي داشته باشيد و از آنها استفاده كنيد . به عنوان مثال از ليست متوجه مي شويد كه يك چاپگر كجا قرار دارد و سريعا به آن دسترسي پيدا مي كنيد. در واقع يك ابزار دسترسي سريع به اطلاعات و منابع شبكه مي باشد.سرويسAD به شما امكان ميدهد تا به راحتي منابع موجود در شبكه را جستجو و به آن دسترسي پيدا كنيد.

Windows Server Active Directory v black logo_2

مشخصات يكAD خوب

  1. Centeralization :اطلاعات را متمركز مي كند ،يعني براي دسترسي به يك سري اطلاعات نياز به جست و جوي در مكان هاي مختلف نباشد.
  2. Scalability :وقتي امكانات شبكه زياد ميشود يا به عبارت ديگر AD بزرگ ميشود بايد بتواند با آن گسترش كنار بيايد و سرعت آن كاهش پيدا نكند همچنين مانند سابق پرسش ها را سريعا جواب دهد، مثلا يك چاپگر خاص كجا قرار دارد.
  3. Standardization :بر اساس استانداردهاي موجود دنيا تدوين شده باشد.
  4. Extensible :پذيراي افزايش قابليتها باشد.هر برنامه اي كه به سيستم عامل اضافه ميشود ،ممكن است بخواهد خودش به AD يك سري موضوعات و قابليت ها اضافه و از آنها استفاده نمايد در نتيجه AD بايد پذيراي افزايش قابليت ها باشد.
  5. Separationofphysicalnetwork :بايد ساختار فيزيكي شبكه را از ساختار منطقي آن جدا كند و اين هدف اصلي طراحي شبكه است ،چون لازم نيست كاربر بداند امكانات فيزيكي شبكه در كجا قرار دارد تا از آنها استفاده نمايد.
  6. Security :امنيت در ذخيره اطلاعات و همچنين دسترسي به اطلاعات بايد در AD وجود داشته باشد

محمدرضا همتی شرکت ارتباطات کوه نور mrhemati_fanava@yahoo.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

logo-samandehi