شنبه، 07 تیر 93 - 11:12

 

یکی از رونمایی‌های جدید گوگل بیشتر به یک شوخی اول آوریل شباهت دارد تا واقعیت؛ اما باید بگوییم که ایده‌ی هدست واقعیت مجازی مقوایی و دست‌ساز گوگل کاملا واقعی‌ست. مهندسان گوگل یک نماگر مقوایی توسعه داده‌اند که با قراردهی گوشی هوشمند در مقابل چشمان شما و به کمک یک اپلیکیشن، تجربه‌ی هدست واقعیت مجازی را برای شما شبیه‌سازی می‌کند.

Google Cardboard VR Headset

اپلیکیشن مربوطه و نماگر همراه آن Google Cardboard به معنای مقوای گوگل نامیده شده و از دل پروژه‌ی ۲۰% time گوگل متولد شده است که بر اساس آن کارکنان گوگل اجازه دارند یک روز کامل از هفته‌ی کاری را به ایده‌های خود اختصاص داده و به توسعه‌ی هرآنچه که بخواهند اقدام کنند. ساندار پیچای نیز در طی کنفرانس Google I/O که دیشب برگزار شد به نمایش این دستگاه مقوایی پرداخت.

ایده‌ی اصلی این گجت بسیار ساده است: هدست‌های واقعیت مجازی بسیار گران‌قیمت هستند و روال ساخت ساده‌ای نیز ندارند؛ اما شاید راه ساده‌تری نیز وجود داشته باشد. در حقیقت باید گفت راه بسیار بسیار ساده‌تری…! ساخت این هدست در مجموع تنها به ۵ وسیله نیاز دارد که ۴ مورد آن کاملا در دسترس همگان قرار دارد. گوگل دستورالعمل ساخت این هدست را همچون یک کاردستی ساده ارائه کرده و شما می‌توانید با آماده ساختن مقداری مقوا، چسب، نوار ربان، آهن‌ربا و لنزهای مربوطه نسبت به ساختن هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود اقدام کنید. بدست آوردن لنزها مشکل‌ترین قسمت این فرآیند است و کل هزینه‌ی لوازم مورد نیاز این گجت از ۵۰ دلار تجاوز نخواهد کرد.

پس از اینکه هدست مقوایی خود را ساختید کافی است که اپلیکیشن Cardboard را بر روی گوشی خود نصب کنید تا ضمن جداسازی صفحه به شکل مناسب، تصویر بصورت واحد و یکپارچه به چشمان شما برسد. برای شروع، این اپلیکیشن قادر است شما را در اپلیکیشن Google Earth با حرکت سر جابجا کند و با بردن شما به یک تور گردشی از مکان‌های معروف، تجربه‌ی کاملی از واقعیت مجازی را به شما القا نماید. امکان مطالعه‌ی آثار هنری از تمامی زوایا، استفاده از Street View، و تجربه‌ی داستان تعاملی Windy Day از جمله دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن و هدست است.

شما می‌توانید به سادگی اپلیکیشن و دستورالعمل ساخت هدست واقعیت مجازی مقوایی گوگل را از این لینک در گوگل پلی دریافت کنید.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://www.phonearena.com/news/Google-Cardboard-turns-any-Android-device-into-a-DIY-virtual-reality-headset_id57545″ target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi