شنبه، 07 تیر 93 - 12:06

 

ترک عادت سیگار مثل پیک نیک رفتن نیست. یک تلاش ایستادگی کامل در برابر یک میل طاقت فرسا است. به همین دلیل افراد سیگاری گاهی اوقات نیاز به قدرت بیشتری برای ترک کردن، دارند. در حال حاضر یک سخت افزار  جدید برای اضافه کردن تجهیزات بیشتری برای مبارزه در فرم SMARTSTOP (توقف هوشمند) توسعه داده شده،یک دستگاه الکترونیکی پوشیدنی آمریکایی مبنی ” CHRONO درمانی” که درمان جایگزین نیکوتین (NRT) تا یک سطح جدید و اضافه کردن پشتیبانی رفتاری، به لطف امکانات دیجیتال، فن آوری بی سیم ، فراهم میکند.

 smartstop-4

SmartStop شامل دو جزء است: یک پایه با قابلیت استفاده مجدد که می تواند بر روی مچ دست ، بازو و یا نیم تنه پوشیده شود، و کارتریج های نیکوتین نیز قابلیت تعویض می باشند. نوآوری اصلی این دستگاه این است که می تواند برای اقناع کردن اوج ولع مصرف فرد در طول روز با فراهم آوردن NRT ترانس درمال قابل برنامه ریزی، زمان بندی شود. همچنین این بسته فن آوری بلوتوث دارد که اجازه می دهد تا کاربر از طریق ارتباط با یک برنامه گوشی های هوشمند سفارشی، از راهنمایی در زمان واقعی استفاده ببرد و به کسی که از این دستگاه استفاده می کند کمک میکند که از درمان بیشتری بهره ببرد.

به طور معمول، قوی ترین ولع مصرف فرد اولین بار در صبح پس از چند ساعت آزاد شدن نیکوتین در طی خواب رخ می دهد. زمان وعده های غذایی یکی دیگر از زمان اوج است، زیرا مواد غذایی متابولیسم نیکوتین را افزایش  میدهند، و فرد خواهان دوز بالاتر می شود. به طور کلی زمان اوج نهایی در حدود پنج یا شش ساعت بعد تا همزمانی با زمان شام ادامه دارد.

یکی از کاستی های روش فعلی NRT، که میزان موفقیت به طور متوسط ​​ ۱۰ درصد است، این است که در آنها سیکل ولع مصرف مطابقت ندارد. CHRONO درمانی می گوید: افراد سیگاری برای ترک به طور متوسط هشت تا ده مرتبه در دوره زندگی خود تلاش خواهد کرد، اما مطالعات بالینی نشان می دهد که روش زماندار میزان موفقیت را حدود ۵۰ درصد در مقایسه با روش های دیگر افزایش می دهد.

برای افزایش احتمال ترک، دستگاه SmartStop ، فن آوری دیجیتال تلفن همراه برای همزمان سازی تحویل نیکوتین در زمان های ولع مصرف فرد برای جلوگیری از وقوع آنها ضربهای به فرد میزند. همچنین یاد آوری هایی ، پیام های تشویق، می فرستد، به تاسیس شبکه های حمایتی (که واقعا می توانند کمک کند) کمک می کند، پاداش ها و مشوق هایی مثل دستگاه منصرف کننده فرد پوشنده لباس از مصرف مواد مخدر، فراهم می کند.

smartstop-3

“سیگار کشیدن سلامت افراد و در نهایت جان را تمام می کند، اما فن آوری های فعلی مانند آدامس و چسب زخم نیکوتینی در قادر ساختن افراد سیگاری برای ترک همیشه موثر نیستند چرا که پاسخگوی ماهیت ادواری ولع مصرف فرد نیکوتینی نمی باشد و حمایت رفتاری کمی عرضه می کند”دکتر آلن لوی، مدیر عامل شرکت CHRONO درمانی. ” ما اعتقاد داریم که ما دارای تکنولوژی بسیار قانع کننده ای هستیم که بسیاری از مسایلی که برای ترک سیگار بسیار دشوار هست را حل کند.”

میلیون ها تن از مردم می توانند از یک روش موثر برای ترک سیگار بهره مند شوند. در ایالات متحده به تنهایی ۴۵ میلیون سیگاری، با توجه به آمار و ارقام از مرکز کنترل بیماری ها (CDC) وجود دارد. از این تعداد، ۷۰ درصد می گویند که می خواهیم از اعتیاد به نیکوتین خداحافظی کنیم. CHRONO درمانی به تازگی ۳۲ دلار میلیون در سال از سری منابع مالی اختصاص داده شده، که برای تکمیل توسعه محصول و مطالعات بالینی در نظر گرفته شده است.

logo-samandehi