یکشنبه، 08 تیر 93 - 03:50

 

450348686-w600

مرحله گروهی جام جهانی سرانجام به پایان رسید و طی آن تیم های سرشناسی از گردونه رقابت ها کنار گذاشته شدند. اکنون دو هفته به پایان جام باقی مانده است و برزیل به عنوان اولین تیم، توانست با شکست شیلی راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در طول مرحله گروهی توانسته آمار و ارقام جالبی را از خود بر جای بگذارد که در ادامه نگاهی به آن ها خواهیم انداخت :

در طول این مدت توییتر اعلام کرد که کاربران ۳۰۰ میلیون توییت در رابطه با جام جهانی را ارسال کرده اند. جالب است بدانید که المپیک ۲۰۱۲ لندن توانست تنها به رکورد ۱۵۰ میلیون توییت دست پیدا کند.

مرحله گروهی پذیرای ۱۳۶ گل بود. آماری که در هیچ جام دیگری به دست نیامده بود.

در میان این ۱۳۶ گل، ۲۴ مورد توسط بازیکنان ذخیره به ثمر رسیده است. این تعداد نیز در بین تمام ادوار جام جهانی بی نظیر است.

بیشترین توییتی که در این مدت ریتوییت شده، مربوط به ماریو بالوتلی بوده. این بازیکن ایتالیایی در اکانت خود چنین نوشته: «اگر ما کاستاریکا را شکست دهیم، من از ملکه انگلیسی یک بوس بر روی لپم می خواهم». این جمله ۱۷۶.۹۱۷ بار تا به حال ریتوییت شده.

گل به خودی مارسلو در افتتاحیه جام جهانی، آنقدر برای کاربران جذاب بوده که ۳۷۸.۰۸۵ توییت در دقیقه، در رابطه با آن ارسال شده.

تیم ایتالیا با وجود اینکه نتوانست از گروه خود صعود کند، اما موفق شد آمار ۲۰۷۱ پاس را در طول سه مسابقه از خود بر جای گذارد. جالب اینکه از این میان ۸۵ درصد پاس ها سالم به مقصد رسیده اند.

توییتر در طول جام به کاربران اجازه می دهد با هشتگ حمایت خود از تیمشان را اعلام کنند. در این میان آمریکا با هشتگ #USA توانسته ۶.۰۲ میلیون توییت را به خود اختصاص دهد. برزیل با ۲ میلیون #BRA در رده بعدی قرار دارد.

حریفان یونان در برابر این تیم تا کنون ۶۱ بار خطا انجام داده اند.

مایکل بردلی از آمریکا با ۳۷ کیلومتر دویدن بیش از هر بازیکن دیگری در این تورنومنت عرق ریخته است. حال اینکه اثر گذاری بردلی به چه میزان، خود بحث دیگری را می طلبد.

راستی، به نظر شما چه تیمی جام بیستم را با خود به خانه خواهد برد؟

[button color=”green” size=”medium” link=”http://mashable.com/2014/06/27/world-cup-numbers/” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi