چهارشنبه، 18 تیر 93 - 07:23

 

iran_flag_by_neda111-d5glh7k

وبسایت هفته‌نامه معروف اکونومیست در گزارشی که به تازگی منتشر کرده است، سه شرکت بزرگ در حوزه اینترنت در کشورهای مختلف دنیا را روی یک نمودار به تصویر کشیده است. این نمودار که بر پایه اطلاعات مجموعه World Startup Reportگردآوری شده، به تفکیک نشان می‌دهد که شرکت‌های برتر اینترنتی در هر کشور کدام‌ها هستند و ارزش تخمینی آن‌ها چقدر است.

نکته مثبت در این نمودار، حضور ایران در کنار سایر کشورهاست. بر اساس اطلاعات World Startup Report سه شرکت برتر اینترنتی در ایران را به ترتیب این مجموعه‌ها تشکیل می‌دهند: دیجیکالا با ارزش تخمینی ۱۵۰ میلیون دلار، کافه بازار با ارزش تخمینی ۸ میلیون دلار و سرویس تبلیغاتی Anetwork با ارزش تخمینی ۳ میلیون دلار.

 Screenshot-(211)

این آمار همچنین مشخص می‌کند که بین ۵۰ کشور بررسی شده، ۳۰ تای آن‌ها حداقل یک استارتاپ با ارزش بیش از ۱ میلیارد دلار در اختیار دارد. گوگل در ایالات متحده با ارزش تخمینی ۴۱۰ میلیارد دلار، در صدر این فهرست جای گرفته است. برای مشاهده نمودار کامل این گزارش می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

اگر شما بخواهید سه شرکت بزرگ اینترنتی در ایران را نام ببرید، آیا کماکان به همین نام‌ها می‌رسید؟

به‌روز رسانی: اطلاعات مربوط به این آمار به کمک یک نظرسنجی از برخی فعالان حوزه اینترنت در ایران گردآوری شده. سند مربوط به این نظرسنجی و بخش ایران از طریق این لینک در گوگل درایو قابل مشاهده است.

logo-samandehi