سه شنبه، 24 تیر 93 - 12:02

 

glass-babak-parviz

بابک پرویز، معمار اصلی عینک گوگل و پشت پرده پروژه محرمانه GoogleX ظاهرا این شرکت را به قصد آمازون ترک کرده است. بابک پرویز بیشترین نقش را در خلق Google Glass داشته است. او دانشمند ایرانی-آمریکایی و از دانشمندان شناخته شده دنیا در بیوتکنولوژی است.او در صفحه گوگل پلاس خود تصویری از لوگوی آمازون به همراه پیامی که از هیجان او خبر می دهد منتشر کرده که نشان از پیوستن او به آمازون است. هنوز به طور رسمی چیزی در مورد موقعیت و سمتی که او در آمازون خواهد داشت منتشر نشده است.

amazon

چند روز پیش از این نیز او بخش بیوگرافی پروفایل گوگل پلاس خود را تغییر داده است:

«کار در شرکت های کوچک و استارت آپ ها تا کمپانی های عظیم و دانشگاه ها در اروپا و آمریکا، هر یک جذابیت ها و آموخته های جدیدی برای من داشته است.
من در گوگل فرصتی پیدا کردم که روی برخی پروژه ها (مانند عینک گوگل و لنز چشمی که به زودی به صورت عمومی معرفی می شود) کار کنم و حالا وقت آن رسیده که برای کار روی چیزهای دیگر به آمازون بروم.»

همانطور که در بیوگرافی جدید هم آمده، آقای پرویز اعلام کرده، در کنار عینک گوگل، بر روی پروژه لنز هوشمند نیز کار می کرده است. لنز هوشمند، مجموعه ای بسیار ریز از سنسورها و چیپ ها برای اندازه گیری قند خون و کمک به بیماران دیابتی است.

در حالیکه هنوز به صورت رسمی مشخص نشده که بابک پرویز برای چه به آمازون پیوسته است، سایت ورج قضیه را به تلفن هوشمند آمازون که همین اواخر معرفی شد ربط می دهد. به هر حال باید منتظر اعلامیه های رسمی ماند تا ببینیم قصد آقای پرویز و آمازون از این اقدام ناگهانی چه بوده است.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://www.techcrunch.com/2014/07/14/google-glass-creator-heads-to-amazon/” target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi