جمعه، 27 تیر 93 - 10:32

 

قلم و به طور کلی هر آلت نوشتاری می تواند قدرتمند تر از شمشیر باشد! آیا این را قبول دارید یا نه؟ خب در این مورد باید بگوییم که این مطلبی که امروز می خوانید ارزشی معادل یک کلاهک هسته ای دارد! مطلب امروز ما در مورد قلم هوشمندی است که توسط شرکت FiftyThree تولید شده است.

 

FiftyThree PENCIL

شرکت FiftyThree به تازگی مداد هوشمند خود را در اروپا توزیع کرده است! این مداد هوشمند در واقع همان قلمی است که با برنامه paper از اپل کار می کند. این برنامه در ipad ها بکار گرفته شده است و این قلم همراه همیشگی آن است به طوری که جایزه ای نفیس هم بدان تعلق گرفته است!

FiftyThree PENCIL

این قلم هم اکنون از وب سایت آمازون قابل خریداری است اما برای خرید و اطلاع بیشتر باید بدانید که این قلم هوشمند در دو جنس متمایز طراحی شده است! نوع اول و مرغوب تر آن از چوب گردو است که حالت بسیار زیبا و هنری دارد و نوع دوم هم از گرافیت است که با رو کش آلومینیمی تزیین شده است.

FiftyThree PENCIL

این مداد بر اساس کاربردی که شما از آن انتظار دارید انتخاب می شود به عنوان مثال برای کشیدن نقاشی با اپلیکیشنی نظیر paper در ipad ، یا وایتبرد، یا تخته ها و میزهای هوشمند، هر کدام باید از نوعی از این قلم استفاده بشود. گفتنی است که جایزه سال اپل به این مداد اعطا شده است!

FiftyThree PENCIL

این مداد در دو حالت کار می کند. یکی از این حالات به صورت نوشتاری است و روش دوم هم به عنوان پاک کن کار می کند البته یک عملکرد ویژه هم دارد که برای صرفا برنامه paper کار انجام می دهد. این عملکرد برای برنامه اپل این است که شما می توانید بدون برداشتن دستتان و یا بدون برداشتن قلم هر چه را که دوست دارید بکشید یا بنویسید!

FiftyThree PENCIL

با راه اندازی سیستم عامل Ios 8 این برنامه دارای عملکرد بهتری هم شد بدین معنی که هر چقدر شما قلم را فشار دهید می توانید میزان ضخامت خط را تنظیم کنید! بنابراین نیازی نیست از عملکرد های ضمنی برای بولد کردن نوشته استفاده کنید!

Georg Petschnigg مدیر عامل شرکت FiftyThree در این باره می گوید: هم اکنون paper و pencil هر دو با هم به طور بسیار شگفت انگیزی در حال کار کردن هستند و این به یمن این است که هر دو در دو شرکت معتبر طراحی و تولید شده اند

FiftyThree PENCIL

تا کنون حدود صد میلیون طرح با برنامه paper کشیده شده و حدود ده میلیون بار دانلود شده است و این نشان می دهد که مردم علاقه زیادی به تجربه با قلم های هوشمند دارند.میزان اصطکاک نوک قلم برای نمایشگر و سطوح قابل تنظیم است و از همه مهم تر این که مدت زمان عمر باطری این قلم هم به میزان یک ساعت و نیم می باشد! برای شارژ کردن هم کافی است از USB  استفاده کنید.هر چند این قلم به طور اختصاصی برای برنامه PAPER ساخته شده است اما شرکت سازنده اعلام داشته که می توانید از این قلم در هر برنامه تاچ و لمسی استفاده کنید اگر چه ممکن است برخی از ویژگی های این قلم در برخی نرم افزار ها قابل انجام نباشد.

logo-samandehi