چهارشنبه، 15 مرداد 93 - 11:17

 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: نمایشگاه کامپیوتر اصفهان(اتوکام) در سال های گذشته توانست وجه خالی نگاه تخصصی به نمایشگاه های کامپیوتر را پوشش داده و بار به زمین مانده نمایشگاه الکامپ تهران را به دوش بکشد، به همین دلیل می توان گفت نمایشگاه اتوکام اصفهان این قابلیت را دارد که کلاف سردرگم آی تی را باز کند.کاظم آیت الهی در حاشیه جلسه کمیته برنامه ریزی بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری(اتوکام) در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نمایشگاه اتوکام با گام هایی که در چند سال گذشته برداشته و همچنین از طریق رویکردهایی که برای تقویت خود اتخاذ کرده است، نگاه تخصصی عمیق به بحثIT و کاربرد این نگاه در بُعد نمایشگاهی که پیش از آن در کشور ضعیف بود را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به این که شرکت های فعال آی تی در اصفهان سهم خود را از بازار کشور نگرفته اند، بیان کرد:هر چند هم اکنون اصفهان رتبه و جایگاه مناسبی در صنعت آی تی کشور دارد اما هنوز تمامی ظرفیت ها به فعل نرسیده و امیدواریم با حرکت هایی که در سطح استان اصفهان در حال انجام است، بتوان این مسیر را سرعت داد.

وی تصریح کرد: تأثیر برپایی نمایشگاه ها در هدایت بازار به سمت و سوی مورد انتظار در صنعت آی تی بسیار مشهود است و از این لحاظ با بسیاری از صنایع متفاوت است، به همین دلیل شرکت های فعال، انتظار بالایی از اصفهان و نمایشگاه اصفهان دارند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اضافه کرد: طی مدتی که از فعالیت دولت تدبیر و امید به عنوان دولت آی تی محور می گذرد، شاهد تحولات خوبی در نگاه به صنعت آی تی بوده ایم و خوشبختانه این دولت اذعان دارد که آی تی پیشران توسعه کشور است که همین نگاه بسیار کمک کننده بوده است. در همین زمینه برنامه ریزی های قابل توجهی در زمینه توسعه استفاده از IT در کشور انجام شده و امیدواریم در دو ماه آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

وی همچنین اذعان کرد: نمایشگاه اتوکام اصفهان در سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار خوبی مانند بازدید معاون علم و فناوری رییس جمهور به اتفاق معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران بود اما متأسفانه شرکت های حاضر و مسوولان استان بهره لازم را از حضور این افراد کسب نکردند در حالی که نمایشگاه این فرصت را مهیا کرده بود تا مطالبه گری مردم و بخش خصوصی از مسوولین دولتی صورت گیرد.

آیت الهی ادامه داد: امیدواریم هر چه نمایشگاه اتوکام تقویت می شود، گفت و شنودهای منتج به خروجی های بهینه در فضای نمایشگاه نیز تقویت شود چرا که نمایشگاه، مرکز تحول است و از پس برگزاری هر دوره از نمایشگاه باید شاهد یک تحول و تغییر مسیر حداقل در سطح استان بود.

وی تحول بازار از طریق برپایی یک نمایشگاه قدرتمند را هدف از مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه ای در نمایشگاه مطرحی چون اتوکام دانست و افزود: نمایشگاه به راحتی می تواند ارتباط میان متخصصین جویای کار با صاحبان مشاغلی که به دنبال افراد توانمند و متخصص هستند را برقرار کند.

logo-samandehi