شنبه، 18 مرداد 93 - 11:16

 

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: برای پذیرش عام و رواج استفاده از کیف پول همراه در کشور، نیاز است که فرهنگ متناسب با آن در بین مردم جا بیفتد و این امر مستلزم عمومی شدن استفاده از این خدمت در کشور است.مهندس “کاظم آیت‌اللهیبا تاکید بر رواج استفاده از کیف پول الکترونیک و کیف پول همراه در کشورهای مختلف جهان، اذعان داشت: سلامت تراکنش‌های الکترونیکی بسیار بیشتر از تراکنش‌های نقدی است و همین مساله موجب فراگیر شدن آن در تمام دنیا شده است.

IMG_2262

 وی با ضروری دانستن استفاده از کیف پول همراه در زندگی روزمره مردم، گفت: با تغییر فرهنگ پرداخت و تراکنش‌های مالی به سمت الکترونیکی شدن، افزایش سرعت عمل و نظم، همچنین کاهش هزینه‌های گزاف چاپ و نگهداری اسکناس‌های کاغذی را شاهد خواهیم بود.رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در همین راستا افزود: اگر در جامعه رواج کارت‌های بانکی و اعتباری، همچنین استفاده از کیف پول همراه به درستی صورت گیرد، کمتر به انجام تراکنش نقدی نیاز خواهد بود. به همین دلیل در کشورهای مختلف جهان، کیف پول الکترونیک و کیف پول همراه در اشکال و تعابیر مختلف توسعه و گسترش یافته است.

او همچنین با اشاره به سابقه‎ی استفاده از کیف پول الکترونیک در ایران خاطرنشان کرد: برخی بانک‌ها در سال‌های اخیر این رویه را پیش گرفته‌اند و حتی سازمان‌های خدماتی مانند شهرداری برای بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌های معمول از بلیط الکترونیک برای اتوبوسرانی و مترو استفاده کرده‌اند.آیت‌الهی با اشاره به فرهنگ‌ مورد نیاز برای توسعه این خدمت در کشور، افزود: برای پذیرش عام و رواج استفاده از کیف پول الکترونیک و کیف پول همراه، نیاز است که فرهنگ متناسب با آن در بین مردم جا بیفتد و این امر مستلزم عمومی شدن استفاده از این خدمت در کشور است؛ همان‌طور که با ورود موبایل و عمومی شدن آن در بین مردم، فرهنگ استفاده از تلفن همراه بین مردم جا افتاد و هم اکنون به عنوان یک وسیله‎ی ارتباطی ضروری شناخته می‌شود.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره‎ی کارکردهای این گونه خدمات الکترونیک و همراه با مثبت ارزیابی کردن آن، گفت: فرهنگ‌سازی برای استفاده از این خدمت در اشکال مختلف سخت نیست و در صورت عمومی شدن آن، علاوه بر تسهیل در تراکنش‌های مالی، سلامت تبادلات مالی در سطح جامعه نیز تا حد زیادی تامین خواهد شد.

وی در خصوص امنیت کیف پول الکترونیک و همراه، بیان داشت: برای استفاده از این نوع کیف پول، مسیرهای جاافتاده و امنی در دنیا وجود دارد که ما نیز با توجه به ظرفیت‌های خودمان، باید رویه‎ی درست و مورد اطمینان مردم را به کار گیریم.

آیت‌الهی در پایان اذعان داشت: در هر حال باید توجه داشت امنیت نسبی است، اما امنیت تراکنش‌های الکترونیک نسبت به تراکنش‌های سنتی و نقدی به مراتب بالاتر و ایمن‌تر است.

[button color=”green” size=”medium” link=”http://www.citna.ir/news/16041″ target=”blank” ]منبع[/button]

logo-samandehi