شنبه، 25 مرداد 93 - 08:50

 

همانطور که می دانید برنامه جستجوی صوتی گوگل در اندروید از زبان های متعددی پشتیبانی می کند. برای پرسیدن از Google با سایر زبان ها باید در قسمت تنظیمات زبان مورد نظر را انتخاب می کردید. حال گوگل در نسخه جدید این برنامه امکانی را به آن اضافه نموده است که کاربران می توانند بطور همزمان با چندین زبان مختلف سوال خود را مطرح کنند.

 جستجوی صوتی گوگل

در نسخه جدید، این برنامه به کاربران اجازه می دهد که پنج زبان را بعنوان پیش فرض در برنامه انتخاب کنند و سپس می توانند از این زبان ها در جستجوی صوتی استفاده کنند.

google-voice-1
در نسخه پیشین کاربران تنها می توانستند یک زبان را به عنوان پیش فرض انتخاب کنند و برای تغییر زبان جستجو باید از داخل تنظیمات زبان مورد نظر را انتخاب می کردند. قابلیت دیگری که در نسخه جدید به این نرم افزار اضافه شده این است که شما می توانید در میانه یک پرس و جو از زبان های متفاوتی استفاده کنید. این ویژگی بخصوص هنگامی که قصد دارید معنی یک واژه را در زبان های دیگر بیابید بسیار پر کاربرد است.

google-voice-2
برای انتخاب زبان ها، گوگل لیستی از آنها را در اختیار می کذارد که متاسفانه زیان شیرین فارسی در این لیست وجود ندارد.توجه داشته باشید که در این نرم افزار هنوز هم آغاز جستجو با عبارت “OK Google” می باشد و در هر زبانی شما باید از این عبارت برای آغاز جستجو استفاده کنید.امیدواریم که گوگل به زودی از زیان فارسی هم در این نرم افزار پشتیبانی کند. تصور پرس و چو از گوگل با زبان فارسی بسیار لذت بخش است. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع : digitaltrends

logo-samandehi