یکشنبه، 30 شهریور 93 - 12:15

 

یکی از معیارهای شرکت‌های ارایه دهنده آگهی در فضای مجازی، مراجعه به سایتی به نام الکسا است تا از طریق این سایت متوجه شوند چه سایت‌هایی در کشور چه رتبه‌ای دارند و بعد بر اساس آن اقدام به ارایه بنرهای تبلیغاتی خود کنند.اما حالا سایت‌های زیادی هستند که با توجه به همین معیار و شناخت روش‌های ارتقای رتبه خود در سایت الکسا، یکشبه و با ترفندهایی می‌توانند سایت خود را به جایگاه‌هایی باورنکردنی برسانند.

گسترش کلاهبرداری با رتبه‌های الکسایی

در حال حاضر کم نیستند سایت‌هایی که تنها یکماه از ایجاد آنها می‌گذرد اما در همین یکماه از سایت‌های ده ساله فعال در حوزه خود نیز پیشی گرفته‌اند! تمام این موارد به لطف استفاده از ابزار‌های متقلبانه صورت می‌پذیرد و این سایت‌ها با مقداری هزینه به سرعت رتبه خود را ارتقا داده و سپس با اتکا به همین رتبه جعلی اقدام به دریافت هزینه‌های بالا از آگهی‌دهندگان می‌کنند.
جالب آنکه آگهی دهندگان نیز با دادن تبلیغات خود به این سایت‌ها بر خلاف تصورشان بازخورد مناسبی ندارند، چرا که از این موضوع بی‌اطلاع هستند که ترافیک کاربران روی این قبیل سایت‌ها کاملا کاذب و ساختگی بوده و در واقع اصلا کاربری به این سایت‌ها مراجعه نمی‌کند.
به هر حال به نظر می‌رسد این پلیس فضای تبادل اطلاعات کشور (فتا) هست که می‌بایست با این تقلب و کلاهبرداری جدید مقابله کند.

logo-samandehi