سه شنبه، 01 مهر 93 - 08:24

 

فیس بوک

آیت الله محمدرضا نکونام از استادان حوزه علمیه قم در جمع تعدادی از دانشجویان تهران، گفت: ماهواره یک قدرت است فیس بوک یک قدرت است اینترنت یک قدرت است. خر مفت است، بپرید روی آن و برید. بلد نیستید سوار شوید بروید دنبال کارتان. اما این آقا نمی‌تواند از این سیستم از این اینترنت از این فیسبوک استفاده کند، می‌گوید همه‌اش حرام است.

آیت الله محمدرضا نکونام در بخش دیگری از سخنان‌اش گفت: باید بانک اقتصادی داشته باشیم بدانیم کشور چند می‌ارزه چند تا سرمایه دار داریم چندتا فقیر داریم، کد داشته باشد، جی پی اس داشته باشند، بخش دینی چقدر درآمد دارد؟ برای استفاده از موقعیت کشور، باید با سیستم حرکت کنیم. دیگر دنیا یک جامعه بدوی نیست. ما باید قدرت پیدا کنیم قدرت هم علم می‌خواهد و هم معرفت. فرق ما با کفار این است که آنها نمی‌توانند معرفت داشته باشند اما ما می‌توانیم. من بارها در درسها گفته‌ام اگر ما وارث الانبیاء هستیم آیا کسی الان می‌تواند بگوید من امروز رییس جمهور آمریکا را از همینجا به زمین می‌زنم؟! آمریکای فلان فلان شده به قول شماها فیسبوک و اینترنت درست کرده است! چرا فیلتر می‌کنید؟ از همین فرصت استفاده کنید و قدرت خودت را نشان بدهید اما نباید دعوا کنید.

وی ادامه داد: من یک وقت به این آقا که ریس حوزه علمیه بود گفتم بیایید یک سایت بزنید من این سایت را اداره می‌کنم با دنیا دیالوگ می‌کنم اگه من آنها را زدم که شما خوشحال بشوید، اگر آنها من را زدند شما خوشحال بشوید و بگویید مال ما نیست. ما باید در دل دنیا بریم عقب بیاییم می‌بازیم و اگر این کار را بکنیم توانایی مقابله با دنیا را داریم.

آیت الله نکونام گفت: ما با اینکه این همه حلق اینترنت را فشار داده‌ایم و سرعت اینترنتمان در حد گاری است اما بچه‌های مدرسه نرفته ما همه با اینترنت و کامپیوتر کار می‌کنند. بچه‌ای دادگستری را هک کرده و التماسش می‌کنند که آبروی ما را نریز. اینجا کشور ولایت است و تنها فرقه ای که ۲۶۰ سال معلم معصوم داشته است ما بوده‌ایم.

وی افزود: من می‌گویم ما به جای حلزون شدن سوار این قطار جهانی شویم. من به طلبه‌هایم گفتم بر شما واجب است که فرش زیرپایتان را بفروشید و بروید لپ تاپ یا تبلت بخرید. گفتم اگر نتوانید برای یک میلیارد حرف بزنید مفت نمی‌ارزید.

استاد حوزه علمیه قم گفت: مقابله، قدرت می‌خواهد و قدرت هم علم و معرفت می‌خواهد، تخصص می‌خواهد. متخصص که بودی از همین فضا استفاده می‌کنی. دایم ننشینیم حاشیه برویم، باید بافت کار را دنبال کرد.

منبع

logo-samandehi