یکشنبه، 06 مهر 93 - 09:29

 

مدیرعامل شرکت آسیاتک درباره‎ی علت عدم امکان ارائه‎ی ADSL توسط PAPها (به غیر از مخابرات) به کاربرانی که خط تلفن آنها روی فیبر است، گفت: عملکرد مخابرات در حوزه این قبیل خط‌ها، ذاتا انحصار نیست، بلکه شرایط اقتصادی و فنی باعث شده که شرکت‌های خصوصی مانند ما قادر به انجام آن نباشند.

محمد علی یوسفی زاده

مهندس “محمد علی یوسفی زاده”  با تاکید بر مدل مرسوم ارائه‎ی ADSL در کشور، خاطرنشان کرد: این مساله یک نوع محدودیت در این تکنولوژی است و با مدلی که ADSL در کشور رایج است، به آسانی میسر نیست که چندین شرکت بر روی یک کابل نوری اقدام به ارائه‎ی سرویس کنند.مدیرعامل شرکت آسیاتک در تشریح این مشکل که منجر به ارائه اینترنت تنها از طریق شرکت مخابرات شده است، گفت: نمی‌توان گفت این مساله تنها به انحصارگرایی مخابرات مربوط است و نباید سهم مشکلات فنی را نادیده گرفت.

وی در ادامه افزود: بنا به شرایط موجود، مخابرات نیز توانسته از امکاناتی که در اختیار دارد، بهتر استفاده کند.

یوسفی زاده مسائل اقتصادی برای تامین بودجه و تجهیزات مورد نیاز در این حوزه را از مشکلات شرکت‌های PAP خواند و اذعان داشت: این رویه طبق قوانین سازمان تنظیم مقررات وضع شده و در اختیار شرکت‌ها و مخابرات قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک در همین راستا افزود: عملکرد مخابرات در حوزه‎ی این قبیل خط‌ها، ذاتا انحصار نیست، بلکه شرایط اقتصادی و فنی باعث شده که شرکت‌های خصوصی مانند ما قادر به انجام آن نباشند.

وی در تشریح شرایط فنی نیز گفت: شرایط فنی شامل فضایی است که برای نصب تجهیزات و ترمینال‌ها نیاز داریم، همچنین میزان برق مصرفی و میزان انتقالی که نیاز داریم هزینه بالایی دارد.

یوسفی‌زاده در پایان عنوان کرد: در برخی استان‎ها چند شرکت خصوصی با مخابرات در این خصوص تعاملاتی داشته‌اند.

منبع

logo-samandehi