احتمالا پدر و مادرها کم کم دارند فرزندانشان را برای راهی کردن به مدارس و دانشگاه آماده می‌کنند. با آمدن فصل جدید ممکن است لیستی از لوازمی تهیه کنید که قرار است همراه فرزندتان به مدرسه و دانشگاه روانه کنید، از در باز کن قوطی گرفته تا دفتر مشق! اما به راستی کدام یک به فناوری مرتبط است؟

 فناوری

یکی از مشکلات اصلی شروع سال تحصیلی، تهیه وسایلی بوده که برای دانش آموزان و دانشجویان ضروری است و یا تمایل دارند که خریداری کنند. البته به طور معمول آنان از وسایل مشخصی نظیر کامپیوتر شخصی، موبایل، هدفون و غیره استفاده می‌کنند.

با وجود محصولات بسیاری که در بازار موجود است، برخی از والدین با این مساله مواجه‌اند که تهیه کدام یک لازم و کدام یک غیرضروری است! اما این انتخاب صرفا مانند خرید کامپیوتر یا ساعت هشدار دهنده نیست، چرا که انتخاب شما احتمالا شامل هزاران نرم افزار و کتاب‌های الکترونیکی هم خواهد بود.

(با خرید کتاب‌های الکترونیکی قادرید در هزینه‌های مدرسه و دانشگاه صرفه جویی کنید. می‌توانید با استفاده از کتاب خوان یا تبلت به راحتی به مطالعه کتاب‌های‌تان بپردازید.)

لپ‌تاپ و تبلت‌ها:

امروزه استفاده از لپ‌تاپ و تبلت در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرسوم شده و استفاده از آن بسیار راحت‌تر از حمل جزوات سنگین است! در حال حاضر این دو از وسیله‌های مورد نیاز برای ارائه دهندگان کنفرانس محسوب می‌گردند که بر تایپ و ارسال مقاله از طریق ایمیل اصرار می ورزند، مگر آنکه از آن دسته افرادی باشید که از انتظار کشیدن در صف کامپیوترهای سایت دانشگاه و مدارس لذت می‌برند! به طور کلی به همراه داشتن لپ‌تاپ و تبلت در محیط آموزشی انتخاب خوبی است.

از طرفی با اینکه مک بوک، تبلت‌هایی نظیر آی پد، نکسوس، سرفیس و دیگر تبلت‌ها، همگی در زمینه آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به عرضه کنندگان PC در شروع سال تحصیلی جدید به میزان قابل توجهی اضافه می‌شود.

بیان این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که گاهی به روز رسانی نرم افزاری و سخت افزاری لپ‌تاپ قدیمی خود، بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید یک مدل جدید است. برای مثال، با افزایش حافظه رم و هارد جان تازه‌ای به لپ‌تاپ یا PC خود می‌بخشید، سرعت افزایش یافته و می‌توانید از نرم‌افزارهای سطح بالا و به روزتری استفاده کنید.

گوشی هوشمند:

 فناوری

شاید برایتان پیش آمده باشد که فرزندتان خواستار جدیدترین اسمارت‌فون بازار باشد و بخواهد آی‌فون ۶، گلکسی S5 و غیره را برایش خریداری کنید، اما وقتی بودجه خانواده این امکان را نمی‌دهد، چه باید کرد؟ گزینه‌های بسیاری وجود دارند که قیمتی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان تومان داشته و حتی قیمت برخی از ۳۰۰ هزار تومان نیز تجاوز نمی‌کند که می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

باز هم هست؟

با ورود گوشی‌های هوشمند رده بالا اگر در حساب خود پولی برای روز مبادا پس انداز کرده‌اید، فناوری‌های جالب و هیجان انگیزی نظیر “صفحه کلید بی سیم ویدئو پروژکتور” و “پرینتر موبایل” موجود هستند که می‌توانید در دسترس فرزندتان قرار دهید.

 فناوری

،

 فناوری

با بودجه محدود چه محصولاتی می‌توان خرید؟

اگر به دنبال محصولات نه چندان گران قیمت هستید و یا در پی محصولات مفید برای جایزه دادن به فرزند محصل خود می‌گردید، در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم:

ساعت هشدار دهنده که از دست شما فرار می‌کند تا خواب نمانید! بدین وسیله فرزند شما هیچ بهانه‌ای برای از دست دادن کلاس خود نخواهد داشت!

 فناوری

فلش مموری با ظاهر غیرعادی و با قیمت مناسب که استادان را به شما علاقه‌مند می‌کند!

 فناوری

هارد دیسک اکسترنال

 فناوری

برنامه‌ها:

برنامه‌های گوشی غالبا مفید، ارزان و اکثرا رایگان هستند. استفاده از نرم‌افزارها، روشی برای کمک به فرزند محصل‌تان است تا به کنترل و ساماندهی خود در میان آزادی‌های جدیدی که با ورود به دنیای نرم افزارها کسب کرده است بپردازد. اینکه برنامه نوت برداری، مدیرت زمان بندی، جستجوگر، نقشه یا چه نرم‌افزار دیگری را دانلود می‌کنید مهم نیست، این روش نوینی است تا فرزند خود را یک قدم برای آموزش و تحصیل به جلو بفرستید چرا که از این طریق می‌تواند با نرم افزارهای مفید آشنا شود.