دوشنبه، 07 مهر 93 - 01:27

 

رییس پلیس کشور، راهبرد نیروی انتظامی را پیش‌بینی حداکثری برای احتمالات حداقلی دانست و با انتقاد از برخی قوانین موجود در کشور گفت: وقتی فردی جرمی را مرتکب شده و مجازاتش را می‌کشد، با مهری بر روی پیشانی به جامعه بازمی‌گردد که این موضوع باید اصلاح شود.
اسماعیل احمدی‌مقدم
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش ملی “پلیس و پیشگیری اجتماعی از جرم” با بیان اینکه برای پیشگیری از جرم باید به شرایط عمومی جرم دسترسی داشته باشیم، گفت: امروز شرایط عمومی جهانی و منطقه طوری است که شاهد گسترش و رشد تروریست هستیم و در همین موضوع به وضوح می‌توان دست سرویس‌های اطلاعاتی را دید.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بحث‌هایی که پیرامون ایجاد محدودیت دسترسی برای شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: همین حرف‌هایی که درباره شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که این باشد و آن نباشد، در نهایت مردم احساس می‌کنند که دولت می‌خواهد آنها را محدود کند در حالی که ایمن‌سازی با محدودسازی متفاوت است، هرچند که ممکن است در برخی از نقاط هم‌پوشانی نیز وجود داشته باشد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه می‌خواهیم افراد از آسیب‌ها در امان باشند، گفت: می‌خواهیم بگوییم وقتی که اطلاعات و حریم خصوصی خود را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهید، بعدا که مشکلی پیش آمد نیایید بگویید چه کنیم؟ و مانند ماجرای خر برفت و خر برفت مولانا بشود.
وی قدرت همراه‌سازی و مشارکت مردم را یکی دیگر از توانمندسازی‌هایی دانست که نیروی انتظامی در مسیر ایجاد آن است و افزود: ناجا باید بسان یک مصلح اجتماعی به شهروندان نگاه کند.
وی با اشاره به نفوذ شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار کرد: ما وقتی می‌توانیم در مقابله با این موارد پیش‌تاز باشیم که میدان بازی را خودمان را تعریف کنیم.
احمدی‌مقدم افزود: پیشتازی به ابتکار و خلاقیت نیاز دارد همانطورکه کشورمان در برخی حوزه‌ها دارای این شرایط است مانند آنکه مستبکران امروز با قلدری و گردن‌کلفتی از ما خواهش می‌کنند که با آنها همکاری کنیم، البته جای تعجب دارد که منفورترین کشورها در قرن‌های اخیر با این ادبیات صحبت می‌کنند.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به روز بودن، مبارزه با فساد و تقویت عناصر درون سازمانی می‌تواند موجب پیشتازی شود، گفت: نهی از منکر خودش نباید کاری که فرد را از آن منع می‌کند انجام دهد. چطور می‌شود به خانمی گفت حجابت را درست کن در حالی که فرزند آن نهی از منکر خودش بدتر از اوست.

logo-samandehi