سه شنبه، 08 مهر 93 - 05:09

 

هشدار اتحادیه فناوران به ۶ تخلف واحدهای صنفی رایانه‌ای بر اساس اطلاعیه صنف فناوران رایانه تهران تمام واحدهای صنفی موظفند از تاریخ ۱۵ مهرماه سال‌جاری کالاهای خود را طبق قانون نظام صنفی به صورت عمده فروش با سود ۳ درصد و واحدهایی که به صورت خرده فروشی فعالیت می‌کنند با سود ۷ درصد به فروش برسانند.
url

در اطلاعیه اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران آمده است، با توجه به اخلال بوجود آمده در نظام کسب و کار توسط برخی از واحدهای صنفی که اغلب آنها فاقد پروانه کسب هستند. به اطلاع می‌رساند از تاریخ ۱۳۹۳/۰۷/۱۵کلیه واحدهای صنفی اعم از حقیقی یا حقوقی موظفند «طبق قانون نظام صنفی واحدهایی که به صورت عمده فروشی فعالیت می‎کنند با سود ۳ درصد و واحدهایی که به صورت خرده فروشی فعایت می‎کنند، کالای خود را با سود ۷ درصد به فروش برسانند. همانگونه که وزارت دارایی طبق همین قانون، مالیات‎های شغلی را دریافت خواهد نمود.

هیچیک از واحدهای صنفی طبق قانون نمی‎بایست موارد زیر را انجام دهند:

– ارزان فروشی

– کم فروشی

– زیرفروشی

– تقلب

– فروش کالا بدون فاکتور

– فروش کالای سرمایه‎ای بدون خدمات پس از فروش

اتحادیه از تاریخ ۱۵ مهرماه توسط بازرسین بر موارد فوق نظارت جدی خواهد داشت و واحدهای متخلف در بار اول به مدت ۱۵ روز پلمپ و بار دوم به واسطه اخلال در نظام کسب و کار طبق قانون نظام صنفی مصوبه مجلس شورای اسلامی‌پروانه واحد صنفی را ابطال خواهد نمود و در صورت نداشتن پروانه کسب واحد صنفی مذکور پلمپ و به هیچ عنوان مجددا فک پلمپ نخواهد شد.

بنابراین از همکاران علاوه بر رعایت موارد فوق خواهشمند است که در صورت مشاهده ، واحد صنفی متخلف را به اتحادیه معرفی کنند تا با برخورد با اینگونه واحدها بازار کسب و کار سالم همراه با آرامش و رضایت مصرف کنندگان را بوجود آوریم.


logo-samandehi