دوشنبه، 14 مهر 93 - 12:12

 

people-no-internet-1-620x402

این روز ها بعضی  از مردم را می بینیم که از پایین بودن سرعت اینترنت شکایت دارند..ولی بر اساس آمار منتشر شده هنوز ۴٫۴ میلیارد انسان در کره ی زمین وجود دارند که دسترسی به اینترنت حتی کم سرعت ندارند!.پس همین حالا که در حال مطالعه ی این مطلب هستید خداوند بزرگ را شاکر باشید که از نعمت اینترنت بهره مند هستید.از میان ۷ میلیارد و ۱۲۵ میلیون نفر جمعیت کره زمین حدود ۴. ۴ میلیارد نفر، یعنی بیشتر از نصف آنها از اینترنت استفاده نمی‌کنند.براساس تازه‌ترین نقشه پراکندگی دسترسی به اینترنت که از سوی موسسه مک کینزی منتشر شده ۴. ۴ میلیارد انسان بر روی کره زمین از اینترنت استفاده نمی‌کنند.در گزارشی که این موسسه منتشر کرده کشورهای مختلفی در جهان هستند که دست یابی به اینترنت در آن‌ها به دلایل مختلف مشکل یا تقریبا غیرممکن است.

در چین ۷۳۶ میلیون نفر و در ایران ۵۳ میلیون نفر از اینترنت استفاده نمی‌کنند.به طور کلی در نقشه طراحی شده از سوی این موسسه آسیا و آفریقا بیشترین مشکل را در دست یابی به اینترنت دارند.در این دو قاره در برخی کشور‌ها مثل اتیوپی، تانزانیا و جمهوری کنگو تقریبا ۹۰ درصد مردم از اینترنت بهره‌ای ندارند.

imrs.php

هرچند این کشور‌ها جزو سرزمین‌هایی هستند که ساکنانشان در دست یابی به امکانات اولیه مثل برق، بهداشت و آموزش هم با مشکل مواجه هستند.اما نکته جالب در این نقشه این است که در آمریکای شمالی نیز ۵۰ میلیون نفر از اینترنت استفاده نمی‌کنند. هرچند این موضوع در ایالات متحده دلایل سیاسی ندارد اما براساس آنچه در این گزارش منتشر شده به دلیل عدم عدالت اجتماعی در همه نقاط این قاره است.
همچنین این گزارش نوشته که این ۴. ۴ میلیارد انسانی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند در صورت دست یابی به آن می‌توانند در بازار اینترنت تحولاتی اساسی پدید آورند.

منبع : washingtonpost

logo-samandehi