چهارشنبه، 16 مهر 93 - 06:13

 

این روزها کم سن بودن تبدیل به یکی از شاخص‌ها برای موفقیت در دنیای تکنولوژی شده است. مدعی آن ظهور چهره‌هایی است که در چند سال اخیر در حوزه کامپیوتر و فناوری به خاطر ایده و مدیریتشان شهرت جهانی کسب کرده‌اند.استارت‌آپ‌های موفق دیروز تبدیل به غول‌های فناوری امروز شده‌اند که برای نمونه می‌توان به فیس‌بوک اشاره کرد. یقینا در سال‌های آتی شاهد رشد چنین افرادی خواهیم بود، به طوری که به افراد کلیدی در دره‌ سیلیکون، قلب تپنده‌ فناوری در جهان تبدیل خواهند شد. در ادامه با معروف‌ترین و تاثیرگذارترین افراد زیر ۳۰ سال در صنعت فناوری آشنا می‌شوید که شاید در زمان شروع به کارشان به دلیل کم‌سن بودن مجاز به انجام کارهای اقتصادی نبودند.

پیش-بینی-کنید-آینده-دنیای-فناوری-و-گجت-ها

۱- مارک زوکربرگ

زوکربرگ هم‌اکنون ۲۹ ساله است و به عنوان موسس و مدیرعامل فیس‌بوک مشغول به کار است. یقینا نام مارک زوکربرگ گویای همه چیز است و نیازی به تشریح دلیل قرار گرفتن در این لیست نیست، چراکه نام وی با فیس‌بوک، محبوب‌ترین شبکه‌ اجتماعی حال حاضر جهان گره خورده است. اما وی تنها به‌دلیل بنیان نهادن فیس‌بوک در این لیست جای نگرفته است، بلکه به‌دلیل شمه‌ بالای مدیریت و آینده‌نگری که در خرید اپلیکیشن‌های ناشناخته چون Glancee و سرویس نام‌آشنایی چون WhatsApp متجلی است، در این لیست قرار گرفته است.

۲ – ‌تریستان واک

تریستــان واک ۲۹ سال سـن دارد و موسس و مدیرعامل کمپانی Walker & Companyاست. واکر با‌ ترک کمپانی Foursquare به سمت و سوی تاسیس استارآپ خود با نام Walker & Companyپیش رفت و توانست تا با جمع‌آوری بودجه‌ای ۴/۲ میلیون دلاری استارت‌آپ موفق خود را تبدیل به یک کمپانی بزرگ کند. شرکت تحت امر واکر به تولید ریش‌تراش، خمیرریش و انواع محصولات در زمینه‌ زیبایی می‌پردازد.

 ۳- داستین‌ موسکُویتز

موسکُویتز نیز در حال حاضر ۲۹ ساله و موسس Asana است. در صورتی که اشتراک وی در تاسیس فیس‌بوک متقاعدکننده نباشد، شاید تاسیس سرویس موفق Asana، بنیاد خیریه Ventures و Vicarious Systems دلیل خوبی برای دعوت وی به این لیست باشد. Asana یک سرویس تحت وب است که هدف از توسعه‌ آن تسهیل کار تیمی بدون نیاز به ایمیل و سایر امکانات است. Vicarious Systems ‌نیز یک کمپانی فعال در زمینه‌ تولید نرم‌افزار مبتنی بر یادگیری ماشین براساس الگوی فعالیت مغز انسان است.

۴- جوئی گرین

جوئی ۲۹ سال سن دارد و موسس Causes است. گرین موفق شده تا مبلغ ۴۰ میلیون دلار را برای انجام خدمات غیرانتفاعی جمع‌آوری کند. گرین به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین دوستان مارک‌زوکربرگ شناخته می‌شود که در دانشگاه‌هاروارد به اتفاق زاکربرگ در یک مکان زندگی کرده‌اند، با این‌حال وی پیشنهاد زوکربرگ برای کار در فیس‌بوک را رد کرد. کمپانی Causes در تلاش است تا با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی کمک‌هایی را برای مقاصد بشردوستانه جذب کند. این کمپانی هم‌اکنون با سرمایه‌ای ۴/۱۶میلیون دلاری ۷۷ نفر را به کار مشغول کرده است.

۵-کریستین تایتوس

تایتوس در حال حاضر ۲۹ سال دارد و مدیراجرایی پیشین Girls Who Code است. وی تلاش‌های زیادی انجام داده تا حوزه فناوری را از سیطره مردان خارج کرده و این حوزه از کسب و کار را از تسلط مردان خارج کند. Girls Who Code در تلاش است تا با آموزش دختران و تشویق آنها به فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعت رایانه و فناوری، حضور پررنگ مردان را در این حوزه کمرنگ‌تر و نابرابری جنسی را در حوزه‌ فناوری از بین ببرد.

 ۶-آدام دی آنجلو

دی آنجلو ۲۹ سال سن دارد و موسس و مدیرعامل Quara است. کمپانی Q&A که دی آنجلو آن را بنیان نهاده هم‌اکنون ارزشی برابر ۹۰۰ میلیون دلار داشته و ۷۵ نفر در آن مشغول به کار هستند. آدام موفق شده تا سرمایه‌ای برابر ۱۴۱ میلیون دلار را برای کمپانی خود جمع‌آوری کند، همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وی جزو اولین افرادی است که در فیس‌بوک مشغول به‌کار بوده‌اند.

۷- جان زیمر

جان زیمر ۲۹ ساله است. او هم‌اکنون موسس و رئیس کمپانی Lyft است. زیمرموفق شده تا سرمایه‌ای برابر ۵/۳۳۲ میلیون دلار را برای اپلیکیشنی که هدف از توسعه آن ایجاد سیستم جدیدی از حمل و نقل است. Lyft هم‌اکنون ۲۵۰ کارمند دارد.

۸- آرون لیوای

لیوای ۲۸ سال سن دارد و به عنوان موسس و مدیرعامل Boxمشغول به کار است. انتظار می‌رود کمپانی Box که با ارائه سرویس آنلاین اشتراک‌گذاری فایل‌ها و سرویس ذخیره ابری نامی برای خود دست و پا کرده است، در آینده‌ نزدیک وارد بازار بورس شده و ارزش خود را ۲۵۰ میلیون دلار دیگر افزایش دهد. درآمد این کمپانی در هر سال برابر ۱۲۴ میلیون دلار است.

۹- مایک کرگر

کرگر ۲۸ ساله است و موسس اینستاگرام. مایک‌کرگر موسس سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر اینستاگرام است و با وجود راه‌اندازی این سرویس با کوین‌سیستروم، مایک را به‌عنوان روح اینستاگرام می‌شناسند. وی اینستاگرام را همراه با کوین سیستروم در سال ۲۰۱۰ میلادی بنیان نهاده است و نقش پررنگی در توسعه این سرویس داشته است. اینستاگرام پس از همکاری این دو برای توسعه یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری مکان‌محور متولد شده است.

۱۰- لیسا فالزونه

لیسا ۲۸ سال سن دارد و موسس کمپانی Revel Systemsاست. لیسا با توسعه سیستم فروش مبتنی بر آیپد کمپانی Square که توسط شعب فروشگاه‌هایی چون Popeyes مورد استفاده قرار می‌گیرد، موفقیت بزرگی از آن خود کرده است. این کمپانی تاکنون سرمایه‌ای ۸/۱۳ میلیون دلاری را مال خود کرده و هم‌اکنون نیز ۱۳۴ نفر در حال فعالیت در این کمپانی هستند.

۱۱-جاش کوشنر

کوشنر ۲۸ سال سن دارد و موسس کمپانی‌های Thrive Capital and Oscar است. او با جذب مهندسان کارکشته کمپانی گوگل و همچنین استخدام مدیر ارشد فناوری در
Tumblr توانسته تا سرمایه‌ای ۷۰ میلیون دلاری را برای کمپانی اسکار جذب کند. این کمپانی هم‌اکنون در حدود ۵۲ نفر کارمند دارد. کمپانی اسکار در زمینه بیمه درمانی فعالیت می‌کند که ایده خلاقانه به کار برده شده توسط این کمپانی رابطه مشتریان با کمپانی بیمه در رابطه صدور و پرداخت صورت‌حساب‌ها را تسهیل کرده است.

۱۲- رابی استین

رابی‌استین ۲۸ ساله و مدیر محصولات در یاهو است. او توسعه‌دهنده سرویس Stamped است که این کمپانی توسط یاهو خریداری شد و در نتیجه استین نیز راه یاهو را در پیش گرفته است.
اپلیکیشن Stamped امکان پیدا کردن و اشتراک‌گذاری پیشنهادها برای استفاده از رستوران‌ها، کافه‌ها یا هر مکان و سرویس دیگری را بین اعضا امکان‌پذیر می‌کند. این کمپانی پیش از تصاحب توسط یاهو سرمایه‌ای ۳ میلیون دلاری را کسب
کرده بود.

۱۳- سم آلتمن

آلتمن ۲۸ سال سن دارد و رئیس Y Comnbinator و موسس Looptاست. Y Combinator بنیادی برای حمایت و سر و شکل دادن به محصولات و ایده‌های استارت‌آپ‌ها است که با سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها بخشی از سهام آنها را از آن خود می‌کند، اما آلتمن پس از تاسیس کمپانی Loopt و توسعه اپلیکیشن Loopt به این مقام رسیده است. اپلیکیشن Loopt یک شبکه اجتماعی مکان‌محور است که توسط Green Dot Corporation تصاحب شد.

۱۴- آرش فردوسی

آرش ۲۸ ساله است و موسس و مدیر اجرایی در دراپ‌باکس: او که یک ایرانی-آمریکایی است، به‌همراه
Drew Houston دیگر بنیانگذار دراپ‌باکس که ۳۱ سال دارد، نحوه ذخیره فایل‌ها و استفاده از سرویس‌های ذخیره ابری را تغییر داده است. شاید جالب باشد تا بدانید که هم‌اکنون هر پنج دقیقه بیش از یک میلیون فایل در دراپ‌باکس ذخیره می‌شود. این کمپانی هم‌اکنون سرمایه‌ای ۱/۱ میلیارد دلاری را در اختیار داشته و ۶۹۴ نفر نیز در آن مشغول به کار هستند.

 ۱۵- اریک میجیکوفسکی

میجیکوفسکی ۲۸ سال سن دارد و موسس Pebble است. میجیکوفسکی با طراحی و توسعه ساعت‌هوشمند خود به یکی از موفق‌ترین برند‌ها در زمینه تولید ساعت‌های‌هوشمند تبدیل شد که طرفداران بسیاری نیز در میان منتقدان دنیای فناوری و کاربران دارد. ساعت‌هوشمند پبل کار خود را از کیک‌استارتر آغاز کرده و هم‌اکنون سرمایه‌ای برابر ۷/۲۵ میلیون دلار دارد. ۳۵ نفر هم‌اکنون مشغول کار در پبل هستند.

۱۶- سارا‌هایدر

هایدر ۲۷ ساله است و از افرادی است که توسعه‌دهنده‌ اندروید در Secret به حساب می‌آید.هایدر پیش از کار برای Secret در کمپانی‌های نام‌آشنایی چون گوگل و توئیتر سابقه فعالیت دارد. وظیفه وی در Secret انتقال و توسعه اپلیکیشن این کمپانی از iOS به اندروید است. Secret هم‌اکنون سرمایه‌ای برابر ۱۰ میلیون دلار را جذب کرده است.

logo-samandehi