چهارشنبه، 14 آبان 93 - 05:47

 

شارپ به تازگی از یک دوربین امنیتی فروسرخ پرده برداشته که قادر به ثبت ویدیوهای رنگی با رزولوشن ۷۲۰p حتی در تاریکی مطلق است. ترفند شارپ برای دستیابی به این ویژگی، استفاده از یک سنسور تصویربرداری نزدیک به مادون قرمز بوده که روشن‌سازی محیط برای دوربین را بر عهده دارد.

sharp-infrared-color-camera

بر اساس شیوه‌ی ویژه‌ای که گفته شد، این دوربین حفاظتی جدید برای ثبت تصاویر روشن و واضح نیازی به نور معمولی در محیط ندارد که همین مساله موجب تمایز دوربین شارپ از تمامی رقبا می‌شود. این سیستم بر اساس فناوری توسعه داده شده توسط انستیتو ملی علوم پیشرفته‌ی صنعتی و فناوری ژاپن ساخته شده که مدت‌هاست بصورت تجاری مورد استفاده قرار نگرفته بود.

دوربین حفاظتی جدید شارپ قرار است از اواخر نوامبر به بازار عرضه شود؛ اما احتمالا شارپ فروش آن را به سازمان‌ها و نهادهای دولتی محدود خواهد کرد. در هر صورت این سیستم قادر است امنیت عمومی جامعه را به شکل مناسبی ارتقا بخشد. مدیران ساختمان‌ها بزودی قابلیت این را خواهند داشت که افراد مزاحم را به خوبی مورد شناسایی قرار دهند؛ و اگرچه این سیستم نیز مانع از بروز سرقت نخواهد شد، اما احتمال دستگیری سارقان را پیش از اقدامات بعدی آن‌ها افزایش می‌دهد.

منبع

logo-samandehi