جمعه، 16 آبان 93 - 03:22

 

بسیاری از افرادی که از اسمارت فون‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، از لگ زدن و یا هنگ کردن آن نالیده و اکثر اوقات شکایت دارند. اگر می‌خواهید بدانید که لگ چیست، توضیح آن بسیار ساده است. تاخیر و یا سرعت پایین در هنگام اجرای برنامه‌ها و یا جابه‌جایی بین منوها را اصطلاحا لگ می‌نامند.طرفداران پرو پا قرص بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی یا همان بازی خورهای معروف، افرادی هستند که این قضیه را بیش از دیگران حس کرده و تقریبا چند برابر کاربران عادی از دست این موضوع عصبانی می‌شوند.

seeder-teaser

اما در این میان راه‌هایی وجود دارد که بتوان این لگ‌ها را برطرف ساخته و عصبانیت برخی افراد را کاهش داد. یکی از این راه‌ها، استفاده از نرم‌افزاری است که نام آن Seeder است!

سیدر چه گونه کار می‌کند؟

زمانی که در اسمارت فون خود در حال گشت و گذار هستید و در این هنگام برنامه‌ای را اجرا و یا یک بازی را Play می‌کنید، فایل‌های مربوط به این نرم‌افزارها در فولدر خاصی ایجاد شده و ذخیره می‌شوند. این فایل‌ها شامل App Data، اطلاعات امنیتی و … می‌شوند. وقتی این اطلاعات از بین بروند، گوشی شما به دنبال آن‌ها می‌گردد که یکی از اصلی‌ترین عوامل تاخیر و یا لگ زدن گوشی شما به همین موضوع ارتباط پیدا می‌کند.

یکی از توسعه دهندگان حرفه‌ای اندروید که با یوزر Lambgx02 در انجمن حرفه‌ای XDA Developer فعالیت می‌کند، نرم افزار Seeder را تولید کرده است! این برنامه قادر است فایل‌های مورد نیاز را به راحتی ایجاد کند و به همین دلیل باعث بهبود سرعت و کارایی بهتر دستگاه شما خواهد شد.

برای راه‌اندازی آن باید چه کار کرد؟

  • روت کردن دستگاه اندرویدی:

شما باید در ابتدا گجت اندرویدی‌تان را روت کنید! برای این کار می‌توانید از نرم افزار کاربردی SuperSU استفاده کنید.

بعد از نصب چه باید کرد؟

پس از اینکه نرم‌افزار مورد نظر نصب شد، دسترسی روت را به آن بدهید. در هنگام راه اندازی برنامه با سه گزینه روبرو هستید:

گزینه Suspend RGN Service While Screen Off

این گزینه کارایی اصلی را به صورت خودکار وقتی که گوشی خود را خاموش می‌کنید به حالت استندبای می‌برد. به صورت عادی پیشنهاد می‌شود که این گزینه را فعال کنید.

گزینه Extend I/O queue

این قابلیت می‌تواند کارایی برنامه‌ریزی I/O را بهبود ببخشد. پس بگذارید نرم افزار با خیال راحت کار کند! این گزینه را نیز فعال سازید

گزینه Start Automatically on boot

این گزینه از شما اجازه می‌گیرید که هرگاه گوشی خود را راه اندازی کردید، به طور خودکار فعال شود.

seeder-01

به جز این سه گزینه، شما همچنین می‌توانید از بین سه پروفایل مرتبط با عملکرد این نرم افزار، یکی را به دلخواه انتخاب نمایید. این سه حالت با نام های Light ،Moderate و Aggressive در اختیار شما قرار گرفته‌اند.سرعت بالاتر و تاخیرهای بسیار کمتر و با سرعت پایین‌تر از ویژگی‌های این نرم‌افزار است. هرچند که طبیعی است کمی مصرف باتری شما بیشتر شود! اما به نظر ما می‌ارزد!

باید توجه داشته باشید که نسخه‌های متفاوتی از سیستم عامل اندروید وجود دارد که هر کدام نیز توسط کمپانی سازنده گجت، تغییراتی را بر روی خود داشته است. به همین دلیل امکان دارد کارایی این نرم‌افزار بر روی نسخه‌های متفاوت، فرق داشته و یا حتی در برخی از نسخه‌ها به درستی کار نکند.اگر نوع دیگری از این برنامه‌ها را می‌شناسید، با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

logo-samandehi