یکشنبه، 18 آبان 93 - 11:11

 

ضریب نفوذ اینترنت در ایران به ۵۳.۲۹ درصد رسیده و اکثر مردم از طریق ADSL به شبکه‌ی جهانی متصل می‌شوند. استان مازندران نیز بیشترین نفوذ اینترنت در ایران را دارد.

network cables connected to switch

به گزارش مهر، براساس آمارهایی که در سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور آمده، ایران با ۷۵ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۶۶۹ نفر جمعیت دارای ۴۰ میلیون و ۴۶ هزار و ۷۸۵ کاربر اینترنت و ۲۳ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۲۶۸ مشترک است که با این وجود ضریب نفوذ اینترنت در ایران تا پایان سه ماهه اول امسال حدود ۵۳٫۲۹ درصد برآورد می‌شود. این درحالی است که تا پایان سال ۹۲ ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۴۹٫۱۳ درصد بوده است.

بیشترین و کمترین کاربران اینترنت

براساس بررسی‌های به عمل آمده استان مازندران با ضریب نفوذ ۹۲٫۶۴ درصد بیشترین کاربران اینترنت در ایران را از آن خود کرده است و پس از این استان، تهران با ضریب نفوذ ۷۶٫۹۳، اصفهان با ۶۳٫۲۹ درصد، خوزستان با ۵۹٫۰۱ درصد و سمنان با ۵۷٫۴۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

این درحالی است که استان خراسان شمالی با ضریب نفوذ ۲۹٫۰۴ کمترین کاربران اینترنت در کشور را دارد و محروم ترین استان از نظر دسترسی به اینترنت محسوب می شود.

درصد استفاده کاربران ایرانی از اینترنت باندپهن تا پایان سه ماهه اول امسال رشدی دوبرابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. به این معنی که هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت باندپهن در کشور ۳۱٫۱۶ درصد اعلام شده و این درحالی است که این رقم تا پایان سال ۹۲ حدود ۱۷٫۷۷ درصد برآورد شده است.

ضریب نفوذ فناوری ADSL در ایران ۱۷٫۵۳ درصد برآورد می‌شود که تعداد آن‌ها به  ۵ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۶۷ مشترک می‌رسد.

پس از ADSL، اینترنت موبایل بیشترین میزان اتصالات به اینترنت را در ایران در اختیار دارد؛ هم اکنون ۱۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۳۰ ایرانی از طریق موبایل به اینترنت وصل می‌شوند و ضریب نفوذ اینترنت موبایل در ایران ۱۴٫۷۳ درصد اعلام شده است.

۹ درصد ایرانیها همچنان کاربر اینترنت دایل آپ هستند

جالب است بدانید که همچنان ۹٫۲۳ درصد کاربران اینترنت در ایران با اینترنت دایل آپ و با سرعتی حدود ۶۴ کیلوبیت در ثانیه به شبکه جهانی متصل می‌شوند.

شمار کاربران فناوری وایمکس در ایران نیز به ۲ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۴۷۸ نفر رسیده و سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، ضریب نفوذ این فناوری را ۳٫۶۸ درصد با یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۹۱ اشتراک اعلام کرده است.

در ایران ۸٫۱۳ درصد از طریق فیبر به اینترنت متصل می‌شوند.

آمارهای ارائه شده از سوی سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور، تا پایان ۳ ماهه اول سال ۹۳ هستند.

logo-samandehi