سه شنبه، 20 آبان 93 - 11:31

 

how-to-save-Android-battery-life

گوشی های موبایل، این مخلوقات دوست داشتی و جمع و جور، همه جا در کنار ما هستند و شاید هیچ مانندی برای آنها در این همراهی نباشد. همه می دانیم که انرژی دستگاه های موبایل با باتری قابل شارژ و غالبا لیتیوم-یون/پلیمر درون آنها تامین شده و هر چه بیشتر در دستان ما فعال باشند، بیشتر به شارژر و پریز برق نیاز دارند. فارغ از نوع استفاده ما، وجود دارند روش ها و تنظیماتی که می توانند عمر باتری را افزایش داده و لذت کاربری بیشتری را فراهم کنند.

حالت Power Saving را فعال نمایید

Power Saving Mode یا حالت ذخیره انرژی، قابلیتی است که برخی امکانات همچون Wi-Fi، بلوتوث، شبکه موبایل و مانند اینها را وقتی که ظرفیت باتری از حد معینی کمتر می شود، غیر فعال می کند. این قابلیت در غالب گوشی های بازار به جز آنهایی که از نسخه خالص اندروید برخوردارند (اندروید خالص از نسخه ۵٫۰ به آن مجهز می شود) وجود داشته و در نمونه های پیشرفته تر آن می توان حتی اپلیکیشن های مشخصی را نیز غیر فعال نمود. JuiceDefender یکی از بهتری اپلیکیشن هایی است که در این زمینه می توانید بیابید.

اپلیکیشن های غیر ضروری را حذف یا غیر فعال کنید

اپ های زیادی هستند که بلااستفاده بر روی گوشی جاخوش کرده اند، بی آنکه حضوری در فعالیت های شما داشته باشند. غالب آنها تا اجرا نشوند، اثری بر عمر باتری ندارند اما برخی به صورت دائمی فعال بوده و انرژی می سوزانند. می توانید با سر زدن به بخش تنظیمات گوشی، قسمت برنامه ها یا Apps و زیرمجموعه Running، آنها را شناسایی نموده و غیرفعال یا پاک نمایید.

دسکتاپ یا صفحه Home را خلوت کنید

تعداد ویجت های (Widget) روی صفحه Home در عمر باتری بی تاثیر نیست. غالب این ویجت ها ساختاری فعال داشته که به طور مرتب خود را به روز می کنند. در نتیجه هر چه تعداد و تراکم آنها بیشتر باشد، مصرف باتری هم بیشتر خواهد بود. اگر گوشی شما از صفحه نمایش AMOLED برخوردار باشد، می توانید از پس زمینه با رنگ مشکی و همینطور منوهایی با تم مشکی استفاده کنید چرا که به واسطه آن پیکسل هایی که رنگ آنها مشکی است خاموش شده و مصرف باتری کاهش می یابد.

حالت Auto Brightness را فعال نمایید

حالت روشنایی خودکار یا Auto Brightness قابلیتی است که به کمک سنسوری ویژه، نور محیط را بررسی نموده و متناسب با آن، نور صفحه نمایش را کم و یا زیاد می کند. به این ترتیب مرتبا مجبور به تغییر روشنایی نبوده، در عین حالی که میزان مناسب آن به چشمانتان می رسد (به ویژه در محیط های کم نور و یا پر نور). نهایتا مصرف باتری هم به شکل بهینه تری مدیریت می شود.

ویبره را خاموش کنید

ویبره در بخش های مختلفی کاربرد داشته و برخی مواقع خیلی مفید و کاربردی نیست؛ به ویژه که به شدت از عمر باتری می کاهد. یک سر به تنظیمات و قسمت Language & input بزنید. ویبره صفحه کلید و صدای آن جزء مواردی هستند که می توانید با خیال آسوده از کار بیاندازید!

زمان auto-sync را افزایش داده و یا از کار بیاندازید

آیا واقعا به چک کردن ایمیل هایتان هر پنج دقیقه یکبار نیاز دارید؟ برخی اپلیکیشن ها به طور مرتب به اینترنت وصل شده و با سرورهای خود ارتباط برقرار می کنند. می توانید درون تنظیمات آنها گزینه ای را برای افزایش زمان یا از کار انداختن این قابلیت (در صورت تمایل) یافته و عمر باتری خود را هم بیشتر کنید!

Location Service را از کار بیاندازید

سرویس مکانی یا Location Service به وسیله اپلیکیشن های مختلفی همچون دوربین، سرویس Google Now، شبکه اجتماعی و مانند اینها استفاده می شود تا قابلیت و یا سرویسی را متناسب با مکان شما ارائه دهند. اگر این چیزها برایتان مهم نیست، می توانید سرویس مکانی را غیر فعال نموده و یا اگر دوست دارید فعال باشد، می توانید حالت Low accuracy را با دقت اندکی کمتر (ولی با عمر باتری بهتر) انتخاب نمایید.

logo-samandehi