سه شنبه، 04 آذر 93 - 05:38

 

700371

چند روزی است که اینترنت کشور دستخوش اختلالات مختلفی شده است که شاید خود شما اکنون در حال تجربه‌ی آن‌ها باشید. خوشبختانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اختلالات اینترنت و همچنین ویروس جدید «رین» اظهار نظر کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه‌ی دیدار با معاون نخست وزیر کشور آذربایجان که برای برنامه های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به تهران سفر کرده است به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

ایران هفت میلیون کاربر اینترنت دارد

مواعظی در خصوص اختلالات شبکه اینترنت  و اقدامات وزارت ارتباطات با توجه به دستور رئیس جمهور مبنی بر رفع این اختلالات گفت: «اینترنت جزء نیازهای زندگی مردم کشور است و این شبکه در اختیار مشاغل و محافل علمی علاوه بر کاربران خانگی نیز قرار دارد. بنا داریم با گسترش این شبکه و رفع اختلالات به نتیجه مطلوب در این راستا برسیم.» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با بیان اینکه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم شمار کاربران اینترنت را به بیش از دو برابر رسانده‌ایم گفت: «هم اکنون ۷ میلیون کاربر اینترنت در کشور وجود دارد که با راه اندازی کامل نسل سوم و چهارم موبایل شمار کاربرانی که به شبکه اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد افزایش می یابد. نسبت به گذشته  وضعیت سرعت دسترسی به اینترنت، محتوای تولید شده و میزان اختلالات در این شبکه قابل مقایسه نیست اما برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم همچنان فاصله داریم. هم اکنون اختلالات در برخی از مناطق تهران و شهرها وجود دارد که بر این اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کارگروهی برای بررسی این وضعیت با همکاری شرکت‌های اینترنتی، مخابرات و شرکت ارتباطات زیر ساخت تشکیل شده است که این اختلالات را بررسی خواهند کرد؛ اما معتقدیم که اختلالات در حال کاهش است.

سامانه امنیت شبکه ما جلوی حملات اینترنتی را خواهد گرفت

واعظی در خصوص اخبار منتشر شده از ویروس جدید رایانه‌ای که پیشرفته‌تر از ویروس استاتکس نت عنوان شده است گفت: «ما از سال گذشته روی سامانه امنیت شبکه (SOC) کار کرده‌ و سه ماه پیش این شبکه را برای سرویس دهی افتتاح کردیم. این شبکه ظرف ۲۴ ساعت گزارشهای دریافتی از هجوم حملات و ویروس‌های رایانه‌ای را اعلام می کند. تاکنون خبری از حملات ویروس جدید “رین” نداشته‌ایم اما قطعا توصیه می‌شود که این مورد بخصوص بررسی بیشتری شود. به طور قطع شبکه امنیت وزارت ارتباطات جلوی این قبیل حملات رایانه‌ای را خواهد گرفت.وضعیت اینترنت شما طی روزهای اخیر چطور بوده است؟ آیا شما نیز متوجه‌ی اختلالات در آن شده‌اید؟

منبع

logo-samandehi