یکشنبه، 16 آذر 93 - 09:21

 

jaaar-android-app

با وجود گذشت سال‌های زیاد از ورود اینترنت و نیز دسترسی بیشتر مردم به گجت‌های متنوع، ما هنوز هم که هنوز است، بسیاری از کارهای خود را به صورت سنتی انجام می‌دهیم.یکی از این کارها، شیوه خرید و مطالعه مطبوعات است. شاید خیلی از شماها این سال‌ها عادت مطالعه مرتب نشریات کاغذی را از دست داده باشید، به این خیال که سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌توانند نیاز اطلاعاتی شما را برآورده کنند.

اما باید بگویم، نشریات سنتی، علیرغم همه دشواری‌هایی که با آنها دست به گریبان هستند، هنوز هم جاذبه‌های خاص خود را دارند. اگر شما در پی خواندن مطالب طولانی، پرمغز و متفاوت هستید، حتما باید هر هفته، تعدادی روزنامه و مجله را ورق بزنید و بخوانید.اما خرید و مطالعه نشریات برای خودش دشواری‌هایی دارد. من شخصا تعدادی از این دشواری‌ها را در زندگی خودم داشته‌ام.

اگر هفته‌ای فقط پنج – شش نشریه بخرید، در عرض چند ماه با کپه‌ای از نشریات روبرو می‌شوید که نمی‌دانید چه کارشان کنید. از طرفی دلتان نمی‌آید دورشان بریزید، از سوی دیگر جایی برای انبار کردن آنها دارید و تازه اگر فضای لازم را داشته باشید، عملا خیلی کم پیش می‌آید که رغبت پیدا کنید، به این آرشیو شخصی مراجعه کنید.یکی از آرزوهای شخصی من این است که همه نشریات و کتاب‌هایی که می‌خوانم، در یک بایگانی الکترونیک بزرگ و قابل جستجو ذخیره شوند. این آرزو، آرزوی بسیار بزرگی است، اما دست‌کم بخشی از آن مدتی است که به یاری بعضی از سایت‌های فروش کتاب و نشریه برآورده شده است.

سایت جار یکی از این سایت‌های خوب است.

پیش از هر چیز اسم سایت جلب توجه می‌کند که متناسب با هدف‌اش انتخاب شده است. این سایت می‌کوشد با شیوه‌‌ای کارآمد صفحات اول نشریات هر روز را به شما نشان بدهد.یکی از لذت‌های سال‌ها دور من، دید زدن مطبوعات در کیوسک‌های مطبوعاتی و خواندن سریع تیترها و دیدن عکس‌هایشان بود و حالا با گذشت سال‌های می‌شود به یاری جار، بار دیگر این عادت را تجدید کرد.

سایت جار

سایت جار

اما جار مسلما فقط محدود به نمایش صفحه اول نشریات نیست. اگر عضو این سایت بشوید، می‌توانید شمار زیادی از نشریات را دانلود کنید و بخوانید. برخی از این نشریات حتی به صورت رایگان عرضه می‌شوند و برای دانلود بقیه باید هزینه‌ای بپردازید که به میزان قابل توجهی از هزینه نشریه کاغذی کمتر است.به این ترتیب با خرید نسخه pdf نشریات هم صرفه‌جویی اقتصادی می‌کنید، هم فضایی از اتاق بیهوده هدر نمی‌ورد و هم به حفظ محیط زیست کمک می‌کنید.

جار، نشریات بسیار زیاد و متنوعی را پوشش می‌دهد از روزنامه‌های از طیف‌های سیاسی مختلف گرفته تا نشریات اقتصادی و ورزشی و نیز مجله‌ها.اگر دوست دارید، هر روز در انبوه این نشریات گم نشوید، می‌توانید آن دسته‌ای را که برایتان مهم‌ترند انتخاب کنید تا هر روز سرراست صفحات اول آنها را به نظاره بنشینید.

سایت جار

شمایی که وبلاگ‌نویس هستید، یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید، اصولا باید جار را حتما مد نظر داشته باشید، چون می‌توانید به یاری آن مثلا تصویر صفحه اول نشریه‌ای را که تیتر جالبی زده یا عکس در خور توجهی دارد به حساب شبکه اجتماعی خود بفرستید و به این ترتیب یک کاربر متفاوت محبوب بشوید!خوشبختانه سایت اپلیکیشن اندروید هم دارد که کاربری سایت را بسیار آسان می‌کند و در ابتدای زمستان به احتمال زیاد نسخه iOS جار هم رونمایی خواهد شد. به کمک این اپلیکیشن ضمن دیدن صفحات اول نشریات، می‌توانید نشریات مورد نظر را دانلود کنید و در داخل خود اپلیکیشن بخوانید.

اپلیکیشن اندروید جار

اپلیکیشن اندروید جار

یک کاربرد جالب دیگر جار، سیر و سفر زمانی است. آیا می‌خواهید صفحات اول نشریات را در دو سال پیش، ببینید؟ جار تقویمی دارد که به یاری آن می‌توانید به آسانی به تاریخ مورد نظر خود بروید و از وضعیت مطبوعات و خبرهای داغ آن دوره،آگاه شوید.

دانلود

logo-samandehi