جمعه، 21 آذر 93 - 01:19

 

الکامپ

الکامپ مهم‌ترین نمایشگاه کشور در حوزه‌ی الکترونیک و کامپیوتر به حساب می‌آید با این حال این نمایشگاه هر سال نسبت به سال قبل نه تنها پیشرفت ندارد، بلکه بعضی سال‌ها پس‌رفت هم می‌کند. حال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، وعده‌ی بهبود در این نمایشگاه را داده و از همکاری با نمایشگاه‌های معتبر Cebit و Gitex صحبت کرده است.

الکامپ امسال آشفته و بی‌برنامه‌تر از هر سال برگزار شد.امسال به دلیل قهر وزیر ارتباطات و معاونانش با الکامپ، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.در آخرین روز برگزاری این نمایشگاه، نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران که از برگزاری الکامپ انصراف داده و در این نمایشگاه حضور نداشتند از الکامپ بیستم بازدید کردند. علت عدم حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاحیه الکامپ نیز اجبار در حضور ایشان در مجلس اعلام شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره کیفیت نمایشگاه امسال الکامپ گفت: «به هر حال الکامپ نمایشگاهی حایز اهمیت در حوزه الکترونیک به شمار می‌رود و امیدواریم در سال‌های آینده بهتر از امسال برگزار شود.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره همکاری‌های آینده با دو نمایشگاه «Cebit» آلمان و «gitex» امارات گفت:

همکاری با این دو نمایشگاه معتبر در حوزه تجارت الکترونیک به نفع ایران است و هرچه این تعاملات وسیع‌تر باشد حضور ما نیز در جهان گسترده‌تر و به تعامل مستمرتر شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی منجر خواهد شد. در حال حاضر کلیات این تعامل مورد توافق است و درباره جزئیات در آینده صحبت خواهیم کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مجری الکامپ بیستم با اشاره به چگونگی وضعیت برگزاری و فرایند مالی نمایشگاه، بر شفافیت رویه مالی و معیار سنجش ارزی ریالی ثبت نام غرفه‌ها در این نمایشگاه تاکید کرد. جهانگرد با بیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان پیگیر ساماندهی و شفافیت روند برگزاری الکامپ است و در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست اظهار امیدواری کرد در الکامپ بیست و یکم شاهد رفع کلیه موانع برگزاری و اصلاح چارچوب‌های مشکل ساز آن باشیم تا این نمایشگاه بتواند با استقبال مناسب صنف روبه رو شود.

در این بازدید ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران با تاکید براینکه الکامپ به عنوان بزرگ ترین ویترین فناوری اطلاعات کشور متعلق به صنف رایانه است، گفت:

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هرگز نسبت به برگزاری این نمایشگاه و منافع صنف خود بی‌تفاوت نبوده و هدف از این بازدید، بررسی و نظارت بر روند برگزاری الکامپ بیستم و آگاهی از مطالبات شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه است.

وی مشکلاتی همچون عدم شفافیت محاسبه نرخ ارزی ریالی، زمان نامناسب برگزاری الکامپ و نبود شرکت‌های بزرگ صنف در این نمایشگاه را از جمله موارد مورد انتقاد عنوان کرد.

منبع

logo-samandehi