جمعه، 21 آذر 93 - 06:52

 

Viber-block

خیلی از ما احتمالا همیشه این سوال را در ذهن داشته ایم که چگونه می توانیم کسی را در وایبر بلاک کنیم یا بفهمیم توسط شخصی بلاک شده ایم؟قبل از شروع به بحث باید بگوییم بلاک کردن یعنی جلوگیری از ارتباط یک فرد برای ارتباط با شما از طریق پیام رسانی.اگر می خواهید در مورد بلاک کردن در اپلیکیشن وایبر بیشتر بدانید و می خواهید بفهمید چگونه می توان اشخاص را بلاک یا رفع بلاک کرد

تصاویر پروفایل

برخلاف سایر اپلیکیشن های پیام رسان مانند واتزاپ، در وایبر اگر شخصی شما را بلاک نماید تصویر پروفایل وی بازهم برای شما بازنشانی خواهد شد. این یعنی شما حتی می توانید وضعیت شخصی که شما را بلاک کرده را هم مانند تغییرات تصویر پروفایلش ببینید. پس این نکته را به یاد داشته باشید که اگر شخصی را در وایبر بلاک کنید او همچنان قادر به دیدن برخی مشخصات شما مانند آنچه در بالا گفتیم است.

بلاک در وایبر به معنی بلاک واقعی نیست

بر خلاف آنچه در مورد بلاک کردن انتظار دارید در اپلیکیشن وایبر حتی پس از بلاک کردن افراد، آنها قادرند تا شما راه به گفتگوهای گروهی دعوت کنند و همانطور که می توانند به بقیه پیام ارسال کنید، در آن گروه ها قادر به ارسال پیام به شما نیز هستند. راه دیگر برای این منظور تماس با اکانت وایبر شما از طریق یک موبایل یا تبلت دیگر است. حتی می توان از نسخه تحت وب این اپلیکیشن استفاده نمود.

اطلاع از تحویل پیام

هنگامی که در برخی اپلیکیشن ها مانند واتزاپ پیامی را ارسال کنید دو تیک برای هر پیام در نظر گرفته شده که تیک اول یعنی پیام با موفقیت ارسال شده و تیک دوم هم نشان از رسیدن پیام به مقصد دارد. همچنین به تازگی با آبی شدن این دو تیک مشخص می شود که شخص مورد نظر پیام را خوانده است. اما در اپلیکیشن وایبر در صورت بلاک کردن مخاطبان چنین قابلیتی وجود ندارد و شاید این به دلیل وجود قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی اپلیکیشن یاد شده باشد.

چیزی که باید در نهایت به آن توجه کنید این است که نمی توان از طریق خود اپلیکیشن وایبر فهمید که توسط شخصی بلاک شده ایم یا نه و برای اینکار باید از راه های دیگری بهره برد.

در ادامه چند نکته را در مورد بلاک کردن مخاطبان به شما یادآوری می کنیم:

  • شما قادر به ارسال پیام به اشخاصی که آنها را بلاک کرده اید نیستید.
  • تصویر و وضعیت شما حتی پس از بلاک کردن افراد برای آنها قابل مشاهده است.
  • رفع بلاک افراد باعث نمی شود پیام ها یا تماسهایی که آنها در طول مدت بلاک بودن برای شما ارسال کرده اند بازیابی شوند.
  • تماس ها و نوتیفیکیشن ها حتی پس از بلاک کردن افراد برای کاربرانی وایبر که از تبلت، نسخه ویندوز و یا نسخه ویندوز ۸ استفاده می کنند همچنان ارسال خواهد شد.
  • بلاک کردن یک مخاطب تاریخچه پیام ها و تماس های وی را پاک نخواهد کرد.
  • بلاک کردن مخاطبان باعث نمی شود تا افراد نتوانند شما را به گروه دعوت کنند. بنابراین آنها در این حالت می توانند از طریق گروه به شما پیام بدهند.
  • پیام های کاربرانی که بلاک کرده اید برای او دلیور می شود و او می بیند که پیام به دست شما رسیده. اما شما -در موبایلتان- پیامی از او دریافت نمی کنید و پیام هم هیچگاه در تلفن او seen نمی شود.

چگونه می توان یک مخاطب را بلاک کرد؟

1-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-1

برای این منظور پس از باز کردن اپلیکیشن می تواند از چند روش استفاده کرد.

هنگامی که شما پیامی از یک شخص ناشناس دریافت می کنید: در این حالت در پنجره مکالمه شما دو گزینه در اختیار خواهید داشت. یکی برای افزودن شخص به مخاطبان و دیگری برای بلاک کردن وی.

هنگام بلاک کردن یک کاربر از یک گروه: شما می توانید کاربرانی که در یک گروه با شما هستید را از طریق بخش اطلاعات گروه بلاک نمایید. برای این منظور وارد گروه شوید، صفحه را به سمت چپ سوایپ نمایید سپس مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید. حالا دکمه منو دستگاه را فشرده و گزینه Block را انتخاب نمایید. دو نکته وجود دارد که در هنگام بلاک کردن افراد در گروه باید بدانید. اولی اینکه شخصی که در گروه بلاک کرده این همچنان می تواند فعالیت شما را در گروه ببیند و شما نیز می توانید فعالیت وی را ببینید. دوم اینکه بلاک کردن در این حالت فقط از مکالمات یک به یک شما با شخص بلاک شده جلوگیری می کند.

هنگامی که شخصی را بلاک می کنید که از قبل در لیست مخاطبان شما وجود دارد: می توانید شخص مورد نظر را به صورت مستقیم بلاک کنید که برای اینکار باید در صفحه گفتگو صفحه را به سمت چپ بکشید و پس از آن دکمه منو دستگاه را فشرده و گزینه Block را انتخاب نمایید. یا می توانید به صورت مستقیم وی را بلاک کنید که برای این منظور نیز به بخش Settings در وایبر رفته و Privacy را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Block List تپ نموده و پس از آن Block number برگزینید.

6-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-6

دقت نمایید که شماره شخص مورد نظر را باید به این شکل وارد نمایید: +۹۸۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰ یعنی ابتدا علامت + و سپس کد کشور -بدون دو صفر- و پس از آن شماره شخص مورد نظر بدون صفر اولیه.

چگونه می توان افراد را از حالت بلاک بیرون آورد؟

  • ابتدا منوی More Options را انتخاب کنید.

2-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-2

  • حالا Settings را انتخاب نمایید.

3-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-3

  • بر روی گزینه Privacy تپ کنید.

4-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-4

  • گزینه Block List را انتخاب نمایید.

5-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-5

  • مخاطبی که قصد دارید آن را از حالت بلاک بیرون بیاورید را پیدا کنید.

7-670px-Block-Mobile-Numbers-in-Viber-Step-7

  • گزینه Unblock را انتخاب نمایید.
منبع: Thefusejoplin

logo-samandehi